Torek, 9. 7. 2019, 9.03
5 let, 4 mesece
Festival Ljubljana vas utopi kot miši
Ljubljanske Križanke so včasih imele streho, ki so jo raztegnili čez občinstvo, kadar se je obetal dež. Streha se je pred leti polomila.
Porečete: Ni problema, saj je Festival Ljubljana osrednja poletna institucija, ki pripelje tudi največje zvezde za največje denarje, tisto strgano platneno streho bodo hitro popravili.
Motite se: Strehe ni.
Kadar se ulije, je občinstvo torej do kože mokro. Ljudje odprejo dežnike, kar pomeni, da tisti za njimi ne vidijo več ničesar in slišijo, če je dež močan, tudi ne več prav dobro, saj imajo nad glavo tako rekoč premičen boben, ob katerega tolčejo kaplje.
Porečete: Ob slabi vremenski napovedi bo Festival Ljubljana najel nadomestno prizorišče. Motite se: Ne bo.
Ko berete medijska poročila o koncertu, novinarji radi občudujoče zapišejo, kako zdržljivo je slovensko občinstvo. Mokri do kože so zdržali do konca. "Nad obiskovalci se je odprlo nebo, a jih to ni pretirano motilo."
Porečete: Potem vsaj na družbenih omrežjih ljudje bentijo in zahtevajo denar nazaj. Ni res. Resnično se bahajo s tem, kaj vse so zdržali, češ, tak' 'mamo, kaj moremo.
Porečete: Dobro, ampak v ekstremnih primerih, kot je bil na primer 8. julij 2019, ko je državna vremenarska služba izdajala raznobarvne alarme in svarila ljudi in dan kasneje smo brali o katastrofah in poplavah; vsaj na ta dan bo Festival Ljubljana našel rezervno prizorišče za koncert?
Motite se: Edino, kar so naredili, je točno tole - na spletno stran so napisali: "Priporočamo ustrezno zaščito pred dežjem in se vam zahvaljujemo za razumevanje."
Večni direktor Festivala Ljubljana je Darko Brlek, ki je na tem mestu že dobil toliko delovne dobe, kot je milenijci ne bodo imeli v življenju.
Večni direktor Festivala Ljubljana je Darko Brlek, ki je na tem mestu že dobil toliko delovne dobe, kot je milenijci ne bodo imeli v življenju.
Torej bi pričakovali, da ga bodo obiskovalci in novinarji počasi povprašali po tem, zakaj ni strehe in zakaj ni sposoben organizirati rezervnih prizorišč, ko je država pod izjemnim vremenskim alarmom.
Motite se: Berete lahko le hvalnice, recimo v Dnevniku: "Darko Brlek, direktor Festivala Ljubljana: Diplomat jeklenih živcev" (vir). Človek, ki "ve, kako se temu poslu streže".
Kako je to možno?
Kako je možno, da se človek, ki ni sposoben ustrezno reagirati in premestiti koncerta in ni sposoben sanirati poškodb na svoji osnovni infrastrukturi, lahko nemoteno hvali in ga nemoteno hvalijo?
Na dnu vsega leži raven storitev, ki je v Sloveniji prislovično slaba. Greste v kafič in vas slabo postrežejo. Greste k serviserju in vas maltretirajo. Greste na koncert in seveda pričakujete, da boste za svoj denar mokri in ničesar ne boste slišali. Še zadovoljni ste, da ste preživeli.
Temelj slovenske storitve je sadomazohistični užitek. Ko storitev nudite, vihtite bič, ko jo prejemate, pokorno sklanjate hrbet. Slovenski novinarji so seveda čisto navadni ljudje in zato tako občudujejo trpljenje, ne da bi se vprašali, ali je sploh potrebno.
Samo v taki družbi direktorja Darka Brleka lahko novinarji in stranke občudujoče gledajo in mu nihče ne zastavi vprašanj, ki bi mu jih že davno morali.
P. S. Danes zvečer je spet napovedan dež in koncert seveda ni prestavljen.
Po objavi kolumne so se odzvali iz Festivala Ljubljana. Njihov odziv objavljamo v celoti:
Sinočnji koncert Marcusa Millerja smo izpeljali kljub dežju, s čimer se je strinjal tudi nastopajoči glasbenik, ki se mu izvedba ni zdela vprašljiva. V tujini je namreč običajna praksa, da se dogodki na prostem izvedejo, tudi če je vreme slabo, zlasti poleti. Kot organizator smo obiskovalce pozvali, naj na prizorišče pridejo primerno opremljeni, brezplačno smo delili pelerine in poskrbeli, da so bili sedeži tik pred vstopom poslušalcev ustrezno suhi. Menimo, da je bila organizacija včerajšnje prireditve kljub slabemu vremenu dobra, o čemer priča množica ljudi, ki so v koncertu uživali vse do njegovega konca, kot tudi številne pohvale, ki smo jih od obiskovalcev prejeli na prizorišču.
Koncert bi glede na vreme prestavili, vendar nastopajoči glasbenik žal ni imel drugega prostega termina.
Navajamo nekatera znana tuja prizorišča, na katerih redno prirejajo dogodke na prostem:
Waldbühne (Berlin) – Berlinski filharmoniki, rock, pop, jazz koncerti
Palača Schönbrunn – Summer night, Dunajski filharmoniki
Arena v Pulju – rock, jazz, pop, klasični koncerti
Amfiteater Trnava, Slovaška – klasični, rock, pop, jazz koncerti
Wiener Festwochen – klasični, jazz koncerti
Classic Open-Air Berlin Gendarmenmarkt – klasični, jazz koncerti
Kent Castle England – različne zvrsti glasbe
Hyde Park (London) – Trije tenorji leta 1991
Central Park (New York) – Trije tenorji, Andrea Bocelli
Na Festivalu Ljubljana se trudimo za čim boljše razmere za izvedbo prireditev, zaradi česar si prizadevamo za čim prejšnjo postavitev strehe nad Poletnim gledališčem Križank. V letu 2018 sta bili načrtovani izvedba rekonstrukcije strehe in nadgradnja Poletnega gledališča v Križankah, vendar Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ni izdalo soglasja za izvedbo rekonstrukcije strehe, ki bi se vpenjala v del stavbe, v katerem je Srednja šola za oblikovanje in fotografijo. Trenutno je v pripravi nov načrt samostoječe strehe nad Poletnim gledališčem, ki bo predvidoma postavljena v prihodnjem letu.
Preberite še druge kolumne Mihe Mazzinija:
11