Petek, 7. 12. 2012, 14.00
5 mesecev, 3 tedne
Ocenili smo: Far Cry 3
Premisa ostaja ista kot v predhodniku – veliko pobijanja plačancev na raznolike načine in haranje po odprtem svetu – le protagonist in krajina sta precej drugačna. Zdaj imamo obute športne copate ameriške mevže Jasona Brodyja, potikamo pa se po popolnoma izmišljenem pacifiškem otočju Rook Islands, kjer nam počitniško razpoloženje kvarijo mešetarji z belim blagom in cele horde divjih zveri.
Na igralčevo srečo se Jason kmalu po uvodnem ihtenju in močenju hlač med bežanjem iz Vaasove postojanke prelevi v maščevalnega nadvojaka, ki z enako lahkoto kot metalec raket vihti Desert eagla. Oprtati si je sicer mogoče tudi nekaj vrst brzostrelk in jurišnih ter ostrostrelskih pušk, šibrovk in pištol, pa tudi specialnih orožij, kot je izredno smrtonosen in predvsem tih vojaški lok.
Zakaj toliko vrst orožja? Hja, skoraj vsak izlet iz vasice Amanaki, ki je ena redkih varnih lokacij na otočju, lahko ob igranju na najvišji težavnosti stopnji pomeni smrt, saj so piratske džipovske patrulje vseprisotne, od nikoder pa nas lahko zaskoči tudi zverinska divjad (ali perjad – z emujem podobnimi megaptiči namreč ni šale), okužena s steklino.
No, v grobem sta pravzaprav mogoča le dva pristopa. Prvi je prikrito odstranjevanje piratov z nožem in lokom ali pa snajperico s sosednjega hriba, pri čemer je v veliko pomoč izredno nazadnjaška umetna pamet, saj mutavci redko opazijo, da sta kolega na desni in levi med oči prejela puščico. Skrivanje je otročje lahko, saj Jasona pred očmi piratov in celo njihovimi psi varuje že ena plast grmovja, čisto vsakega pa lahko z metanjem kamenja tudi desetkrat pošljemo preverit, ali se kdo slučajno skriva za kompostnim zabojnikom na drugi strani oporišča. Skrivanje potem olajša še kamera, s katero označimo očem izpostavljene sovražnike, njihove silhuete pa so nato vidne celo skozi stene.
Veliko bolj dopadljiv je klasični "razturaški" pristop. Oborožen s šibrovko ali mitraljezom, metalcem raket in nekaj ročnimi granatami ter eksplozivom C4 Jason udari kot terminator, kot šiba božja. Pirati letijo na vse strani, prerešetana postojanka pa je osvojena v nekaj deset sekundah. Škoda le, da ni mogoče podreti ničesar, še pločevinaste ograje ne. Pravi žur bi namreč bil, če bi lahko na terenca namestili eksploziv, ga s polno hitrostjo naravnost skozi steno zapeljali v bazo in akcijo podprli z nekaj dobro odmerjenimi streli v stražarske stolpe. Iz bazuke, seveda!
Nekaj spremenljivk, ki napadanje piratskih taborišč napravijo bolj razgibano, sicer obstaja. Kot v FC2 je spet mogoče manipulirati z ognjem, novost pa je sicer vseprisotna grožnja divjih živali, ki jih je z nekaj taktiziranja mogoče naščuvati na sovražnike. Malce smešno je sicer, da znajo pirati do zob oboroženega Jasona na najvišji težavnostni stopnji v odprtem spopadu sicer dobro napolniti s kroglami, a jih celo četico pokolje en samcat medved.
No, s Skyrimom si Far Cry 3 deli tudi že omenjeno obširnost igralnega območja in število ter raznovrstnost opravil. Če si igralec želi odmora od osrednje rdeče niti in streljanja najemnikov, lahko namreč za denar in preostale koristne dobrine pomaga domorodcem ("Poišči pobeglo hčerko! Naberi mi deset marjetic! Zakolji pet merjascev in mi prinesi njihove kože!"), pleza na radijske stolpe (za vsak osvojen kovinski vršac nas igra nagradi z razkritim segmentom otočja in novim, brezplačnim orožjem), po starodavnih templjih išče antične relikvije, dirka s terenskimi vozili in vodnimi skuterji, jadra z zmajem, zbira informacije o japonski zasedbi otočja Rook med drugo svetovno vojno ali pa le vandra po prostrani džungli in se čudi virtualni organskosti.
Splošna ocena: 85
Lestvica ocen:
1‒10 ‒ Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 11‒20 ‒ Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 21‒30 ‒ Igram, ker sem mazohist. 31‒40 ‒ Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 41‒50 ‒ Igre bi se lotil samo v službenem času. 51‒60 ‒ Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 61‒70 ‒ Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 71‒80 ‒ Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 81‒90 ‒ Odlična igra z elementi klasike. 91‒100 ‒ Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje v vitrini.
Zvrst: odprta prvoosebna akcija Razvijalec: Ubisoft Montreal Založnik: Ubisoft Preizkusna platforma: PC Ostala igrala: Xbox 360, Playstation 3