Torek, 7. 1. 2014, 13.34
5 let, 11 mesecev
Za filmske napovednike YouTube prva izbira
Ko je studio Sony Pictures prejšnji mesec dokončal napovednika za filma Neverjetni Spider-Man 2 in 22 Jump Street, ju je premierno prikazal na YouTubu.
To sicer ni nič novega, saj je že skoraj vsaka stvar objavljena na tej spletni strani, a vendar odraža pomemben odklon v tržnih strategijah filmskih studiev.
Nobeden od odgovornih pri pomembnejših studiih o tej zadevi sicer ni želel javno spregovoriti, a dejstvo je, da YouTube v primeru promocije napovednikov močno prednjači pred Applom in Yahoojem.
"Pred nekaj leti so Apple, iTunes in Yahoo obvladovali tržišče s filmskimi napovedniki, a zdaj se je to spremenilo. YouTube danes obvladuje kar 65 odstotkov celotnega videoprometa na spletu, ali je to prek spletne strani YouTube ali prek videopredvajalnika," je dejal Raddon.
Studii želijo, da bi material načrtovanih filmskih uspešnic, kot sta na primer Jekleni mož (Man of Steel) in Neverjetni Spider-Man 2 (The Amazing Spider-Man 2), dosegel čim več gledalcev. In v tem primeru je YouTube najpomembnejše in najhitrejše orodje za distribucijo. Ko si gledalci napovednik ogledajo, link nanj delijo tudi na družbenih omrežjih Instagram in Twitter. Boljše reklame si studio ne bi mogel želeti.
Za razliko od YouTuba in Facebooka, ki delita številne informacije o številu ogledov, je Apple z delitvijo takšnih informacij bolj skop. Marsikateri filmski studio je Apple že označil za "težavnega partnerja". Posledično s tem podjetjem tudi manj sodelujejo.
Skoraj vedno se zgodi, da, ko določen studio objavi napovednik prek Appla in Yahooja, ga uporabniki "ukradejo" in takoj objavijo tudi na YouTubu. Da bi se izognili tej nekakovostni distribuciji, so številni filmski studii na YouTubu odprli svoje lastne kanale. Warner Bros. ima tako že več kot 750 tisoč naročnikov, Sony Pictures okoli 250 tisoč. Preostali kanali imajo maj kot 100 tisoč naročnikov.
Studii uporabijo Apple in Yahoo v primeru promocije filma manjšega kalibra, ki je usmerjen k le določenemu krogu gledalcev, saj menijo, da bi se manjši filmi v poplavi videov na YouTubu izgubili. V primeru blockbusterjev ali nadaljevanj, torej filmov, ki bi studiem lahko prinesli veliko denarja, pa je uporaba YouTuba primernejša, saj doseže velik krog gledalcev.