Ponedeljek, 30. 5. 2011, 8.27
7 let, 1 mesec
OCENA FILMA: Pirati s Karibov: Z neznanimi tokovi
Režijo megauspešne franšize Piratov s Karibov je v četrtem poskusu prevzel Rob Marshall, ki stoji za filmi Chicago, Gejša in Devet. Bogati kostumski celovečerci, polni mikrodogodkov, zavitih v celofan (ki se lepo blešči in zelo šumi, a je pravzaprav prozoren), mu torej niso neznanka. Podobno je tudi s četrtim delom Piratov – načeloma so vse potrebne sestavine na mestu, a vendar gledalec kmalu po uvodne pol ure dobi občutek, da je na neskončnem tematskem zabaviščnem vlakcu. In ne, to ni nujno dobro.
Johnny Depp je še vedno odličen, a popolnoma udobno (in predvidljivo) zleknjen v svoj karikatur poln lik, vsi drugi igralci pa zasedajo svoje stare stereotipne vloge: imamo glavno neukročeno lepotico (tokrat namesto Keire Knightley Penelope Cruz), glavnega hudobca (Črnobradca, očeta Penelopinega lika, ki ga igra Ian McShane), vrnil se je tudi priložnostni zaveznik in občasni sovražnik kapitan Barbossa (Geoffrey Rush), da je mera polna, pa poskrbijo številni stranski liki, od morskih deklic in zombijev dalje, pa še Keith Richards za povrhu. Vse skupaj je zapakirano v pustolovščino z iskanjem izvira večne mladosti (ampak ne pretvarjajmo se, da je zgodba na vrhu pomembnosti).
Mračnost režiserja prvih treh delov Gora Verbinskega se v četrtem delu izgubi, prav tako pa scenariju manjka kakršnakoli koherentnost ali izvirnost, kaj šele lastna hrbtenica. Gre le za podaljšek nekoliko utrujene franšize z znova za odtenek predolgo minutažo, kar opazimo, kljub temu da zgodba nenehno skače iz ene akcijske pustolovščine v drugo in iz enega duhovitega pripetljaja v drugega. Posebni učinki pač niso vse, in kar film drži nad vodo, je preprosto dejstvo, da je njegov glavni (in edini) namen zabava. Tudi ekipa se je med snemanjem bržkone zabavala – tako zelo, da so pozabili na srž piratskih filmov in raje ponovili vajo iz pustolovskih filmov z rahlo obrabljenim Jackom Sparrowom in novo lepotico dneva.