Četrtek,

2 meseca, 3 tedne

Na Lovrenškem barju kot v deželi Vikingov

Thermometer Blue 2
Lovrenško barje ali Lovrenško jezerje s svojimi številnimi jezerci spominja na vodnato pokrajino Severne Evrope. Pešpot, ki vodi od hotela na Rogli do jezer, je primerna za družinske izlete.

Lovrenška jezerca, ki jih naj bi bilo v bolj deževnem času kar 21 in so skrita v ruševju sredi Pohorja med Roglo in Ribniškim Pohorjem, so manjša jezerca na šotnem barju. Ležijo na nadmorski višini od 1.520 do 1.530 metrov v gozdnem rezervatu, ki sega od Mulejevega (1.533 m) do Jezerskega vrha (1.537 m).

Ob najvišje ležečem jezercu na južni strani Lovrenških jezer je Zavod za spomeniško varstvo Maribor leta 1990 postavil lesen razgledni stolp in uredil pot po mostnicah. Ruševje je tudi bivališče divjih petelinov ruševcev in kljunačev.

Dostopi:

- Koča na Pesku–Lovrenška jezera: 1 h 30 min. Pot na Roglo vas bo peljala prek Slovenskih Konjic in Zreč do Koče na Pesku. Pot začnemo pri glavni sedežnici in proti severu sledimo markirani peš poti 3. Sledimo oznakam za Lovrenška jezera. Po uri hoje na sedlu Komisija zavijemo desno. Do Lovrenških jezer prispemo v nekaj minutah hoje po leseni brvi, hoja po močvirju pa je prepovedana.

- Hotel Planja–Lovrenška jezera: 1 h 20 min. Parkiramo pri smučišču Rogla in se usmerimo proti prodajalni vstopnic za smučarske vozovnice, prečimo smučarsko progo in pot nadaljujemo po širokem dolgem travniku sprva rahlo navzdol. Sledimo smerokazom do Lovrenških jezer, kmalu pridemo na širok vrh Ostruščice, od tam gremo proti sedlu Komisija. Nadaljujemo desno. Leva pot gre na Ribniško kočo.

- Ribniška koča–Jezerski vrh: 20 minut, Jezerski vrh–Lovrenška jezera 1h 20min. Najprej se zapeljemo proti Mariboru in naprej v Radlje ob Dravi ter v Ribnico na Pohorju. Od tam poiščemo pot na Ribniško kočo, sledimo oznakam za Roglo prek prevala Šiklarica.

- Lovrenc na Pohorju–Lovrenška jezera: 3 h 30 min. Iz Maribora se peljemo v smeri Dravograda, nadaljujemo do Lovrenca na Pohorju, kjer lahko parkiramo pri cerkvi sv. Lovrenca. Gremo po cesti v smeri Pesek ter hodimo mimo kmetij Dešnik, Bednik in Kasjak do jase Vrelenk. Kmalu prečkamo cesto Pesek–Pesnik, kjer smo že blizu severnega roba Lovrenških jezer.

Od Lovrenških jezer se lahko po obrobju borovja spustimo v tako imenovano Jezersko jamo ali Jezerc (1.220 m), kjer je z zemeljsko pregrado nastalo umetno jezero. Do Jezerca bomo hodili eno uro.

Izlet lahko nadaljujemo do Koče na Pesku, Ribniške koče, Jezerskega vrha in Ribniškega jezera.