Četrtek, 16. 2. 2012, 14.42
5 mesecev, 3 tedne
Ocenili smo: Kingdoms of Amalur: Reckoning
Eden glavnih atributov vsakega igranja vlog je pripoved, zato so 38 Studios rekrutirali priznanega ameriškega pisca fantazijskih fabul R. A. Salvatoreja, ki si je malo izposodil od Gospodarja prstanov, malo od lastnih romanov in ustvaril privlačno deželico Amalur, v svetu katere je usoda posameznikov alfa in omega, pretresa pa jo vojna s frakcijo Tuath, ki jim načeluje sauronski negativec Gadflow. Na sceno v prelomnem trenutko stopi od mrtvih vstali igralčev junak, edini v vesolju, ki ga usoda ne "šmirgla", in začne z masakrom.
Udarce je mogoče povezovati v kombinacije, ki z vlaganjem izkušenjskih točk v ustrezno panogo postajajo čedalje bolj spektakularne in uničujoče, junaček hlaček pa glede na silovitost poboja sočasno polni merilnik usode, ki deluje podobno kot turbo v dirkaških igrah, saj se ob napolnjenosti prelevimo v terminatorsko "mašino ", ki v počasnem posnetku zakolje vse pred sabo, vključno z najtrdovratnejšimi šefovskimi nakazami. Boj od blizu nadalje dopolnjuje odlično implementirano pariranje s ščitom, ki je velikokrat ključ do zmage, predvsem v bitkah v več nasprotniki, in preval naprej, s katerim izmikanje udarcem dobi novo dimenzijo.
Če vam ne dišita mesarjenje in tiholazniški pristop, vam preostane še magija, ki se deli na zažigalno in električno, obema vejama pa so skupne res epske animacije metanja urokov. Dobro je vedeti, da z začetnim vlaganjem točk v določeno skupino znanj (te so tri: Finesse za zmikavte, Might za bojevnike in Sorcery za coprnike) ne zacementirate nadaljnjega poteka igranja, saj lahko vloženo za relativno majhno vsoto igrinih apoenov razveljavite in ustvarite popolnoma drugače usmerjen lik.
Ko iz zatohle uvodne temnice zakorakate na plano, lahko začnete z "vandranjem" do najbolj odmaknjenih kotičkov zemljevida, a tamkajšnji zakladi bodo zavoljo svojih stražarjev, ki so na začetku daleč premočni, ostali nedotaknjeni, kar je dobra motivacija za poznejše vračanje na iste lokacije, pa četudi nimajo prav nič opraviti z glavnim kvestom.
Prebivalci kraljevine so vsi po vrsti zelo priljudni – mnogo NPC-jev poda komentar na aktualno dogajanje v regiji in igralcu pojasni zgodovino vojne med dobrim in zlim, dosti pa jih potarna in prosi za uslugo. Te zvečine potekajo po vzorcu ubij in prinesi, se pa vmes znajdejo tudi detektivski primeri. Dialogi so v celoti govorjeni in glasovno igranje je na nivoju, moti le, da igralčev lik med celo igro ne črhne niti besede, temveč le bebavo kima.
Nekaj motečih faktorjev vendar obstaja: zgodba je preveč predvidljiva, klišejska in ne pritegne, spopadi z večjim številom nasprotnikov so kaotični in se pogosto izrodijo v brezglavo klikanje, animacija in videz likov pa nista na ravni. A glede na to, da je Kingdoms of Amalur: Reckoning sploh prvi projekt skupine 38 Studios (ki so pred leti sicer "pohopsali" relativno uspešne Big Huge Games), jim je v veliki meri uspelo zadovoljiti pričakovanja klientele. Ljubitelji domišljijskih vlog smo namreč krvavo potrebovali igro, ki nam bo olajšala čakanje na Risen 2 in Diablo 3, a bomo prihajajoča blockbusterja zaradi KoAR morda kar malce odrinili na stranski tir.
Igrala: PC, xbox 360, playstation 3 Zvrst: Akcijsko igranje domišljijskih vlog Razvijalec: 38 Studios Založnik: Electronic Arts