Torek, 10. 1. 2017, 4.04
7 let, 1 mesec
Slovenski fotograf, ki je na dirkah F1 navdušil Lewisa Hamiltona
Vid Voršič je nekoč fotografiral modo, v zadnjih letih pa ga je prevzel lov za fotografskimi tisočinkami in posebnimi trenutki formule ena. Več fotografij z zadnjih dirk je na družbenih omrežjih uporabil tudi zvezdnik in svetovni podprvak Lewis Hamilton.
"'Press' fotografija me v formuli ena osebno ne zanima preveč. Lahko postane zelo sterilna, vnaprej dogovorjena. Prav zato, ker sem delal po svojem občutku, sem tudi prišel v stik s Hamiltonovo ekipo. Pravijo, da imajo moje fotografije drugačnost in karakter. Pozneje so objavili še več mojih fotografij, pred kratkim je moštvo Mercedesa na Facebooku objavilo cel album mojih fotografij iz lanske sezone," pravi Vid Voršič, ki je kot fotograf Avtomanije lani delal na petih dirkah F1.
Kako kot fotograf iz Slovenije izstopati v sterilni formuli ena
Svet formule ena je kot dovršen marketinški ustroj in najvišja raven mednarodnega avtomobilskega športa velik izziv tudi za fotografe. Čeprav so hitrosti dirkalnikov zelo visoke, je šport danes bistveno bolj sterilen, kot je bil pred nekaj desetletji. Dirkališča so si med seboj podobna, le redki dirkači si upajo povedati kaj zunaj uradne moštvene komunikacijske politike in v tem okolju je z ujetimi trenutki težko izstopati.
To je lani uspelo 32-letnemu fotografu Vidu Voršiču iz Ormoža, saj je njegov drugačen pristop do fotografiranja formule ena padel v oči tudi Lewisu Hamiltonu, nekdanjemu svetovnemu prvaku in enemu izmed avtomobilskih dirkačev z največjo prisotnostjo na družbenih medijih oziroma na družbenih omrežjih.
Prva fotografija sodelovanja s Hamiltonom:
We win and lose together. #ItalianGP #TeamLH #Monza @mercedesamgf1 photo by Vid Voršič pic.twitter.com/MzwsMP7GE4
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) September 4, 2016
Hamilton ima na Twitterju trenutno štiri milijone, na Instagramu pa 3,7 milijona sledilcev.
Prvi stik fotografija iz ovinka Lesmo v Monzi
Britanec, lanski svetovni podprvak formule ena, ima na Twitterju štiri milijone, na Instagramu pa 3,7 milijona sledilcev. Hamilton je lani s svojimi sledilci prvič delil Voršičevo fotografijo z dirke v Monzi, nato pa se je sodelovanje še okrepilo.
"Prva fotografija najinega sodelovanja je nastala v legendarnem ovinku Lesmo dirkališča v Monzi. Tam sem si že dolgo močno želel fotografirati. Italijani so imeli takrat celo zmedo s prevozom fotografov na ovinke, zato sem z opremo na rami pretekel celo štartno-ciljno ravnino do prostega kombija. Prvi vtis lokacije je bil resnično slab. Pred menoj so se gnetli gasilci in pobarvane stare zaščitne gume, tudi svetloba je bila čudna. Toda nato sem se začel igrati z nastavitvami in uspelo mi je nekaj izvleči. Hamiltonovo fotografijo sem objavil na Instagram in kmalu je zaradi nje v stik z mano stopil njegov najboljši prijatelj. Takrat smo sklenili nekakšen 'prijateljski' dogovor," se spominja Ormožan.
Iskre za dirkalnikom v znamenitem ovinku Eau Rouge v Spa Francorchampsu v Belgiji.
Prodal "počasne" fotoaparate za modno fotografijo in se posvetil lovu za tisočinkami v formuli ena
Nekoč je snemal avtomobile, nato se je posvetil modni fotografiji, po stiku s formulo ena pa je prodal opremo in jo zamenjal s produkti za športno fotografijo. Tako je na svoje prve dirke odšel še s počasnim fotoaparatom, brez ustrezne akreditacije se je leta 2014 motal po Monzi in iskal luknje v ograji ter se skrival pod konstrukcijami tribun in poskušal ujeti zanimiv trenutek.
"Pozneje mi je uspelo dobiti vsemogočni telovnik za lažji dostop bližje steze, še vedno pa je vsako fotografiranje nov izziv. Ob stezi nimaš nadzora nad svetlobo, hitrosti so nore in prav zato me iskanje pravih trenutkov žene prek meja mojih sposobnosti," pravi Vid, ki največje izzive vidi v omejitvi gibanja ob stezi zaradi varnosti.
Fotografira se načeloma na določenih točkah, ki pa so večinoma precej natrpane s fotografi. V Abu Dabiju je na primer ena lokacija, na kateri je lahko samo pet fotografov, se spominja Voršič.
"Tam je dobro biti vsaj pol ure pred začetkom. Enako velja za slavni Eau Rouge v Spaju, ki ima dostop le s sprehodom prek steze, to pa zaprejo pol ure pred začetkom treningov."
Svobodnjakom je težko uspeti, še težje pa se je obdržati
Na sceni formule ena se je težko izkazati, še težje pa se je tam obdržati. Na posamezni dirki je lahko akreditiranih tudi blizu sto fotografov, Voršič tam tudi ni edini Slovenec. Na dirkah je na primer redno Veljko Jukič, občasno tudi Jure Makovec, Bor Dobrin … Večino dogajanja pokrivajo svetovne agencije, tistih nekaj neodvisnih pa predstavlja že dobro utečene družinske posle, ki delajo v F1 že 40 let in več, poudarja 32-letnik. Lani je delal na petih dirkah F1.
"Za svobodnjaka je največja težava obnavljanje akreditacije iz dirke v dirko, saj ima FIA zelo visoke standarde. Po vsaki dirki moraš na primer predstaviti, kaj si naredil. Potrebnih je okoli 20 fotografij, objavljenih v tiskanih medijih z določeno naklado. Ti pa v Sloveniji skoraj ne obstajajo več. Dolgoročni cilj, da bi prišel do kakšne ekipe kot uradni fotograf, so za zdaj mokre sanje. Sodelovanje s Hamiltonom prinaša prepoznavnost in lani mi je na ta račun uspelo prodati nekaj večjih printov fotografij."