SiolNET. Digisvet Igre
5,42

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Google je pokazal ogromno novost, ki za milijone ljudi spreminja pravila igre

5,42

termometer

Stadia, Google
Stadia ne bo le ime Googlove nove platforme za poganjanje iger, temveč tudi novega studia, v katerem bo Google razvijal videoigre, ki bodo posebej prilagojene prav izkoristku vseh možnosti, ki jih ponuja Stadijina infrastruktura. Razvojni studio bo vodila Jade Raymond, legendarna ustanoviteljica znanega razvijalca iger Ubisoft Toronto. Foto: Reuters

Vsak, ki si želi igrati najnovejše videoigre, a ima premalo zmogljiv osebni računalnik, denarja za nakup boljšega ali pa igralne konzole, kot je Playstation, pa nima, bo neizmerno vesel Stadie. Gre za Googlovo novo platformo, prek katere bo videoigre lahko poganjal vsak, ki bo imel napravo s spletnim brskalnikom Chrome in solidno hitro internetno povezavo. Stadia, za katero Google zagotavlja, da je prihodnost industrije videoiger, bo uporabnikom na voljo še letos.

Stadia je oziroma bo končna različica pilotnega projekta Stream, sodelovanje v katerem je Google izbranim uporabnikom ponudil oktobra lani. Stream je omogočal poganjanje najnovejše in, kar zadeva zmogljivost računalnika, zelo zahtevne videoigre Assassin's Creed Odyssey neposredno v spletnem brskalniku Chrome z gladkimi 60 slikami na sekundo in v ločljivosti Full HD:

Računalnik za 300 evrov bo kar naenkrat vreden toliko kot petkrat dražji model, Slovencev hitrost delovanja ne bi smela skrbeti

Projekt Stream je Google v preteklih mesecih preimenoval v Stadio. Srž uporabniške izkušnje bo tudi po spremembi ostala enaka: igralec bo na svojem računalniku za 300 evrov, ki sicer niti v sanjah ne bi mogel prebaviti mnogih najnovejših videoiger, odprl brskalnik Chrome in pognal želeno igro (ali izbral eno od tistih, ki bodo na voljo).

Če bo imel dovolj hitro internetno povezavo - minimum za zadovoljivo delovanje projekta Stream je bil 25 megabitov na sekundo, kar je precej pod slovenskim povprečjem -,  bo tudi na tako poceni računalniku deležen enake izkušnje kot lastnik stroja za 1.500 evrov ali igralne konzole, ki je isto igro kupil in namestil. 

Ko bo nehal igrati na računalniku, bo kasneje lahko nadaljeval na pametnem telefonu, drugem računalniku, tablici ali televizijskem zaslonu. Ko bo nehal igrati na računalniku, bo kasneje lahko nadaljeval na pametnem telefonu, drugem računalniku, tablici ali televizijskem zaslonu. Foto: Reuters

Eno od poslanstev Stadie je, da prekine odvisnost od tako imenovane škatle, torej namenskega igralnega računalnika ali konzole, pravijo pri Googlu.

S Stadio se poslavlja tudi lastništvo iger: bolj kot Steamu, platformi, na kateri večina ljudi danes kupuje in vanjo shranjuje svoje igre, je namreč podobna Netflixu ali Spotifyu, kjer ljudje gledajo filme in poslušajo glasbo, a si teh vsebin ne lastijo.

Google je posebej za Stadio razvil tudi nadzorni igralni plošček, ki spominja na križanca med tistima za konzoli Playstation in Xbox. Google je posebej za Stadio razvil tudi nadzorni igralni plošček, ki spominja na križanca med tistima za konzoli Playstation in Xbox. Foto: Reuters

Marko Grgurovič Posel danes Kmalu bo šlo zares: obetavni projekt Slovenca gre na največji svetovni oder

Od videoposnetka igre do igranja v petih sekundah

Ena od poglavitnih prednosti Stadie je dostopnost videoiger kjerkoli in kadarkoli, a to ne velja le z vidika možnosti igranja na vseh napravah, ki imajo nameščen spletni brskalnik Chrome, temveč je poudarek na takojšnji dostopnosti brez kakršnihkoli čakalnih dob.

Stadia bo namreč integrirana v YouTube, ki je prav tako v lasti Googla: ko bo uporabnik gledal videoposnetek o igri, ki ga zanima, bo lahko kliknil na gumb, ki ga bo v igro takoj odpeljal v le nekaj sekundah.

Stadia bo podpirala povezovanje med platformami, kar pomeni, da bodo isto igro lahko igrali uporabniki osebnih računalnikov, pametnih telefonov in igralnih konzol, kot sta Playstation 4 in Xbox One, skupaj pa bo lahko eno igro hkrati igralo več tisoč ljudi. Na fotografiji je Phil Harrison, eden od šefov razvoja Stadie, ki se je Googlu pridružil leta 2018, prej pa je bil eden od vodij razvoja igralne konzole Playstation pri japonskem Sonyju. Stadia bo podpirala povezovanje med platformami, kar pomeni, da bodo isto igro lahko igrali uporabniki osebnih računalnikov, pametnih telefonov in igralnih konzol, kot sta Playstation 4 in Xbox One, skupaj pa bo lahko eno igro hkrati igralo več tisoč ljudi. Na fotografiji je Phil Harrison, eden od šefov razvoja Stadie, ki se je Googlu pridružil leta 2018, prej pa je bil eden od vodij razvoja igralne konzole Playstation pri japonskem Sonyju. Foto: Reuters

Če bo uporabnik podobno kot vsak dan milijoni drugih ljudi gledal, kako določeno videoigro igra eden od njegovih priljubljenih ustvarjalcev vsebin na YouTubu, bo lahko v igro skočil prav na točki, kjer se trenutno mudi ustvarjalec, oziroma se mu celo pridružil, če gre za igro za več igralcev.

Ninja Digisvet Superzvezdnik nove generacije: kdo je fant z modrimi lasmi ob Neymarju

Marsikoga je strah zatikanja: kako gladko lahko igre delujejo na tak način, ko pa gre vse prek spleta? 

Googlov odgovor na to je preprost: Stadio so poveznili prek obstoječe Googlove globalne infrastrukture podatkovnih centrov, ki ima po vsem svetu skoraj 8.000 dostopnih točk in je temelj celotnega Googlovega portfelja storitev. 

Google uporabnikom zagotavlja, naj jih, če bodo le imeli dovolj hitro internetno povezavo, ne bo strah, da bi se igre prek Stadie zatikale. Google uporabnikom zagotavlja, naj jih, če bodo le imeli dovolj hitro internetno povezavo, ne bo strah, da bi se igre prek Stadie zatikale. Foto: Reuters

V ozadju bodo sicer brneli in igre poganjali namenski stroji, ki jih je Google v sodelovanju s proizvajalcem čipov AMD razvil posebej za Stadio in katerih zmogljivost pri izrisovanju grafike močno presega dve najbolj naviti igralni konzoli trenutne generacije, Sonyjev Playstation 4 Pro in Microsoftov Xbox One X. 

Primerjava grafične strojne zmogljivosti, ki bo prek Stadie na voljo enemu uporabniku, ter konzol Xbox One X in Playstation 4 Pro. Primerjava grafične strojne zmogljivosti, ki bo prek Stadie na voljo enemu uporabniku, ter konzol Xbox One X in Playstation 4 Pro. Foto: YouTube / Posnetek zaslona

Tako silovito zaledje po besedah vodilnih pri Googlu Stadii omogoča ne le poganjanje igre v ločljivosti 4K pri 60 slikah na sekundo na uporabnikovem računalniku ali telefonu, temveč sočasno tudi predvajanje njegovega igranja v enaki kakovosti na spletni strani YouTube. 

Predjamski grad, Castle Digisvet Milijoni cenijo delo uspešnega Slovenca, ki ga ne pozna skoraj nihče

Kdaj Stadia?

Stadia bo sprva na voljo uporabnikom v ZDA, Kanadi, Veliki Britaniji in nekaterih drugih evropskih državah, prek platforme pa bo igre mogoče poganjati še letos. 

Več konkretnih informacij bo Google razkril na še eni predstavitvi, ki bo potekala poleti. Takrat bo med drugim znano, koliko iger bo mogoče igrati prek Stadie, kako hitro internetno povezavo bo treba imeti za gladko poganjanje iger in kakšna bo cena naročnine. Stadia bo uporabnikom namreč skoraj zagotovo na voljo kot naročniška storitev. 

Google je pred razkritjem Stadie gledalce prenosa v živo dražil s temi kriptičnimi sličicami, ki po mnenju spletnih skupnosti ljubiteljev videoiger namigujejo, katere igre lahko pričakujemo ob začetku delovanja končne različice Stadie. Tole naj bi bil namig za kavbojski Red Dead Redemption 2, eno najboljših iger leta 2018, ki je za zdaj na voljo samo na igralnih konzolah Playstation in Xbox. Google je pred razkritjem Stadie gledalce prenosa v živo dražil s temi kriptičnimi sličicami, ki po mnenju spletnih skupnosti ljubiteljev videoiger namigujejo, katere igre lahko pričakujemo ob začetku delovanja končne različice Stadie. Tole naj bi bil namig za kavbojski Red Dead Redemption 2, eno najboljših iger leta 2018, ki je za zdaj na voljo samo na igralnih konzolah Playstation in Xbox. Foto: YouTube / Posnetek zaslona

Google je na predstavitvi Stadie sicer napovedal močno podporo razvijalcev videoiger, saj je k nadaljnjemu piljenju Stadie in dodajanju vsebin za platformo povabil več kot sto velikih in majhnih studiev, večinoma pa gre za nekatera največja imena industrije videoiger, kot so Ubisoft, id Software, Epic Games. 

Preberite tudi:

Bill Gates Digisvet Bill Gates odgovoril na vprašanja, ki se jim izmika ogromno bogatašev SmartNinja Posel danes Slovensko podjetje se po Evropi širi s svetlobno hitrostjo: kaj delajo? Preverjanje v dveh korakih, Google Digisvet Reši vam lahko kožo, mnogi Slovenci pa ga še kar ne uporabljajo #video Distracted boyfriend Digisvet Prizor iz Madžarske zabava internet: ali sploh vedo, koga so dali na panoje?

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

delitve: 28
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin