Nedelja, 11. 12. 2016, 7.00
7 let, 1 mesec
Njen glas bi peljal pomorščake v smrt
V Ljubljani se obeta koncert fatalke in "bostonske sirene" Marisse Nadler.
V ljubljanskem Kinu Šiška so v letošnjem letu gostili serijo fatalnih ženskih vokalov. Septembra je s svojim solom nastopila Chan Marshall oziroma Cat Power, v oktobru kot predskupina legendarnih Swans mistična Anna von Hausswolff, koledarsko koncertno sezono pa bo v centru urbane kulture sklenila bostonska sirena Marissa Nadler v svojem prvem nastopu v Sloveniji.
V Boston Globe so Marisso opisali z naslednjimi besedami: "Njen glas bi v mitoloških časih lahko speljeval pomorščake v smrt, ta nevarno zapeljivi sopran, potopljen v vrtince reverba, ki se vzpenja do dih jemajočih višin in se v njih razblini kot dimni obročki." Pri časopisu niso govorili na pamet, saj o njenem glasu priča prepričljivih sedem albumov.
Vse od njenih glasbenih začetkov leta 2004 so Marisso Nadler opisovali kot gotsko glasbenico, ki bi jo lahko našli tako v temnih zakloniščih kot v oglasu za najnovejši Diorjev parfum. V dvanajstih letih je ustvarila sedem albumov in z zadnjim Strangers (izdanim maja 2016) glasbo postavila še korak višje. Da je novi album uspešen, pravzaprav ni presenečenje, saj je Nadler že sama opravila izjemno selekcijo: za album je namreč napisala kar 60 pesmi in izmed njih izbrala 11 najboljših.
Čeprav v svojih pesmih največkrat govori o svojem življenju, se ji je na začetku glasbene poti pripetila neljuba situacija: v eni izmed pesmi o smrti je uporabila ime svoje prijateljice, ki se je prepoznala v besedilu ter kasneje tudi prekinila stike. Od takrat dalje Marissa Nadler v svojih pesmih uporablja zgolj izmišljena imena.
Kot gostjo je na evropsko turnejo in s tem tudi v Kino Šiška Marissa Nadler popeljala teksaško kantavtorico Jess Williamson, ki je s prvencem Native State (2014) opozorila na svoj glas, samo dve leti kasneje pa je izdala že zelo dobro sprejet album Heart Song.
Foto: Ebru Yildiz