Četrtek, 14. 2. 2013, 7.48
8 let, 7 mesecev
Na Dunaju razstava črno-belih fotografij Rogerja Ballena
Njegove fotografije so črno-bela mešanica dokumentarnosti in fikcije, veljajo pa hkrati za odbijajoče in privlačne, so sporočili iz agencije za stike z mestom Dunaj ComPRess.
Na obsežni retrospektivi štirih desetletij Ballenovega ustvarjanja bo v sodelovanju z mestnim muzejem iz Münchna na ogled 150 fotografij iz devetih različnih serij. Ballen v svojih motivih ni iskal lepote, perfekcije in estetike. Bolj ga je privlačilo življenje ljudi z roba družbe. Njegovi najbolj znani fotografiji dvojčkov so na primer številni kritiki očitali, da ljudi izkorišča kot objekte.
Svoje fotografije Ballen dojema kot podaljšek sebe, fotografiranje pa enači z raziskovalnim potovanjem v lastno psiho: "Starejši kot sem, bolj se moram približati viru, v katerem se rojevajo sanje, izvoru psihe."
Medtem ko so v seriji "Platteland" portretiranci fotografirani frontalno in obdani s predmeti iz vsakdanjega življenja, so akterji v seriji "Outland" predstavljeni v absurdnih vlogah. Prav tako se na njegovih fotografijah pogosto pojavljajo rekviziti, kot so kabli, cevi in maske, včasih tudi živali.
Roger Ballen (1950), rojen v New Yorku, je že kot otrok spoznal številne znane fotografe, kot so Andre Kertesz, Bruce Davidson ali Henri Cartier-Bresson, ter njihova dela, saj je njegova mati delala v fotografski agenciji Magnum. Kljub temu, da je bila fotografija njegova velika strast, pa se je odločil za študij psihologije.
Po materini smrti se je s fotoaparatom podal na daljše potovanje po svetu, se vpisal na študij geologije in v Johannesburgu delal kot geolog. Hkrati je v fotografski objektiv ujel podeželsko življenje v Južni Afriki, pusto pokrajino in revščino tamkajšnjih prebivalcev. Njegova dela so danes razstavljena v številnih uglednih muzejih v Amsterdamu, New Yorku in Parizu.