Ni prvič, da je angleški ulični umetnik evropski odziv na begunsko krizo komentiral s svojim delom. Tokrat se je posvetil uporabi solzivca v francoskem begunskem taborišču.
V bližini francoskega veleposlaništva v Londonu se je pojavil nov Banksyjev grafit. Z njim ulični umetnik kritizira policijsko januarsko uporabo solzivca v begunskem taborišču v francoskem mestu Calais, ki se ga je oprijelo tudi ime Džungla.
Cosette iz Nesrečnikov v oblaku solzivca
Zidna poslikava predstavlja reinterpretacijo plakata za slavni francoski muzikal Nesrečniki, pri čemer je umetnik deklico Cosette ovil v oblak solzivca, zaradi česar ji tečejo solze.
Posnetki policijske uporabe solzivca v begunskem taborišču
Prvič je Banksyjevo delo tudi interaktivno, saj ga je v levem spodnjem kotu opremil s QR-kodo. Prek te si je z uporabo pametnega telefona mogoče ogledati kratek video, ki dokumentira dogodke v taborišču Džungla, kjer so v začetku januarja policisti proti beguncem uporabili solzivec in slepe naboje.
"Nujna" uporaba solzivca
"Solzivca ne uporabljamo brez dobrega razloga. Uporaba mora biti avtorizirana in avtorizirana je samo takrat, kadar je potrebna," je za tuje medije izjavil tiskovni predstavnik francoske prefekture Steve Barbet.
Najnovejši Banksyjev grafit je še eno v nizu njegovih del, ki kritično nagovarjajo evropski odziv na begunsko vprašanje.
Decembra lani je tako na eno od sten v taborišču v mestu Calais narisal Steva Jobsa. Gre za komentar negativnega prikazovanja migracij, ob čemer je spomnil na korenine ustanovitelja podjetja Apple.
Apple obstaja zaradi sirskega begunca
Delo je pospremil s komentarjem, ki opozarja na to, da migracije velikokrat dojemamo kot odliv državnih sredstev. Dodal je, da Apple, eno od najdonosnejših podjetij na svetu, ki letno na Zahodu plačuje visoke zneske davkov, obstaja prav zaradi sina sirskega begunca.
"Nismo vsi v istem čolnu"
Med Banksyjevimi poslikavami, ki se angažirano nanašajo na vprašanje begunske problematike, je med drugim tudi črno-bela reinterpretacije umetnine Splav Meduze. Na njej je francoski slikar Theodore Gericault v 19. stoletju upodobil brodolomce s potopljene fregate Meduza, ki so julija 1816 ob obali Mavretanije skušali preživeti na splavu.
Banksy je ob delu na zapisal: "Nismo vsi v istem čolnu."