SiolNET. Novice Slovenija
3,78

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Varuh konkurence kaznoval United Group s 3,7 milijona evrov globe

3,78

termometer

Sport Klub

Agencija za varstvo konkurence je ciprski družbi United Media, ki je del medijskega konglomerata United Group, izrekla 3,7 milijona evrov globe zaradi prepozno priglašenega prevzema romunske družbe IKO Balkan, ki je lastnik pravic za izdajanje programov Sport Klub. Skupina Srba Dragana Šolaka se je pritožila, odločilo bo sodišče. 

Agencija za varstvo konkurence (AVK), ki jo vodi Andrej Matvoz, je prekrškovni postopek zoper United Media vodila zaradi prepozne priglasitve koncentracije, ko je podjetje, tedaj imenovano Adria Media, prevzelo romunsko družbo United Media Distribution, tedaj IKO Balkan. Ta je lastnik pravic za izdajanje programov Sport Klub.

Globa je bila izrečena, ker bi moral United Media Limited AVK o prevzemu obvestiti v 30 dneh po podpisu pogodbe, a je to storil šele leto dni po prevzemu. Zato je agencija izdala odločbo in določila 3,7-milijonsko globo za podjetje ter 6.500 oziroma 6.000 evrov za njegovi odgovorni osebi. 

V podjetju so napovedali pritožbo, ki jo bo obravnavalo sodišče, zato odločba AVK še ni pravnomočna.

Na AVK so sicer prvič odločali o prepozno priglašeni koncentraciji, ki so jo prepovedali.

Bodo morali prodati programe iz sheme Sport Klub?

Medtem United še čaka na odgovor, kakšna bo usoda 13 programov Sport kluba. AVK je namreč Unitedu septembra lani naložila, da mora v šestih mesecih odprodati 13 športnih programov iz sheme Sport Klub (poleg teh ima United pri nas v lastni še Telemach).

Agencija je ugotovila, da je lastništvo programov, ki jih je United Group kupil od družbe S. C. IKO Poland, v nasprotju s pravili konkurence. United se je pritožil, vrhovno sodišče pa je nato odločilo, da lahko podjetje do pravnomočnosti odločbe AVK opravlja dejavnost izdajanja športnih programov.

V Unitedu so nas po objavi članka opozorili, da postopka nista povezana. Zdaj izdana odločba izhaja iz postopka, v katerem se obravnava zgolj očitani prekršek družbe United Media Limited zaradi prepozne priglasitve koncentracije. Ta postopek ni povezan s postopki glede odobritve koncentracije, pravijo v družbi.

Zakaj večmilijonska globa?

AVK, ki jo vodi Andrej Matvoz, je lani Pro Plusu izrekla 4,9 milijona globe zaradi zlorabe prevladujočega položaja na oglaševalskem trgu, zdaj pa Unitedu 3,7 milijona evrov zaradi prepozne priglasitve koncentracije. AVK, ki jo vodi Andrej Matvoz, je lani Pro Plusu izrekla 4,9 milijona globe zaradi zlorabe prevladujočega položaja na oglaševalskem trgu, zdaj pa Unitedu 3,7 milijona evrov zaradi prepozne priglasitve koncentracije. Foto: Državni zbor Skupina United ima 670 milijonov evrov letnih prihodkov, zato 3,7-milijonska globa, čeprav je ta ena najvišjih izrečenih v Sloveniji, zanje verjetno ne bi bila usodna. 

Na agenciji so pojasnili, da je za prekršek prepozne priglasitve koncentracije za pravno osebo predpisana globa do 10 odstotkov letnega prometa v koncentraciji udeleženega podjetja skupaj z drugimi podjetji v skupini v predhodnem poslovnem letu.

Pri določitvi globe so upoštevali čas zamude, obliko krivde, ravnanje pravne osebe in druge okoliščine v skladu z zakonom, a tudi to, da "je potrebna generalna prevencija pri tovrstnih prepoznih priglasitvah, saj so pravočasne priglasitve ključne za učinkovito presojo in obravnavo koncentracij, nepravočasne priglasitve pa tako zahtevajo ustrezno strogo sankcioniranje".

Agencija ugotavlja še, da je konkurenčno pravo, vključno s pravili glede predhodnih priglasitev koncentracij, že dovolj dolgo del slovenskega pravnega sistema ter da se je pravni sistem in trg že mogel in moral seznaniti z določbami zakonodaje.

AVK preprečil tudi združevanje s Pro Plusom in Kanalom A

Spomnimo, da je prav nenaklonjenost AVK preprečila prevzem Pro Plusa s strani Uniteda. United Group je julija 2017 z družbo CME sklenil 230 milijonov evrov vredno pogodbo o nakupu njenih medijskih družb v Sloveniji in na Hrvaškem. Potrebovali so le soglasje regulatorjev.

Po tem, ko je AVK v postopku nakazal, da prevzema ne bo odobril, pa je CME odstopil od prodajne pogodbe. Več v članku Američani obupali: prodaje Pop TV in Kanala A ne bo.

Komentarji

7

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

  • johann / 18.07.2019. ob 16:16 +8 - 1

    Seveda bodo to kazen prevalili na končne uporabnike.

    +8 - 1
  • ibego11 / 18.07.2019. ob 19:06 +2 0

    JOHANN imaš prav,sem šel gledat na mojo stran,moj telemach in imam že višjo ceno na usluge***KRADOŠI***NESRAMNI***

    +2 0
  • TheBoss / 19.07.2019. ob 06:58 +1 0

    Tudi izdajatelji televizijskega signala do Telemacha so nezadovoljni, obirajo jih do kosti, pravi da plačuje 3 do 4 tisoč evrov na mesec, da je lahko v telemach tv shemi. Mi naročniki pa še enkrat moramo plačati telemachu, da lahko gledam program. Država oz. ministrstvo pa to podpira. Lopovski minister in njegovi sodelavci sigurno imajo kaj izpod mize, kar si delijo. Telemachu dam še 5 let in bo ugasnil.

    +1 0
Delite na:
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin