Sreda, 24. 7. 2013, 9.02
8 let, 8 mesecev
Foto: Ko iz galerijskih sten požene gordijski vozel
Brazilski umetnik Henrique Oliveira, ki je znan po svojih lesenih skulpturah in hibridni umetnosti, se pogosto ukvarja s stikom med urbanim in naravo. Tudi v svojem delu Baitogogo, ki je trenutno na ogled v pariški galeriji Palais de Tokyo, je iskal stik med hladnim galerijskim prostorom in toplimi oblikami dreves.
Gordijski vozel, ki ga je nemogoče razvozlati, se je tako spletel med stebri galerije, prehod stebrov v preplet lesenih lovk pa je postopen, zato daje vtis transformacije umetnega v naravno. Prehajanje discipliniranih oblik v nebrzdano naravno vegetacijo so v galeriji poimenovali arhitekturni antropomorfizem, ki galerijske stene približa divjini.
Palais de Tokyo tako postane izvir, iz katerega poganjajo lesene deske, ki jih v Braziliji sicer uporabljajo za ograje okoli gradbišč, a v Oliveirovih delih podobnost s kakršnimikoli ravnimi linijami izgine. S tem ko med galerijskimi stenami poženejo lesene lovke, ki spominjajo na tumorje, umetnik razkrije strukturo stavbe, njegov navdih pa seveda izvira iz študij telesne patologije.