Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Sreda,
21. 2. 2024,
8.32

Osveženo pred

1 mesec, 3 tedne

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,22

Natisni članek

prepoved Češka Rusija Radio Free Europe radio

Sreda, 21. 2. 2024, 8.32

1 mesec, 3 tedne

Rusija: Radio Svobodna Evropa je nezaželen

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,22
RFE/RL | RFE je zasebna neprofitna organizacija, ki jo financira ameriška vlada. Sedež imajo v Pragi, skupno pa ustvarjajo vsebine v 27 jezikih in pokrivajo dogajanje v 23 evropskih in azijskih državah. | Foto STA

RFE je zasebna neprofitna organizacija, ki jo financira ameriška vlada. Sedež imajo v Pragi, skupno pa ustvarjajo vsebine v 27 jezikih in pokrivajo dogajanje v 23 evropskih in azijskih državah.

Foto: STA

Moskva je Radio Svobodna Evropa (RFE/RL) ta mesec razglasila za nezaželeno organizacijo, je razvidno iz registra ruskega pravosodnega ministrstva. V skladu s tem so novinarji tega medija, ki ga financirajo ZDA, pa tudi vsi drugi, ki z njim tako ali drugače sodelujejo, lahko podvrženi kazenskemu pregonu, poročajo tuje tiskovne agencije.

Oblasti v Moskvi so RFE/RL za nezaželeno organizacijo razglasile 2. februarja, v torek pa so sprejele sklep o vpisu medija v omenjeni register. Pred tem je RFE/RL v Rusiji veljal za tujega agenta, kar je oznaka za posameznike, medije in organizacije, ki prejemajo sredstva iz tujine. Po podatkih Komiteja za zaščito novinarjev (CPJ) so ruske oblasti od leta 2021 za nezaželene označile več deset medijev.

RFE je zasebna neprofitna organizacija, ki jo financira ameriška vlada. Sedež imajo v Pragi, skupno pa ustvarjajo vsebine v 27 jezikih in pokrivajo dogajanje v 23 evropskih in azijskih državah.

Smrt Navalnega poslušanost ponesla v nebo

Predsednik RFE/RL Stephen Capus je potezo označil za najnovejši primer tega, kako ruska vlada resnicoljubno poročanje obravnava kot eksistenčno grožnjo. "Milijoni Rusov se že desetletja zanašajo na nas – vključno z rekordnim občinstvom v zadnjih nekaj dneh po smrti Alekseja Navalnega," je dejal in poudaril, da si bo medij odslej še bolj prizadeval za svobodno in neodvisno poročanje.

Na dogodek so se odzvali tudi v Washingtonu, kjer so ga označili za omejevanje svobode govora. "Povsem jasno je, da ne želijo, da bi njihovi ljudje imeli informacije o tem, kaj ruski režim počne v tujini, kaj ruski režim počne svojim ljudem," je povedal tiskovni predstavnik ameriškega State Departmenta Matthew Miller.

Ruske oblasti so oktobra lani aretirale ameriško-rusko novinarko RFE/RL Alsu Kurmaševo. Obtožile so jo, da se ni prijavila kot tuja agentka in da je kršila pravila poročanja o vojni v Ukrajini. V torek je vrhovno sodišče v regiji Tatarstan zavrnilo njeno prošnjo po premestitvi iz preiskovalnega v hišni pripor.

Po navedbah RFE/RL je novinarka za premestitev zaprosila iz zdravstvenih razlogov, v priporu pa naj bi ostala najmanj do 4. aprila.

radio
Novice Eurostat: Slovenija prva v EU po številu radijskih družb na milijon prebivalcev
Polona Fijavž
Novice Fijavževa dobila podporo uredništva za mesto nove odgovorne urednice
BikeExchange-Jayco, Luka Mezgec
Sportal Na Touru pet ekip zavrnilo predvajanje radijskih zvez
info tabla kolesarstvo
Sportal Kakšna bo usoda radijskih povezav na svetovnem prvenstvu in olimpijskih igrah?
Ne spreglejte