Petek,

MasterCard Odkrivaj Slovenijo Dolenjska hribi advertorial

Petek, 19. 6. 2015, 12.33

2 meseca, 2 tedna

Pogumno na vrhove v deželi medveda

Thermometer Blue Green 4
Naj vas tokrat povabimo v deželo medveda - okrog Kočevja lahko uživate na številnih planinskih poteh, svoj izlet pa kronate z obiskom katerih od številnih toplic.

Hribolazci, ki še niso zavili na hribovske poti okrog Kočevja in v Belo krajino, veliko zamujajo. Po dolenjskih hribovskih in gozdnih poteh menda lazijo tudi medvedi, zato bodite med potjo glasni, žvižgajte, se pogovarjajte, pojte in lomastite s pohodnimi palicami. Tako boste odgnali morebitnega mimoidočega kosmatinca.

Sicer pa – hribi na Dolenjskem vabijo vse, ki jih zanimajo lahke označene pohodne poti z veliko sence.

Ciganov vrh ali Korinjski hrib, 731 m Ciganov vrh ali Korinjski hrib je manjši hrib nad dolino reke Krke. Med potjo morda srečamo medveda, saj nas nanj opozarjajo table Dežela medveda.

Dostop: Z avtoceste Ljubljana–Novo mesto se usmerimo na izvoz Ivančna Gorica in vožnjo nadaljujemo v smeri vasi Krka. Držimo se smeri Laze nad Krko.

Sledimo zeleno-belim markacijam, ki označujejo krožno pot prijetno domače občine Ivančna Gorica. Skoraj na vrhu nas prvič pozdravi tudi napis Vrh Korinj.

Krka–Ciganov vrh: 1 h 45 min.

Dom pri Miklavžu, 964 m Dom leži tik pod cerkvijo svetega Miklavža na Gorjancih. Od doma oziroma bližnje okolice je lep razgled na Trdinov vrh.

Dostopi: - Iz Novega Mesta ali Otočca se zapeljemo v vas Velike Brusnice. Sledimo cesti proti vasi Gabrje. - Iz Metlike se peljemo proti Novem Mestu, a le do prelaza Vahta. Tu sledimo cesti naravnost k Miklavžu. - Krvavi kamen - Dom pri Miklavžu (po cesti): 15 min.

Gače (955 m) Gače so opuščena vasica in priljubljena izletniška točka ter edini smučarski center na Dolenjskem (SC Bela). Z vrha se ponuja lep razgled po Dolenjski in proti severu do Kamniško-Savinjskih Alp.

Dostopi: Iz Ivančne Gorice ali Novega mesta se zapeljemo v Podturn pri Dolenjskih Toplicah, nato pa vožnjo nadaljujemo v smeri Črnomlja. V Komarni vasi opazimo markacije, ki nas usmerijo na peš pot.

Iz Bele krajine: Najprej se zapeljemo v Semič, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Dolenjskih Toplic. Omenjeni cesti sledimo do Črmošnjic, nadaljujemo v smeri smučišča Gače in Komarne vasi. Komarna vas–Gače: 1 h

Komarna vas – Gače: 1 h.

Grad Fridrihštajn, 970 m Grad Fridrihštajn iz 15. stoletja stoji južno od Kočevja na 970 metrov visoki vzpetini.

Dostop: Zapeljemo se v Kočevje, poiščemo Podgorsko ulico, na koncu so planinske table in ob njih parkirišče. S parkirišča nadaljujemo levo v smeri Grajske poti (desno Kalanova pot).

Kočevje–grad Fridrihštajn (po Grajski poti): 1 h 30 min.

Grad Turjak, 522 m Grad v vasi Turjak je dobro ohranjen in vreden ogleda. Je pa tudi priljubljena izletniška točka in pohodniški cilj.

Dostopi: - Gostilna Pirman–Grad Turjak (krajša pot): 20 min. – Gostilna Pirman–Grad Turjak (daljša pot): 40 min.

Koča pri Jelenovem studencu, 850 m Koča pri Jelenovem studencu je priljubljena izletniška točka ali izhodišče za bližnje ture na Mestni vrh (1034 m), grad Fridrihštajn, Livoldski vrh ali pa le sprehod do bližnje Ledene jame na Stojni. Leži jugozahodno od Kočevja na pobočjih gozdnate Stojne. Koča je dobila ime po bližnjem Jelenovem studencu, ki ne presahne niti v vročih poletnih dneh.

Dostopi: Kočevje–Koča pri Jelenovem studencu (Grajska pot): 1 h 30 min. Najprej se zapeljemo v Kočevje, nato pa poiščemo Podgorsko ulico in sledimo poti proti Livoldskemu vrhu in gradu Fridrihštajn. V smeri koče in Mestnega vrha opazimo oznake za Mestni vrh, nadaljujemo naravnost po širokem kolovozu v smeri koče pri Jelenovem studencu.

Kočevje–Koča pri Jelenovem studencu (Kalanova pot): 1 h 15 min. S parkirišča na koncu Podgorske ulice v Kočevju se sprehodimo do dobro označenega razpotja, nato pa nadaljujemo desno v smeri Kalanove poti (levo Grajska pot). Koča pri Sveti Ani na Mali gori, 910 m Planinska koča pri Sveti Ani stoji v bližini istoimenske cerkvice na pobočjih Male gore nad Ribnico.

Dostopi: Ribnica (Lepovče)–Koča pri Sveti Ani na Mali gori: 1 h 15 min. Seljan–Koča pri Sveti Ani na Mali gori (položna pot): 45 min. Steljnik–Koča pri Sveti Ani na Mali gori: 1 h

Mirna gora, 1047 Mirna gora je z gozdom poraščen vrh na jugovzhodnem robu Kočevskega roga. Mirna gora je s svojo višino tudi najvišji vrh Bele krajine.

Dostopi: Planina–Mirna gora: 45 min. Vrčice–Mirna gora (čez Škrilj): 2 h 10 min. Vrčice–Mirna gora (čez Planino): 2 h 10 min.

Planinski dom pri Gospodični, 822 m Planinski dom pri Gospodični stoji na slovenski strani Gorjancev. Ime je dobil po studencu, ki teče v bližini koče. Studenec je urejen in zlahka dostopen, imel naj bi celo zdravilne učinke.

Dostopi: Gabrje–Planinski dom pri Gospodični: 1 h 10 min. Vahta–Planinski dom pri Gospodični (po cesti): 2 h

Požgani hrib, 1009 m Požgani hrib je 1009 metrov visok vrh v osrčju prostranih gozdov Stojne. V bližini so grad Fridrihštajn (970 m), Koča pri Jelenovem studencu (850 m), Ledena jama na Stojni (840 m), Livoldski vrh (994 m) in Mestni vrh (1034 m).

Dostopi: Kočevje–Požgani hrib (po Kalanovi poti): 2 h Kočevje–Požgani hrib (po Grajski poti): 1 h 50 min.