SiolNET. Digisvet Novice
2,19

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Kako sta se za sporen članek maščevali največji podjetji na svetu

2,19

termometer

Vohunjenje, Kitajska
Vohunski napad na ameriška podjetja naj bi izvedli Kitajci, vendar pa razen medija Bloomberg o tem nič ne ve nihče drug. Foto: Thinkstock

Ameriški medij Bloomberg je 4. oktobra objavil udarno zgodbo o tem, da so kitajski operativci v računalnike, ki so pozneje svoja mesta dobili v velikih ameriških tehnoloških podjetjih, med katerimi sta tudi Apple in Amazon, podtaknili majcene mikročipe, namenjene vohunjenju. Težava je, da teh mikročipov, razen neimenovanih virov, ki jih navaja Bloomberg, ni videl še nihče. Apple in Amazon sta se Bloombergu, ta članka kljub njunim zahtevam še ni umaknil, neuradno že maščevala. 

Po pisanju Bloomberga, natančneje njegove tedensko izhajajoče revije Businessweek, je kitajska vojska v proizvodni proces podjetja Supermicro, ki izdeluje matične plošče za računalniške strežnike, podtaknila kot konica ošiljenega svinčnika velike mikročipe za prisluškovanje.

Sabotirane matične plošče z mikročipi so bile nato vgrajene v strežnike, ti pa so se znašli v podatkovnih centrih več deset ameriških (tehnoloških) podjetij. Med njimi sta bila tudi Apple in Amazon, glede na tržno kapitalizacijo trenutno najvrednejši podjetji na svetu.

Bloomberg načeloma velja za zelo verodostojen medij, ki natančno preverja vire svojih informacij. Je mogoče, da so ga z zgodbo o kitajskih vohunskih mikročipih polomili? Ali pa se bo morda uresničil drug scenarij in bodo čez čas vsi vzdihovali, da bi jih vendarle morali poslušati, ker so imeli prav? Bloomberg načeloma velja za zelo verodostojen medij, ki natančno preverja vire svojih informacij. Je mogoče, da so ga z zgodbo o kitajskih vohunskih mikročipih polomili? Ali pa se bo morda uresničil drug scenarij in bodo čez čas vsi vzdihovali, da bi jih vendarle morali poslušati, ker so imeli prav? Foto: Matic Tomšič / Posnetek zaslona

Mikročipi so delovali tako, da so kitajskim vohunom omogočali spreminjanje programske kode strežnikov na drugi strani sveta, piše Bloomberg. Njihovo delovanje so lahko prilagodili tako, da so jim omogočali prestrezanje podatkov.

Pri Applu so po poročanju Bloomberga vsiljive mikročipe odkrili spomladi 2015 in zaradi njih v nekaj tednih zamenjali vseh nekaj več kot sedem tisoč računalnikov, ki so jih kupili od Supermicra. Amazon naj bi mikročipe odkril jeseni istega leta. 

Honor 8X Digisvet S tem telefonom želijo Kitajci tudi v Sloveniji uresničiti drzen načrt

Zdi se, da o zadevi razen Bloomberga nihče ne ve nič

Ameriška tehnološka velikana, ki sta tudi edini domnevno vpleteni podjetji, katerih imeni je Bloomberg razkril v članku, sta zavrnila poročanje medija. Ne eni ne drugi nikoli niso odkrili vohunskih mikročipov ali zaradi česa podobnega sprožili preiskave, v izjavah za javnost zatrjujeta tako Apple kot Amazon

Tega sicer ne počne tako rekoč nikoli, a v zadevo se je vmešal tudi sam direktor Appla Tim Cook in od Bloomberga prejšnji teden celo zahteval, naj sporni članek umakne. Odkar je direktor Appla, Cook takšne zahteve ni postavil še nobenemu mediju.  Tega sicer ne počne tako rekoč nikoli, a v zadevo se je vmešal tudi sam direktor Appla Tim Cook in od Bloomberga prejšnji teden celo zahteval, naj sporni članek umakne. Odkar je direktor Appla, Cook takšne zahteve ni postavil še nobenemu mediju.  Foto: Reuters

Da o kakršnih koli čipih, prisluškovanju ali preiskavi ne vedo nič, so, kot piše Bloomberg, izjavili tudi v podjetju Supermicro.

Morebitnih svojih ugotovitev o zadevi razen Bloomberga tudi ni objavil čisto noben drug medij, ki nekaj velja v svetovnem merilu. 

Apple Store Digisvet Neverjeten mejnik: Apple vreden več kot 1000 milijard dolarjev

Buzzfeed: Apple in Amazon se Bloombergu že maščujeta za članek

Ameriški medij Buzzfeed News je medtem v petek poročal, da sta tako Amazon kot Apple neuradno že sprejela povračilne ukrepe zoper Bloomberg, ker kljub zahtevam za umik članka tega še ni storil.

Amazon je pretrgal oglaševalsko pogodbo z Bloombergom za zadnje četrtletje 2018. To bi bil za Bloomberg, ki se močno zanaša na financiranje z oglasi, velik udarec, Amazon pa je ena od njegovih največjih strank. Pri Amazonu so navedli kar dva "uradna" razloga za konec sodelovanja, in sicer naj bi bila ta poteza kreativne narave oziroma posledica zmanjšanega oglaševalskega proračuna. Pravi razlog je bil po poročanju Buzzfeeda, ki se sklicuje na dobro obveščeni vir, v resnici sporni članek. 

Larry Page, Sergey Brin, Google Digisvet Kdo sta človeka, ki nam življenje morda krojita bolj kot vsi drugi

Apple je medtem uporabil svojo dobro znano taktiko, in sicer Bloombergu ni poslal vabil za dogodek, na katerem bo najverjetneje predstavil nove tablice iPad in računalnike Mac. Tudi to je velik udarec za medij, ki je bil na vseh dosedanjih Applovih dogodkih navajen sedežev v prvi vrsti in ekskluzivnih intervjujev ter informacij. 

Spomnimo: ko je ameriški medij Gizmodo leta 2010 po naključju "našel" prototip Applovega iPhona 4 in o njem objavil serijo člankov, si je s tem prislužil večletno izobčenje z vseh Applovih dogodkov. Gizmodu je Apple vabila znova začel pošiljati šele pred kratkim. 

Preberite tudi:

Observatorij Sunspot Digisvet Končno razkrili resnico o nepojasnjeni evakuaciji observatorija Pametni telefoni, pametni telefon Digisvet Apple in Samsung kaznovana zaradi namerne upočasnitve telefonov Motorola, iFixit Digisvet Prelomen korak proizvajalca pametnih telefonov, bodo sledili tudi drugi? Steve Jobs Digisvet Nova razkritja o največji "črni piki" legendarnega Steva Jobsa FBI Instagram Digisvet 26 objav, ki mučijo internet, videl pa jih ni še nihče: kaj skrivajo? Yahoo GeoCities Digisvet Slovo ene od najbolj znanih spletnih strani: lahko bi bila Facebook

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

delitve: 7
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin