Ponedeljek,
16. 11. 2015,
13.53

Osveženo pred

3 leta, 11 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

playstation Pariz

Ponedeljek, 16. 11. 2015, 13.53

3 leta, 11 mesecev

Ali so teroristi v Parizu za skrivno komunikacijo uporabljali PlayStation?

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Po terorističnih napadih v Parizu, ki so terjali vsaj 129 življenj, je preiskava pokazala, da so teroristi za komunikacijo in načrtovanje napada morda uporabili igralno konzolo PlayStation 4.

Francoski organi pregona počasi sestavljajo sliko, kako je prišlo do usodnih petkovih terorističnih napadov, v katerih je bilo po zadnjih podatkih ubitih 129 ljudi, več kot 300 pa ranjenih. Pregon napadalcev in njihovih sodelavcev jih je vodil v Bruselj, kjer so opravili številne racije in hišne preiskave, med dokazi, ki so jih našli, pa se je pojavila tudi najpopularnejša igralna konzola na svetu, Sonyjev PlayStation 4.

Belgijski minister za notranje zadeve Jan Jambon je prepričan, da člani terorističnih mrež omenjeno konzolo uporabljajo za medsebojno komunikacijo in načrtovanje svojih akcij. Po njegovih besedah PlayStation 4 namreč omogoča zelo diskretno komunikacijo, ki ji je mogoče slediti še težje kot v pogovorni aplikaciji WhatsApp.

PlayStation nudi varnejšo komunikacijo kot kriptirani telefonski klici Čeprav je PlayStation tehnološko gledano zelo preprosta naprava z osnovnim operacijskim sistemom, nudi varnejše poti komunikacije kot kriptirani telefonski klici, sporočila ali elektronska pošta, poroča Forbes.

Sicer še ni potrjeno, da so teroristi Islamske države, ki so izvedli napad na Pariz, za načrtovanje svoje operacije res uporabljali PlayStation, a če so, so imeli na voljo kar nekaj kanalov: pošiljanje zasebnih sporočil v spletni igričarski skupnosti PlayStation Network oziroma omrežju PSN, glasovni klepet in komunikacijo znotraj posamičnih iger.

To ne bi bilo nič novega, saj sta se, kot je leta 2013 razkril žvižgač Edward Snowden, podobne tehnike posluževali tudi ameriški vladni agenciji NSA in CIA. Njuni agenti so se namreč v vlogi igralcev infiltrirali v razne spletne igre, kot je World of Warcraft, in vohunili za terorističnimi skupinami in njihovimi virtualnimi sestanki.

FBI že poskušal nadzorovati igralce iger Pri PlayStationu bi se teroristi radarju lahko izognili že z osnovno glasovno komunikacijo. Telefonijo, ki poteka prek IP protokola, je namreč nadzirati precej težje kot klasične telefonske klice. Leta 2010 si je ameriška vladna agencija FBI močno prizadevala pridobiti dostop do celotne internetne komunikacije, tudi v igrah in na igralnih platformah.

Čeprav jim Ameriška zvezna agencija za komunikacije (FCC) dostopa ni odobrila, pa so pri FBI-ju sestavili sisteme, ki so, z namenom razkrivanja potencialnih kriminalnih dejanj (pedofilija, organiziran kriminal, terorizem), sledili komunikaciji na igralnih omrežjih.

Igre omogočajo tudi neverbalno komunikacijo Današnje igralne konzole imajo takšne funkcije vdelane že v osnovi (možnost objavljanja posnetkov na družbenih omrežjih in pretakanje videovsebin v živo - livesteaming), a je pogovore znotraj članov skupnosti, kot piše Forbes, vseeno zelo težko nadzirati. Člani terorističnih skupin se tako lahko prosto organizirajo znotraj svojih virtualnih skupin na PSN omrežju, brez strahu, da bi jim kdo prisluškoval.

Igralne konzole pa znotraj iger omogočajo tudi neverbalno in s tem še težje sledljivo komunikacijo. Teroristi si lahko na primer pošiljajo začasna sporočila s pisanjem "grafitov" po različnih virtualnih objektih v igri. Pri eni najpopularnejših iger Call of Duty, ki jo na spletu vsakodnevno igra milijone ljudi, bi sporočilo lahko zapisali v obliki strelskih lukenj v zidu, takšen način komunikacije pa je praktično nemogoče nadzorovati.

Iskanje storilcev v PSN omrežju je kot iskanje igle v kopici sena S 110 milijoni uporabnikov, od tega 65 milijoni aktivnih, mreža PSN preiskovalcem predstavlja skoraj neskončen bazen, v katerem je praktično nemogoče odkriti potencialne storilce kaznivih dejanj in njihove načrte. Čeprav vladne agencije v veliko primerih teroristične osumljence profilirajo na podlagi internetne in telefonske komunikacije, je to narediti zelo težko na podlagi njihove uporabe igralne konzole, še ugotavlja Forbes.

Zelo malo uporabnikov namreč uporablja brskalnik v PSN omrežju za obiskovanje ekstremističnih spletnih strani, še manj pa se jih o svojih prihodnjih napadih hvali v javnih klepetalnicah znotraj iger.