Četrtek, 16. 11. 2017, 4.04
7 let
Nezavidljiv zgodovinski dosežek večkratnega "najslabšega podjetja v ZDA"
Na Redditu, enem od najbolj priljubljenih in obiskanih spletnih forumov, se je pisala zgodovina. Veliki ameriški založnik videoiger Electronic Arts se je v eni od razprav, kjer so uporabniki foruma kritizirali njegovo novo igro, branil tako neprepričljivo, da je objava prejela rekordno število minusov. Prejšnjo najmanj priljubljeno objavo na forumu je z minusi presegla skoraj za tridesetkrat. Zakaj so se uporabniki Reddita sploh razhudili?
Prizor iz videoigre Star Wars Battlefront II, ki izhaja za vse večje igralne sisteme: osebne računalnike z operacijskim sistemom Windows ter igralni konzoli Plastation 4 in Xbox One.
Jutri bo Electronic Arts na večini svetovnih trgov izdal težko pričakovano videoigro Star Wars Battlefront II. Igra se dogaja v okolju znanstvenofantastične filmske serije Vojna zvezd, srž igranja pa je množično bojevanje igralcev prek interneta.
Ob izjemnem videzu je eden od glavnih adutov igre Battlefront II možnost prevzema nadzora nad številnimi dobro znanimi junaki iz sage Vojna zvezd - Lukom Skywalkerjem, Darthom Vaderjem, Hanom Solom, Chewbacco, Bobbo Fettom - in uporaba njihovih posebnih sposobnosti v boju proti drugim igralcem.
Oglejte si napovednik za igro Star Wars Battlefront II:
A tik pred uradnim izidom ene od najtežje pričakovanih iger leta se bolj kot o njenem videzu in vsebini govori o grabežljivosti podjetja, ki jo bo izdalo.
Velika pričakovanja, hladna prha
Igralci, ki so kupili dražjo, premijsko različico Battlefronta II in zanjo odšteli 80 evrov ("navadna" stane 60 evrov), so lahko začeli igrati že nekaj dni pred uradnim izidom, pri tem pa so naleteli na hladno prho.
Izkazalo se je, da so prepoznavni junaki Vojne zvezd sprva zaklenjeni. Igralec lahko do njih dostopa in se lahko z njimi v boj poda šele, ko bo v vlogi navadnega vojaka v igri zaslužil dovolj "kreditov", generično poimenovane interne valute.
Odklepanje Dartha Vaderja ali Luka Skywalkerja, najbolj zaželenih likov, bi igralca stalo 60 tisoč kreditov. Da bi jih zaslužil toliko, bi moral ob povprečnem razmerju zmag in porazov Battlefront II igrati vsaj 40 ur, so izračunali na spletnem forumu Reddit. V primeru, da bi imel za Battlefront II na dan dve uri časa, bi z želenim junakom lahko igral šele čez 20 dni po nakupu igre.
Toliko časa bi bilo sicer potrebnega samo za enega junaka (na sliki Darth Vader) - če bi želel igralec odkleniti še enega, bi moral znova vložiti vsaj toliko ur. Še nekajkratnik zahtevanega igralnega časa bi bil potreben, da bi igralec dodatno izboljšal sposobnosti odklenjenih junakov. | Foto: Electronic Arts
Toliko minusov morda nima nobena objava na nobenem spletnem forumu
"Resno? Plačal sem 80 dolarjev za to, da je Vader zaklenjen," se je na forumu Reddit po ugotovitvi, da Dartha Vaderja ne more izbrati takoj, hudoval eden od ameriških kupcev premijske različice igre Battlefront II. Na njegovo objavo se je odzval kar veliki Electronic Arts:
"Namen te igralne mehanike je, da bi igralci ob odklepanju svojega priljubljenega junaka dobili občutek, da so nekaj dosegli, in bili na to ponosni."
Uporabniki Reddita z zgornjim pojasnilom Electronic Arts niso bili zadovoljni, kar so pokazali s podeljevanjem minusov oziroma palcev navzdol. To je Redditov sistem, ki uporabnikom omogoča, da izrazijo strinjanje ali nestrinjanje z določenim komentarjem.
Objava ima trenutno minus 678 tisoč točk, saj je prejela tudi nekaj plusov oziroma palcev navzgor. Ogromno uporabnikov Reddita je bilo tudi navdušenih nad kontroverznostjo objave, saj so ji podelili 86 tako imenovanih zlatih značk, internih Redditovih odlik za posebej izstopajoče komentarje.
Objava Electronic Arts je v dveh dneh prejela 680 tisoč negativnih ocen in postala z naskokom najmanj priljubljen komentar na Redditu, morda tudi širše, so ugibali člani foruma. Prejšnji rekorder ima komaj 24.333 minusov, pa še to le zato, ker je uporabnik, ki ga je napisal, v resnici prosil zanje.
Razlog za hudovanje skupnosti je kristalno jasen: gre za denar
Skupnost se morda ne bi toliko hudovala, če Electronic Arts v igro Battlefront II ne bi vključil med igralci zelo nepriljubljene mehanike: mikrotransakcij, možnosti nakupov posebnih elementov igre za resnični denar.
Yoda (levo) proti Darth Maulu (desno)? Kdor po nakupu igre ne bi še enkrat odprl mošnjička, bi o tem dvoboju sanjal še lep čas.
Junake Vojne zvezd je v Star Wars Battlefront II namreč mogoče odkleniti precej hitreje, če igralec po začetnem vložku 60 ali 80 evrov za igro v roke znova vzame kreditno kartico in kupi drugo interno valuto, kristale, ki mu v začetnih stadijih igre ponujajo tekmovalno prednost.
S kristali je mogoče pridobiti boljše orožje in opremo od drugih igralcev ter posebne moči. Zaradi tega ima igralec, ki zapravlja dodaten denar, možnost pogostejšega zmagovanja, s tem pa bo tudi lažje zaslužil dovolj kreditov, ki so potrebni za odklepanje tako zaželenih junakov.
Paketi kristalov stanejo od 5 do 90 evrov, seveda pa igralcu prav nič ne preprečuje, da jih ne bi kupil večkrat. | Foto: DICE
Rep med noge
Založnik Electronic Arts in podjetje DICE, glavni razvijalec Battlefront II, sta se na bes uporabnikov foruma Reddit, ki je medtem prejel ogromno pozornosti tudi drugod po spletu, odzvala s 75-odstotno pocenitvijo junakov.
Kot so pojasnili v najnovejši objavi na spletni strani ea.com, bo za najdražja junaka, Luka Skywalkerja in Dartha Vaderja, zdaj treba odšteti 15 tisoč kreditov, večina drugih pa bo igralca stala 10 tisoč oziroma pet tisoč kreditov. To so po mnenju Electronic Arts razumne "cene", ki od igralca ne zahtevajo prevelikega časovnega vložka.
Najslabše podjetje v ZDA
Prepoznavni logotip podjetja Electronic Arts.
Podjetju Electronic Arts, ki je eden od največjih založnikov videoiger na svetu, v zadnjem desetletju čedalje pogosteje očitajo zmanjševanje kakovosti iger, premalo inovacij, uničevanje dobrih razvijalcev iger, nespoštovanje skupnosti igralcev in predvsem lakomne taktike za povečanje prihodkov.
The Consumerist, vodilna neprofitna ameriška spletna stran za svetovanje potrošnikom in zaščito njihovih pravic, je Electronic Arts v letih 2012 in 2013 celo razglasila za najslabše podjetje v ZDA. V raziskavi Consumerista za leto 2012 je za EA kot najslabše podjetje glasovalo kar 64 odstotkov vprašanih (četrt milijona ljudi), kar je bil celo nov rekord.
Prvič pri nas: sedem delov Vojne zvezd na Planet TV
Gledalci si bodo lahko prvič na slovenskih televizijah ogledali sedem delov sage Vojna zvezd zapored! Prvi del bo na Planetu na sporedu v soboto, 18. novembra, ob 20. uri, nato bo sledilo še šest sobot z odličnimi celovečerci iz kultne filmske sage Vojna zvezd.
Na Planet TV bodo filme predvajali glede na potek zgodbe, od Epizode I do Epizode VII.
V soboto, 18. novembra, bo po Grozeči prikazni na sporedu še komedija Oboževalci (Fanboys) o zapriseženih ljubiteljih Vojne zvezd, ki se odpravijo na odbito potovanje prek države do ranča Georga Lucasa, da bi lahko njihov umirajoči prijatelj videl prvi del sage (Grozečo prikazen) še preden ta pride v kina.
2