Ponedeljek, 16. 11. 2015, 13.53
4 leta
Ali so teroristi v Parizu za skrivno komunikacijo uporabljali PlayStation?
Francoski organi pregona počasi sestavljajo sliko, kako je prišlo do usodnih petkovih terorističnih napadov, v katerih je bilo po zadnjih podatkih ubitih 129 ljudi, več kot 300 pa ranjenih. Pregon napadalcev in njihovih sodelavcev jih je vodil v Bruselj, kjer so opravili številne racije in hišne preiskave, med dokazi, ki so jih našli, pa se je pojavila tudi najpopularnejša igralna konzola na svetu, Sonyjev PlayStation 4.
Belgijski minister za notranje zadeve Jan Jambon je prepričan, da člani terorističnih mrež omenjeno konzolo uporabljajo za medsebojno komunikacijo in načrtovanje svojih akcij. Po njegovih besedah PlayStation 4 namreč omogoča zelo diskretno komunikacijo, ki ji je mogoče slediti še težje kot v pogovorni aplikaciji WhatsApp.
Sicer še ni potrjeno, da so teroristi Islamske države, ki so izvedli napad na Pariz, za načrtovanje svoje operacije res uporabljali PlayStation, a če so, so imeli na voljo kar nekaj kanalov: pošiljanje zasebnih sporočil v spletni igričarski skupnosti PlayStation Network oziroma omrežju PSN, glasovni klepet in komunikacijo znotraj posamičnih iger.
To ne bi bilo nič novega, saj sta se, kot je leta 2013 razkril žvižgač Edward Snowden, podobne tehnike posluževali tudi ameriški vladni agenciji NSA in CIA. Njuni agenti so se namreč v vlogi igralcev infiltrirali v razne spletne igre, kot je World of Warcraft, in vohunili za terorističnimi skupinami in njihovimi virtualnimi sestanki.
Čeprav jim Ameriška zvezna agencija za komunikacije (FCC) dostopa ni odobrila, pa so pri FBI-ju sestavili sisteme, ki so, z namenom razkrivanja potencialnih kriminalnih dejanj (pedofilija, organiziran kriminal, terorizem), sledili komunikaciji na igralnih omrežjih.
Igralne konzole pa znotraj iger omogočajo tudi neverbalno in s tem še težje sledljivo komunikacijo. Teroristi si lahko na primer pošiljajo začasna sporočila s pisanjem "grafitov" po različnih virtualnih objektih v igri. Pri eni najpopularnejših iger Call of Duty, ki jo na spletu vsakodnevno igra milijone ljudi, bi sporočilo lahko zapisali v obliki strelskih lukenj v zidu, takšen način komunikacije pa je praktično nemogoče nadzorovati.
Zelo malo uporabnikov namreč uporablja brskalnik v PSN omrežju za obiskovanje ekstremističnih spletnih strani, še manj pa se jih o svojih prihodnjih napadih hvali v javnih klepetalnicah znotraj iger.