Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Torek,
7. 1. 2014,
14.55

Osveženo pred

6 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

umetnost sreča nesreča nesreča

Torek, 7. 1. 2014, 14.55

6 let, 1 mesec

Kako sreča vpliva na ustvarjalnost?

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1

Znan je mit o umetniku, ki ustvarja iz globočin svoje nesreče. Kako pa je z ustvarjalci, ki so v srečnem obdobju življenja, se sprašuje umetnik Josh Melnick.

Lahko sreča in ustvarjalnost soobstajata, se sprašuje umetnik Josh Melnick, izhajajoč iz mita o nesrečnem umetniku, ki lahko le iz svoje bolečine, družbenega in psihičnega roba ustvarja velika dela. Z vprašanjem se je Melnik obrnil na pedagoginjo meditacije Sharon Salzberg, ta pa je z njim podelila svoje misli o ustvarjalnosti, ki izvira iz svetlejših plasti življenja in občutij.

Salzbergova je, kot navaja Huffington Post, umetniku dejala, da prepričanja, da je mogoče prepričljivo ustvarjati iz tunelov bolečine in trpljenja umetnika, izvirajo iz tradicionalne delitve med zahodom in vzhodom.

"Menim, da gre pri tem za zahodno dojemanje ustvarjalnosti, ki je zgodovinsko pogojena in do neke mere tudi utemeljena s prepričanjem, da je za to potrebna hoja po robu." Dodala je, da ima stike s številnimi učenci meditacije, ki se ukvarjajo tudi z ustvarjanjem. Ni bilo redko, da je pri pri njih naletela na izražen zadržek: "Ne vem, če grem lahko naprej s tem, ker se bojim, da bom izgubil svojo ustvarjalnost."

Teza Selzbergove je tako, da medtem ko nekatere umetnosti resnično izvirajo v raziskovanju, poglabljanju in odkrivanju črnin življenja in posameznika, druge lahko nastanejo v kontekstu bolj mirnih čustvenih, družbenih in čutnih območij in doživljanj. Za primer tega je navedla vzhodno tradicionalno umetnost, ki po njenem izraža več harmonije in ravnotežja, pri čemer ustvarjalnost izvira ravno iz teh stanj.

 

Ne spreglejte