Nedelja, 24. 2. 2019, 18.38
5 let, 8 mesecev
"Ko sem si prvič nataknila očala, je bila izkušnja šokantna"
Umetnica Marina Abramović, znana po trajajočih performansih, preizpraševanjih telesnih, mentalnih in družbenih meja in intimnih interakcijah z obiskovalci, se v svojem novem projektu pojavlja kot avatar.
The Life (v prevodu Življenje) je naslov novega 19 minut trajajočega performansa Marine Abramović, ki temelji na njeni dolgoletni fascinaciji nad materialno odsotnostjo. Uporaba mešane resničnosti umetnici omogoča nadaljnje raziskovanje obravnave svojega telesa kot objekta in subjekta kot tudi novih križišč med tehnologijo in performansom.
Digitalno srečanje z umetnico
Obiskovalci londonske galerije Serpentine si za doživetje performansa The Life na glavo nadenejo računalniške vmesnike, nato pa se po spontanem gibanju po prostoru digitalno srečajo z umetnico. Pri tem pa lahko prosto raziskujejo gibe umetnice, kot da bi bila resnično prisotna v prostoru.
"Rada nekaj svoje energije predam gledalcu. To si želim in takšna oblika povezave je resnično materialna, ker sem in hkrati nisem tam," o svojem novem delu, v katerem je tehnologija mešane resničnosti prvič uporabljena v performansu, pravi avtorica. Če to lahko doseže, to pomeni, da se njeno delo ne konča s fizičnim telesom, temveč lahko (so)obstaja tudi v virtualnem telesu, dodaja.
Obiskovalci londonske galerije Serpentine si za doživetje performansa The Life na glavo nadenejo računalniške vmesnike, nato pa se v spontanem gibanju po prostoru srečujejo z avatarjem umetnice.
Nadgradnja navidezne resničnosti
Pod tehnično izvedbo se podpisuje Tin Drum iz ameriško-britanskega studia, ki se ukvarja z mešano resničnostjo. Ta predstavlja nadgradnjo navidezne resničnosti, kjer so digitalno ustvarjeni predmeti postavljeni v resnični prostor in se zanje tako zdi, da so dejansko v naši fizični okolici.
Umetničina uporaba te nove in razvijajoče se tehnologije odraža njeno angažiranost v širših družbenih in zgodovinskih konstruktih našega časa, so ob projektu The Life zapisali v galeriji Serpentine. V celotnem procesu pa se je njen sodelavec Tin Drum osredotočil na oblikovanje čim bolj avtentične vizije Marine Abramović in ustvaril ponavljajoči se performans, ki ga lahko zagotovi samo mešana resničnost.
"Ko sem si sama prvič nataknila očala, je bila izkušnja šokantna – občutek je bil, da sem tam in hkrati nisem," je še o izkustvenem izzivu mešane resničnosti povedala umetnica (na fotografiji je v sredini).
Kjerkoli na svetu
"Dejstvo, da je projekt mogoče ponavljati kjerkoli na svetu, ob tem, da sama nisem tam, je neverjetna. Prisotna sem lahko na kateremkoli koncu planeta," o tem pravi Marina Abramović.
"Ko sem si prvič nataknila očala, je bila izkušnja šokantna – občutek je bil, da sem tam in hkrati nisem," je še o izkustvenem izzivu mešane resničnosti povedala umetnica sama.
Deset ur za minuto performansa
V ustvarjanje avatarja je bilo vključenih 30 gibajočih kamer, za eno minuto performansa pa so uporabili deset ur posnetkov. The Life bo v Londonu na ogled do 24. februarja.
V galeriji Serpentine je imela Marina Abramović leta 2014 performans z naslovom 512 Hours (512 ur), ki si ga je ogledalo več kot 120 tisoč gledalcev in gledalk. Pred vstopom v galerijske prostore so morali obiskovalci odložiti vse svoje stvari, vključno z mobilnimi telefoni, da se so se lahko popolnoma prepustili dogajanju.
Preberite še: