SiolNET. Trendi Moda
5,73

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Tomaž Mihelič: Našim modelom delo v tujini običajno onemogoči slovenski šolski sistem #intervju

5,73

termometer

Foto: Bor Slana

Tomaža Miheliča mnogi poznajo le kot Marlenno, ki je nekoč s Sestrami zastopal Slovenijo na Eurosongu, a Tomaž je že nekaj let cenjeno ime med modnimi agenti.

Skoraj vsakič, ko slišite zgodbo o uspehu naših modelov v tujini, je za to v veliki meri zaslužna trojica, ki skrbno bdi nad mladimi obrazi Immortal Model Managementa. Svetlana in Wally Shaykhoun sta pred leti v ekipo povabila Tomaža Miheliča in po njihovi zaslugi si uspešno manekensko kariero gradijo Prisha Justinek Alfirev, Barbara Vasle, Nika Gomezel, Anja Petrič, Nina Vodopivec, Ajda Samec, Branko Maselj, Luka Mulec, Domen Novak, Sebastjan Jenko, Nac Visočnik in številni drugi obetavni mladeniči ter mladenke iz Slovenije. Lahko se pohvalijo z ustvarjanjem za zveneča imena, kot so Versace, Dolce & Gabbana, Tom Ford, Diesel, Jack&Jones, Peter Pilotto, Zegna, Vogue, Elle, Harper's Bazaar in še bi lahko naštevali.

Za bazo agencije, ki se nahaja v Ljubljani, je zadolžen Tomaž. V vlogi skavta in agenta išče potencialne obraze, jih po potrebi primerno preobrazi in preoblikuje v modele. O tem poslu se je v zadnjih štirih letih, odkar je del agencije Immortal Models, naučil ogromno, svoje oko pa je zahvaljujoč ustanoviteljema Svetlani in Wallyju izuril do te mere, da lahko na ulici skoraj takoj prepozna dekle ali fanta, v katerem se skriva model, ki samo čaka, da ga prikličejo na plano.

Foto: Bor Slana

Kakšna je vaša vloga pri agenciji?

V to zgodbo sem prišel pred dobrimi štirimi leti, ko sta me lastnica Svetlana in njen mož Wally  Shaykhoun povabila k sodelovanju povsem po naključju. Oba imata ogromno izkušenj na tem področju, Svetlana se je več kot deset let kalila na svetovni modni sceni kot zelo uspešna manekenka, njen mož Wally pa kot odličen fotograf, ki je svoje začetke zaznamoval z imeni, kot sta Milla Jovovich in Helene Christensen. Z bogatim znanjem sta me izobrazila do te mere, da lahko samostojno skrbim za naš podmladek, onadva pa jim nato zagotovita vrhunske agencije po vsem svetu.  

Kje sta slišala za vas?

Imel sem željo ustvariti butično modno agencijo in sem začel z dvema modeloma. V medijskem svetu sem že toliko let, da bi bil greh zanemariti vse te izkušnje in znanje, nato pa sem prek fotografa Žige Mihelčiča povsem nepričakovano prišel v stik z Wallyjem in Svetlano. Bil sem navdušen nad njunim profesionalnim delom, s katerim sta hitro dvignila raven agencije ter si prigarala sloves najboljših na tem področju pri nas. V resnici sem bil pravi oboževalec Immortal Models in niti v sanjah si nisem zamišljal, da bom nekoč soustvarjal to znamko, ki mi je bila za vzor. O šovbiznisu sem vedel veliko, o delu z modeli kot agent pa še ne, zato sem se sprva dve leti kalil in učil o osnovnih zakonitostih tega posla.  

Svetlana Shaykhoun z možem Wallyjem in Tomažem Miheličem vodi agencijo Immortal Model Management. Svetlana Shaykhoun z možem Wallyjem in Tomažem Miheličem vodi agencijo Immortal Model Management.

Kako pridete do novih modelov?

Sprejemamo prijave, skavtamo po ulici, dobivamo pa tudi priporočila svojcev, prijateljev … Mladina je dokaj negotova, ne postavljajo si visokih ciljev in marsikdo misli, da ni dovolj dober za našo agencijo. Ustrezne kandidate najprej povabimo na neobvezno srečanje, kjer jih izmerimo, preizkusimo njihovo fotogeničnost in preverimo, kakšna je njihova osebnost, kako se znajdejo v novem okolju, z novimi ljudmi. Če zaznamo ustrezen potencial, podpišemo pogodbo in tisto pravo delo se začne.

Kaj vse morate znati kot agent?

Predvsem moraš imeti občutek za ljudi in estetiko. Bistvenega pomena je, da obvladaš fotografiranje polaroidov in predstavitvenih videov. Od tega je namreč odvisno, ali je kandidat primeren za delo na visokem nivoju ali ne. Polaroide se dela z digitalnim fotografom - model je v kopalkah, spodnjem perilu, nato pa ga fotografiraš z različnih kotov, brez ličil, da ujameš naravni videz. Potem preverimo hojo, najprej njihovo naravno in glede na pokazano lahko delamo na izboljšavah.

Pri vsakem je potrebno nekaj dopolniti, popraviti, izpiliti, da bi lahko bili čim bolj pripravljeni na "boj" s svetovno konkurenco. Z ekipo se nato posvetujemo, kakšna bo preobrazba novega modela, odločimo se za pričesko in v katero smer bomo šli pri razvoju posameznika. Med celotnim procesom se najbolj intenzivno posvečamo obliki telesa, da se modeli na zdrav in pravilen način spravijo v formo. Ustrezna prehrana in primerna vadba sta poglavitni za vzdrževanje videza, ki ga nadgradijo s svojo edinstveno osebnostjo, energijo. Brez te si v modni industriji in življenju nasploh le številka.

Tomaž z Anjo in Almo, manekenkama, ki sta pod njegovim okriljem. Tomaž z Anjo in Almo, manekenkama, ki sta pod njegovim okriljem.

Jim narekujete, kaj lahko jedo in kaj ne?

Tega se lotevamo zelo, zelo resno. Veliko je predsodkov, napačnih predstav in posploševanj. Bolj kot v modnem svetu je problem nepravilne prehrane in napačne samopodobe prisoten v vrtcih, šolah, fakultetah, kjer se ustvarjajo pogoji za motnje prehranjevanja. Zavedati se je potrebno, da smo si ljudje med sabo različni in za ta posel se iščejo po naravi visoka in sloka dekleta, ki seveda potrebujejo še ustrezen videz. Pogosto se zgodi, da ljudje z malce več maščobnimi oblogami svoj gnev ter frustracije stresajo na tiste, ki jim je gensko dano, da so vitki in to svojo postavo vzdržujejo s trdim delom.

A to še ne pomeni, da je z enimi ali drugimi kaj narobe, vsak ima svoj tip telesa. Mi pač iščemo visoke in vitke, predvsem pa morajo biti fit. To pomeni, da vsako ekstremno hujšanje odpade. Zato je potrebno vadbo in prehrano usmeriti individualno na modele, ki zelo zgodaj spoznajo zakonitosti ustrezne prehrane, na svoje telo pa začnejo gledati kot svetišče. Vsekakor je odlična naložba, če pri ključnih najstniških letih dojameš, da preveč sladkorja in soli škodi, da se je dobro izogibati beli moki, da obstaja ogromno zdravih živil, ki so prav tako okusna, vse to je odlična popotnica za nadaljnje življenje, ne glede na poklic, ki ga boš opravljal.

Z leti je razvil res dobro oko za modele. Z leti je razvil res dobro oko za modele.

V naši agenciji ničesar ne prepovedujemo, ampak se raje osredotočimo na stvari, ki so priporočljive. Veliko se ukvarjamo s telesom, športom, pravilno izvedenimi vadbami. Zgodbe o ekstremnem hujšanju modelov lahko pridejo samo iz ust nepodučenih ljudi in tabloidov. Življenjski tempo modela je zelo naporen, dela je ogromno in če ne ješ oziroma ne skrbiš zase, se ti to takoj pozna na obrazu, nisi sposoben zdržati fizičnega napora. Na kastingih pa izbirajo takšne, ki to zmorejo. Modeli so obkroženi s konkurenco in lahko hitro vidijo vzorne primere dobrega dela ter skrbi za svoje telo, pri čemer nikakor ne smemo zanemariti genetike.  

Kakšen pa je pogled vaše agencije na "plus size" modele?

Odlično! Mi bi takoj imeli "plus size" modele, a je to zelo ozka niša. Bistveno večji problem je najti dekle z oblinami kot klasičen postaven model. Najprej moraš najti osebo, ki zadovoljuje estetske komponente, ima ustrezne proporce in ni le gmota maščevja, ampak skladnega, dobro oblikovanega telesa. Model z oblinami ne pomeni debele ženske, kot bi to opisali laiki.

Kako je videti skavtanje, iskanje modelov po Ljubljani?

Postaviš se na ulico in opazuješ ljudi. Najprej pogledam višino, ta mi je prvo merilo. Nato pogledam obraz in stegna. Potem pristopim, se predstavim, pokažem vizitko, da sem agent in povem, da za agencijo Immortal iščemo visoka zanimiva dekleta. Velikokrat že vedo, za kaj gre, ko omenim ime agencije, ki jo mladi že dobro poznajo. Ne silim jih, da mi dajo kontakt, povprašam jih po Facebooku in velika večina se jih že po nekaj dnevih javi kar sama.

Noah za znamko Jack and Jones.
1 / 10 Noah za znamko Jack and Jones.
2 / 10 Noah za kitajski Harper's Bazaar.
3 / 10 Noah za znamko Jack and Jones.
4 / 10 Nina V. za mehiški Harper's Bazaar.
5 / 10 Nika G. za slovensko izdajo revije Elle.
6 / 10 Luka M. na naslovnici revije David.
7 / 10 Prisha za slovensko izdajo revije Elle.
8 / 10 Branko za kampanjo Tom Ford.
9 / 10 Barbara V. za Diesel.
10 / 10 Ajda za slovensko izdajo revije Elle.

Kakšni so odzivi?

Zelo je odvisno od tega, v kakšni družbi so. Nikoli ne pristopim k večji skupini ljudi, saj sem tudi sam bil najstnik in vem, kako se tisti, ki denimo niso primerni za modela, spravijo na izbrance in jih v trenutku, ko se poslovimo, napadejo z raznimi opazkami. To jih lahko demotivira, jim zbije moralo in malo je verjetnosti, da se bodo opogumili in oglasili pri nas.   

Kolikokrat se odzovejo in vas pokličejo?

Skoraj vedno. Tudi zato, ker nagovorim tiste, ki imajo res potencial.

Ste z leti razvili "nos" za modele?

Ja, dobesedno ga razviješ. Velikokrat sem na začetku udaril mimo, ampak če si iz pravega testa in to delo obožuješ, se naučiš. Imel sem tudi srečo, saj imam dva odlična učitelja. Poleg izostrenega očesa je poglavitno pravilno usmerjanje modela. Ne delujemo po principu čim večjega števila deklet in fantov, ampak se poslužujemo jagodnega izbora, po čemer smo še najbolj prepoznavni.

Naši modeli so vsi, brez izjeme, primerni za delo v tujini, ki pa jim ga največkrat onemogoči slovenski šolski sistem. Imamo nekaj izjemno razumevajočih profesorjev, ravnateljev, žal pa še vedno preveč takih s predsodki, za katere je manekenstvi navadno afnanje. V bistvu pa gre za panogo, ki se v tujini enači s statusom vrhunskega športnika. Tako kot oni igrajo v top klubih, tako modeli delajo v top agencijah, kjer je vsa svetovna smetana.

Je veliko težav z dogovarjanjem o odsotnosti v šolah?

Odvisno od šole, nekateri so bolj, drugi manj kooperativni. Pri tem pomembno vlogo igrajo starši, ki spodbujajo ali pa zanemarjajo potencial svojih otrok. Prepogosto se jih sili v nek sistem pomnjenja, ki iz njih dela klone in ne razvija posameznikove kreativnosti, talenta.

Najstniki v svetu mode zelo hitro razvijejo samostojnost, soočijo se z zdravo samopodobo, saj vedo, kaj je dobro zanje in kaj ne. Razvijejo delovne navade, odgovornost, lojalnost in socialno mrežo, ki jim koristi za vso življenje. Večini uspešnih modelov je to le odskočna deska za različne druge dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo po končani manekenski karieri. Vsekakor pa je potrebno pohvaliti nekaj svetlih izjem našega šolskega sistema, ki so dovolj tolerantni in našim modelom omogočajo, da se razvijajo v pravo smer.

Luka M. za revijo David.
1 / 5 Luka M. za revijo David.
2 / 5 Sebastjan za Dolce Gabbana.
3 / 5 Luka M. za Versace.
4 / 5 Kristjan za revijo David.
5 / 5 Andreja za slovenskega oblikovalca Petra Movrina.

Je manekenstvo po vašem mnenju dobra šola za življenje?

Vrhunska! Predvsem za tiste, ki jih zanima ustvarjalnost tega poklica, ne pa blišč in slava ter druženje z zvezdniki. To je samo za zraven, kot nekakšen bombonček. Mladi zelo hitro pridobijo trdo kožo in znajo sprejemati zavrnitve, ko se s svetovno konkurenco borijo za projekte. Razumljivo, da je glede na število kastingov in modelov veliko negativnih odgovorov, a to jih dela še močnejše. S pravim vodstvom jih pripravimo, da se osredotočijo na pozitivne rezultate in se ne bojijo porazov. Vse to je naložba za prihodnost, da ne bodo pri prvem življenjskem spodrsljaju obupali, ampak se bodo pobrali in šli še močnejši naprej. Veliko jih predčasno odneha, prepričani, da to ni zanje, že čez nekaj let pa to svojo odločitev močno obžalujejo. Spoznajo, da se stvari niso lotili pravilno, niso bili dovolj poslušni ali pa so podlegli govoricam in predsodkom družbe. Za dobrim konjem se praši in tako se moramo tudi pri naši agenciji spopadati z nelojalno "konkurenco", ki nam dela veliko poslovne škode, nižajo cene za različne projekte, medtem ko se mi borimo, da bi naročniki pošteno plačali delo modelov.

Koliko se ukvarjate z modelom v psihološkem smislu?

Pri nas zelo veliko, saj smo kot družina. Pogovarjamo se o vsem, smo povsem brez predsodkov, razumevajoči in modelov ne silimo v nobeno neprijetno situacijo. Zaupajo nam tudi njihovi starši, ki so podpisniki pogodbe v primeru mladoletnosti modela.  

Bi lahko rekli, da je v Sloveniji dovolj potencialnih modelov?

Če upoštevamo naše izjemne obraze, lahko trdimo, da jih je ogromno, le pravi ljudje jih moramo dobiti pod okrilje, da lahko razvijemo njihov potencial. Preveč je šarlatanov, ki želijo z naivnimi starši na hitro zaslužiti denar, s tem, da jim zaračunajo za fotografiranje in vaje hoje. Tovrstne kvazi šole manekenstva so največji sovražnik kakovosti in jih srčno odsvetujem, saj gre za navadno prodajanje megle!

Foto: Bor Slana

Kaj bi sporočili učiteljem in staršem, ki dvomijo o tem, ali bi otroka poslali v svet?

Da morajo imeti do otroka individualen pristop, da mu je treba prisluhniti in ga tudi slišati. Laična javnost si predstavlja, da je model samo obešalnik, brez osebnosti, nekateri celo govorijo, da so neumni. Mi imamo ogromno vrhunskih, nadarjenih modelov, zlatih maturantov, Zoisovih štipendistov, študentov medicine, strojništva, prava … Tudi njihovi starši so razgledani, srčni in upoštevajo želje svojih otrok. Hkrati pa se morajo tudi modeli zavedati svojih odgovornosti, predvsem učnega uspeha, brez katerega ni podlage za uspešno kariero. 

Tomaž je pojasnil, da je vloga profesionalne matične agencije, kakršna je Immortal Models, podobna kot vloga nogometnega agenta, ki svojemu varovancu priskrbi kar se da dober klub. Največja razlika je v tem, da lahko športnik igra le za en klub, medtem ko ima lahko model v vsaki državi svoj "klub" oziroma agencijo. Tudi sicer sta si karieri športnika in modela zelo podobni; v obeh primerih gre za veliko odrekanj, odsotnosti od doma, trdega dela, ki se na koncu obrestuje s primernim plačilom.

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

delitve: 226
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin