SiolNET. Trendi Kultura
3,79

termometer

  • Messenger
  • Messenger

"Preveč provokativne, sproščene, lepe in zato tudi moteče"

3,79

termometer

Deblas
Predstava Deblas/Boginje bo na ogled v sredo, 3. oktobra, v Kinu Šiška. Projekt je nastal iz srečanja med pevko Katjo Šulc in plesalko Urško Centa, ki sta pred tem že sodelovali v glasbenem projektu v butičnem Pocket Teatru v Ljubljani, kjer Centa vodi cikle večerov flamenka Noches de Tablao. Kot soavtorica se jima je pri Boginjah pridružila še Kukla.

Ženska, Romka, tradicija, vera, temperament, fatalizem, romantizem in brutalne družbene norme ter pričakovanja so med drugim teme sodobno plesno-gledališke predstave treh umetnic, ki so se v procesu nastajanja svojega dela odpravile tudi na pot v Andaluzijo.

Deblas/Boginje je avtorska plesno-glasbena predstava treh samosvojih avtoric, plesalke Urške Centa, pevke Katje Šulc in avdovizualne umetnice Kukle. Navdih so našle v podobah romske ženske, prepredenih s številnimi nasprotji in fascinacijami, ki jim jih pripisuje naš kulturni prostor in čas. Teme so črpale iz romskega sveta iz Andaluzije in z Balkana, njihovega položaja in drže.

Avtorice v predstavi, ki je zasnovana kot triptih, skozi rojstvo, poroko in samoto, želijo preseči stereotipe in šovinizme, povezane z dojemanjem ženske, Romkinje … V spoju giba, glasbe in podobe pa tako preigravajo različne arhetipe ženske, ki preizkuša lastna in tuja pričakovanja.

Potovanje projekta

Tako kot naj bo predstava izkušnja za gledalstvo, popeljano po kulturnem in psihološkem svetu, pa je bilo pravo potovanje za ustvarjalke tudi proces nastajanja tega odrskega projekta.

Urška Centa Trendi Poznate moderni flamenko brez plapolajočih rdečih oblek in kastanjet?

Odhod v Istro

Prva postaja v nastajanju predstave Deblas/Boginje je bila Istra, kamor sta se s ciljem oblikovanja idej maja odpravili pevka Katja Šulc in plesalka Urška Centa."Ustvarjanje novega projekta v sklopu rezidence je vedno poseben privilegij, saj se lahko izoliraš in povsem posvetiš delu," o ozadju nastajanja predstave pravi Katja Šulc. Deblas Foto: Katarina Rešek

Še pred Istro pa je pevka Katja Šulc odpravila na študijsko pot v Madrid, kjer je obiskala šolo Amor de dios, šla na festival Flamenco Madrid, ob tem pa študirala še literaturo, si ogledala dokumentarce in različne filme.

Raziskovanje v Andaluziji

Poleti je sledila rezidenca v mestu Cadiz v središču za flamenko Centro Flamenco La Merced, in nato še druga postojanka na andaluzijskem podeželju v Espacio creacion Silvestre. Kot izpostavlja Katja Šulc, je poseben privilegij rezidenc, da so umeščene v kraj in čas, ki ga raziskuješ. Tako je bilo v primeru "boginj", ko so ustvarjalke med ustvarjanjem bivale in delale v Cadizu, "srčiki flamenka".

Ta čas je bil sanjski, intenziven in navdihujoč, pa je o tej izkušnji mogoče povzeti besede pevke Katje Šulc.

Predstava Deblas/Boginje raziskuje skupne prostore svetov Romov iz Andaluzije in z Balkana ter jih v kontekstu zahodnjaškega okolja spaja s sodobnim plesom in jazz glasbo. Predstava Deblas/Boginje raziskuje skupne prostore svetov Romov iz Andaluzije in z Balkana ter jih v kontekstu zahodnjaškega okolja spaja s sodobnim plesom in jazz glasbo. Foto: Peter Pernunovič

Spoznavanje "flamenkosov"

Dopoldnevi v Andaluziji so bili rezervirani za vaje v dvorani, ob popoldnevih pa so se ustvarjalnega procesa lotile skozi diskusije in raziskovanje mesta, njegove zgodovine, povezane s flamenkom. Obiskovale so rojstne kraje pomembnih ustvarjalcev flamenka, od pevcev, plesalcev do kitaristov in "flamenkose" v živo tudi spoznavale. Večeri pa so se odvili ob predstavah flamenka.

Po mestu je prišlo na vrsto še andaluzijsko podeželje, kjer so se dela lotile v hiši z veliko plesno dvorano, obkroženo z naravo in gosmi.

Po poteh spoznavanja flamenka, romskih svetov in položaja ženske so se ustvarjalke in izvajalke predstave Deblas/Boginje odpravile tudi na rezidenci v Andaluziji. Po poteh spoznavanja flamenka, romskih svetov in položaja ženske so se ustvarjalke in izvajalke predstave Deblas/Boginje odpravile tudi na rezidenci v Andaluziji. Foto: Katarina Rešek

Močne, sproščene, lepe

Deblas Foto: Katarina Rešek Ob andaluzijski intenzivni izkušnji raziskovanja in ustvarjanja pa umetnice pravijo, da so ves čas svoje španske rezidence kot tujke izstopale na lokalni sceni flamenka. Nestrpnost so zaradi svojega "nešpanskega videza", kot pojasnjujejo, doživele vse, višek pa se je zgodil v Jerezu, kjer jih je v nekem lokalu besedno napadla skupina mladih. Označili so jih, kot je zapisala plesalka Urška Centa, za "preveč provokativne, sproščene, lepe in zato tudi moteče."

Vendar "ni prvič, da se mi je v Andaluziji pripetilo kaj takega in znova se je to ponovilo ravno v trenutku, ko smo debatirale o položaju romske ženske v andaluzijski kulturi. Bile smo pretresene in dogodek nam je dal nov zagon za kopanje po tematiki in za razmislek o dvojnosti odnosa, ki ga gojijo do žensk," je tudi zapisala Urška Centa, ki že od mladih let raziskuje flamenko in ga zdaj povezuje tudi s sodobnim plesom, jazzom, etno glasbo in drugimi zvrstmi.

Druga postaja: Ljubljana

Po španski izkušnji so ustvarjalke proces nadaljevale v Ljubljani, kjer bo v sredo, 3. oktobra, v Kinu Šiška na ogled predstava Deblas/Boginje.

Martina Dobrne Trendi Martina iz Zagorja, ki namerava leto dni preživeti brez zapravljanja #intervju Žiga Divjak Trendi "Čistilke so mi govorile, da jih je večina na pomirjevalih"

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

delitve: 9
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin