Gregor Pavšič

Sreda,
21. 1. 2015,

6 let, 10 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
gorivo Avstrija

Sreda, 21. 1. 2015, 6.05

6 let, 10 mesecev

Slovenci po gorivo v Avstrijo: za deset litrov ne, za poln rezervoar pač (foto)

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Slovenci so postali redni gostje bencinskih črpalk v Avstriji, ki liter dizla nudijo tudi že za manj kot evro. Najcenejše gorivo pomagajo poiskati aplikacije, daleč najdražje je gorivo ob avtocestah.

Pri nas poceni, v Avstriji še ceneje

Včeraj zjutraj so se vozniki v Sloveniji razveselili cenejših cen pogonskih goriv. Liter neosvinčenega 95-oktanskega bencina je zdaj pri nas 19 centov cenejši kot pred enim letom. Toda v iskanju najcenejšega bencina in dizla smo se tokrat zapeljali še nekoliko dlje in na avstrijskem Koroškem preverili, kako težko je tam poiskati bencinski servis z dizlom za manj kot evro in kako pogosti obiskovalci tamkajšnjih servisov so Slovenci.

Točili smo v Dravogradu in zapravili skoraj štiri evre

Dravograd je mesto, kjer so domačini zaradi neposredne bližine in preprostega dostopa najbližje bistveno ugodnejšim cenam avstrijskega goriva. Mi smo naš avtomobil dotočili še v središču mesta in za liter 95-oktanskega bencinskega goriva odšteli 1,24 evra. Natočili smo dobrih 20 litrov in plačali 25,12 evra. Če bi se z avtomobilom po cesti odpeljali le še deset kilometrov naprej, bi isti račun znašal 21,35 evra. Bil bi torej 3,7 evra nižji. Če bi natočili 50-litrsko posodo za gorivo, bi sredi Dravograda dejansko zapravili slabih deset evrov.

Majhen bencinski servis v Labotu magnet za slovenske avtomobile

Deset kilometrov iz Dravograda je namreč manjši avstrijski kraj Labot (Lavamünd), kjer stoji najbližji bencinski servis na avstrijski strani meddržavne meje. Obcestni servis z manjšo trgovino je včeraj dopoldne liter bencinskega goriva nudil za 1,05 evra, liter dizla pa za 1,01 evra. In v Labotu smo kajpak hitro srečali tudi avtomobile s slovenskimi registracijami.

Gorivo na črpalki bencinsko-trgovinskega središča Lagerhaus sicer včeraj ni spadalo med najcenejše na Koroškem, a razlike med najcenejšimi so dejansko majhne in zato so slovenski avtomobili tam redni gostje. V 15 minutah so gorivo natočili kar štirje, to so bili seveda predvsem domačini s slovenske strani Koroške.

Navsezadnje se na delo v Avstrijo vozi kar okrog 14 tisoč Slovencev, zato privlačno in dostopno ni le poceni gorivo na Koroškem, temveč tudi na Štajerskem. Tudi tam za poceni bencin ali dizel ni treba mnogo dlje od Šentilja.

Dravograjčanka: Za deset litrov se mi v Avstrijo ne splača, za poln rezervoar goriva pač ...

"Že vsaj tri leta točim le še avstrijsko gorivo. Sicer tudi že deset let delam v Avstriji, tako da se praktično vsak dan vozim mimo njihovih črpalk. Ker sem doma v Dravogradu, do najbližje tudi ni daleč. Najcenejše gorivo je sicer mogoče tu dobiti v nedeljo zvečer in ponedeljek zjutraj," nam je povedal Sašo Šelih, ki je kot razlog za uporabo avstrijskega goriva ni omenil le znatno nižje cene, temveč tudi domnevne kakovosti. Povedal je namreč, da v povprečju z avstrijskim bencinom prevozi tudi 50 kilometrov več.

Dravograjčani lahko torej pri 50-litrski posodi goriva, ki jo namesto v svojem domačem kraju napolnijo nekaj minut stran v Avstriji, privarčujejo okrog deset evrov.

"Samo za deset litrov se ne splača voziti v Avstrijo. Tja se odpeljem, ko imam prazno posodo za gorivo in nato čez mejo natočim do vrha. Da, tudi sama pri mojem avtomobilu z enim točenjem privarčujem deset evrov," je pojasnila voznica Tina Zager.

Sredi Velikovca v nekaj sto metrih šest bencinskih servisov, najcenejši dizel smo našli pri Rudolfu

Skoraj vsak dan med kraje na Koroškem z najnižjimi cenami goriva spada tudi Velikovec. To mestece z okrog 12 tisoč prebivalci leži ob cesti, ki pelje proti Jezerskemu in je zato neposredno na poti Slovencev, ki v Avstrijo prihajajo s tega gorenjskega prelaza.

Ob prihodu v Velikovec nas je presenetilo veliko število benciskih servisov. V nekaj sto metrih smo jih našteli kar šest, kar je za relativno majhen kraj zagotovo veliko. Ne le v Velikovcu, tudi v drugih krajih je gostota črpalk mnogo večja kot v Sloveniji.

Na primeru Velikovca smo dobili tudi potrditev, kako je v Avstriji pomembno v majhnem radiju poiskati najugodnejšo črpalko. Razlike v ceni med posameznimi servisi so bile namreč precejšnje. Najugodnejša ponudba je bila vsaj za deset centov in več cenejša kot pri sosedu na "drugi strani ulice".

Najcenejši dizel smo povsem na koncu mesta našli pri Rudolfu. Zasebna samopostrežna črpalka ni nudila nobenega blišča, niti najrazličnejših pijač, sendvičev, kav, revij, igrač in avtomobilskih delov. Imela pa je dizelsko gorivo za manj kot evro na liter. In da pri Rudolfu nikakor goriva ne toči le avstrijska raja, smo dobili potrditev, ko je tja pripeljala starejša dama z audijem A6 zadnje generacije.

Pasti avstrijskih bencinskih servisov: na avtocesti lahko zapravite tudi 25 evrov

Avstrijski bencinski servisi lahko enkrat na dan spremenijo ceno svojega goriva. Tako nam je telefonska aplikacija dopoldne pokazala, da bi najcenejši dizel dobili na diskontni črpalki na obrobju Celovca, a ko smo se tja pripeljali čez dobri dve uri, je cena že malenkostno narasla. Gorivo je bilo za naše razmere še vedno zelo poceni, najcenejše pa ne več.

Splošno pravilo v Avstriji velja, da je gorivo cenejše zjutraj in dražje popoldan, precej višje so tudi cene v večjih mestih in ob avtocestah.

Na počivališču na avtocesti proti Celovcu bi tako včeraj morali za liter dizelskega goriva plačati kar 1,44 evra, kar bi bilo 45 centov več kot v bližnjih podeželskih krajih. Komur se ne bi ljubilo zapeljati z avtoceste v enega izmed manjših krajev, tak primer je na primer tudi Wolfsberg, bi pri 50-litrski posodi za gorivo zapravil kar 22 evrov.