SiolNET. Novice Svet
0

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Spletni kazino s preobleko Vojne zvezd preži na mladostnike

0

termometer

Battlefront II
Foto: YouTube

Belgijska igralna komisija (Belgian gaming commision) je želela prepovedati novo računalniško igro Star Wars Battlefront 2, saj naj bi bila ta zaradi "plenilskih škatel" (loot boxes) pravzaprav igra na srečo. V ostro razpravo o eni od najpopularnejših videoiger leta so se vključili tudi aktivisti iz drugih držav in podjetje Electronic Arts (EA) prisilili k ukinitvi plačljivih možnosti.

Ostra razprava se je vnela o moralnosti mikrotransakcij "plenilske škatle" (loot box) v videoigrah. Sistem "plačaj za plen" igralce spodbuja k zapravljanju pravega denarja v zameno za nadgradnjo ali nagrado v igri.

Vrednost kupljenega paketa v igri je bila naključna, kar pomeni, da so lahko igralci za enako vsoto denarja dobili točno to, kar so želeli, ali pa nekaj povsem neuporabnega. S tem ko igralci za nadgradnje plačajo, imajo več možnosti za zmago, saj jim igra omogoča številne prednosti pred igralci, ki "plenilske škatle" niso kupili. 

Like, kot so Luke Skywalker, princesa Leia, Darth Vader in Chewbacca, je v igri treba odkleniti. Like, kot so Luke Skywalker, princesa Leia, Darth Vader in Chewbacca, je v igri treba odkleniti.

To je močno razburilo oboževalce Vojne zvezd, ki za dodatne možnosti v igri ne želijo plačevati. Pojasnilo podjetja EA je v dveh dneh prejelo 683 tisoč negativnih ocen in se v zgodovino zapisalo kot najmanj priljubljen komentar na Redditu. Na drugem mestu je komentar z zgolj 24 tisoč negativnimi ocenami.

Peticija iz Slovenije ima več kot 82 tisoč glasov podpore

Tudi slovenski navdušenci Vojne zvezd so v novi videoigri videli težavo. Med njimi je 19-letni računalniški tehnik Lovro Pirjevec, ki je z namenom prepovedi "plenilskih škatel" ustvaril peticijo: "Velike korporacije izkoriščajo trenutni zakon, ki jim omogoča, da brez posledic in regulacij izkoriščajo ljudi, ki imajo težave z odvisnostjo od kockanja ter nam igralcem s protipotrošniškimi praksami zaklepajo stvari v igrah za škatlami na srečo."

Pravi, da v Sloveniji na žalost, razen revije Joker, trenutno ni večjih publikacij, ki bi se ukvarjale s problematiko videoiger: "Najboljši način, da se pokaže, da so lootboxi težava, je, da videoiger, ki imajo takšen sistem, ne kupimo, in podjetjem jasno in glasno povemo, da se s takimi metodami ne strinjamo in da jih nočemo v videoigrah." Peticija je v slabem mesecu zbrala več kot 82 tisoč podpisov, Lovro Pirjevec pa upa, da se jih kmalu nabere 150 tisoč.

ooo

Ljubitelji videoiger so dosegli, kar so želeli - prodaja in delnice podjetja EA so močno upadle. Pričakovan dobiček 14 milionov so analitiki znižali na 11 milionov, delnice pa so upadle za kar štiri odstotke, poroča ameriški spletni medij CNBC.

Na spletni strani Star Wars pa so objavili opravičilo. "Slišimo vas glasno in jasno, zato smo izključili vse nakupe v igri. Zdaj bomo več časa posvetili poslušanju in prilagajanju," je na spletno stran zapisal predstavnik podjetja Oskar Gabrielson. V EA sicer napovedujejo, da bodo kmalu znova uvedli novo obliko nagrajevanja igralcev.

"Gre za past"

"Vse težje je razlikovati med nekaterimi vse bolj pogostimi značilnostmi računalniških iger in iger na srečo," je za BBC povedal predstavnik britanske organizacije za pomoč uporabnikom iger na srečo Gamble Aware Marc Etches. Zaradi sistemov nagrajevanja v igrah je vedno bolj zaskrbljen: "Obstaja nevarnost, da bodo 'plenilske škatle' mladim normalizirale igre na srečo." Dodaja še, da zdajšnja zakonodaja ni bila zasnovana za to tehnologijo in da jo je treba nujno spremeniti.

Z njim se strinja tudi državni predstavnik Havajev Chris Lee, ki pravi, da imajo plenilske prakse lahko za družine ogromne finančne posledice: "Ta igra je spletni Star Wars tematski kazino, oblikovan z namenom, da otroke privablja k zapravljanju denarja." Pravi, da so tovrstne igre številne družine prisilile v zapravljanje po več tisoč dolarjev, in poudarja, da gre za past. 

otrok računalniške igre Foto: Thinkstock

"Plačaj za zmago" je v videoigrah razmeroma nov pojav, čeprav se v aplikacijah za mobilne naprave in tablice pojavlja že dalj časa. Za ustvarjalce iger je hitro postal glavni vir dohodkov.

Battlefront II pa ni prva igra, ki deluje po načelu iger na srečo, v priljubljeni nogometni videoigri FIFA 18 lahko igralci kupijo možnost za izboljšavo svoje ekipe (Ultimate Team), v fantazijski igri Overwatch pa lahko igralci "plenilske škatle" kupijo za izboljšave likov. Tovrstnih iger je še veliko, med drugim tudi strelske igre, kot so Counter-Strike: Global Offensive, Battlefield 1, Gears of War 4, Call of Duty: Infinite Warfare, Dirty Bomb in Hearthstone.

 

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

Delite na:
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin