Ponedeljek, 18. 1. 2016, 11.21
8 let, 7 mesecev
Kako Slavoj Žižek vidi kölnske napade na ženske
Žižek v članku, ki je objavljen v nemškem tedniku Der Spiegel, najprej predstavi teze francoskega filozofa Alaina Badiouja o pariških pokolih. Po mnenju francoskega filozofa sodobni kapitalizem pozna tri subjekte.
Prvi subjekt je zahodni, "civiliziran", meščansko, liberalno-demokratičnih subjekt. Drugi subjekt je subjekt, ki ne pripada Zahodu, a hrepeni po Zahodu in skuša prevzeti "civiliziran" življenjski slog zahodnega meščanstva.
Tretji subjekt je fašistični nihilist. Pri njih se je zavist do Zahoda spremenila v samouničevalno sovraštvo. Ta fašizem je druga plat razočaranega hrepenenja po Zahodu, Žižek povzema Badiouja.
Če se to hrepenenje po Zahodu ne uresniči, se zgodi nihilistični preobrat – hrepenenje se spremeni v samouničevalno sovraštvo. Temelj fundamentalističnega fašizma je zavist ter korenini v sovraštvu do Zahoda. Islam je pri tem, tako Badiou, le zunanja forma, ki upraviči (samo)uničevalno sovraštvo.
V drugem delu članka Žižek predstavi lastni pogled na silvestrske dogodke v Kölnu. Kot piše, so domneve, da so bili ti napadi in napadi v drugih mestih načrtovani, da bi do priseljencev sovražne, barbarske, desne "zaščitnike civiliziranega Zahoda" spodbudili k povračilnim ukrepom, ki bi potem sprožili spiralo nasilja.
Kot poudarja Žižek, lahko kölnske dogodke vidimo kot sodobni karnevalski upor podrejenih. To ni bil le gon spolno nepotešenih mladih moških, saj bi to bi lahko storili diskretneje, ampak je bil v prvi vrsti javni spektakel, s katerimi so želeli razširiti strah, ponižati ženske privilegiranih Nemcev in jih potisniti v položaj, v katerem bi se počutile popolnoma nemočne.
Kot piše slovenski filozof, bo zato treba spremeniti njihovo držo, odpraviti njihovo zavist in agresijo. To je težka lekcija celotne afere. Ni dovolj, da zatiranemu in podrejenemu daš glas. Treba ga je resnično emancipirati, ga vzgojiti za svobodo, še piše Žižek.