SiolNET. Novice Slovenija
1,78

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Društvo novinarjev je strah, kaj bo s POP TV

1,78

termometer

POP TV
"Osrednje vprašanje je vprašanje uredniške neodvisnosti," so poudarili v pozivu lastniku skupine PPF. Foto: Žiga Ponikvar

Društvo novinarjev Slovenije (DNS) se je pridružilo pozivu nekaterih mednarodnih medijskih organizacij, ki od češkega milijarderja Petra Kellnerja, novega lastnika POP TV in Kanala A, pričakujejo zavezo, da bodo mediji pod njegovim okriljem delovali neodvisno. "Verjamemo v svobodo, demokracijo, podjetništvo, profesionalnost in pluralizem mnenj," odgovarjajo iz Kellnerjeve družbe.

Kot so zapisali v pismu, je skupina PPF s prevzemom  sklada CME "v svoj poslovni portfelj dodala več kot 30 televizijskih kanalov, ki dosegajo okoli 45 milijonov prebivalcev Bolgarije, Češke, Romunije, Slovaške in Slovenije."

Pro plus Posel danes Češka skupina PPF prevzela lastnika Pro Plusa

Prevzem bi lahko imel velike posledice za medijsko krajino

"Ta prevzem bo lahko imel velike posledice za medijsko krajino v vsaki od teh petih držav. Poleg tega se prenos lastništva izvaja v času, ko sta svoboda medijev in neodvisno novinarstvo pod velikim pritiskom, predvsem na območju srednje in vzhodne Evrope – vključno z vsemi petimi omenjenimi državami," so zapisali v pismu.

Poudarili so, da je zavezanost lastnikov medijev vrednoti kakovostnega in neodvisnega novinarstva ključni dejavnik svobode medijev v regiji, in omenili nedavno poročilo Evropske komisije o vladavini prava, ki je lastništvo medijev in njihovo transparentnost izpostavila kot glavna osnovna vprašanja v vseh petih omenjenih državah.

PPF je s prevzemom v svoj portfelj dodala več kot 30 programov. PPF je s prevzemom v svoj portfelj dodala več kot 30 programov. Foto: Matej Leskovšek

Osrednje vprašanje je vprašanje uredniške neodvisnosti

"Osrednje vprašanje je vprašanje uredniške neodvisnosti," so poudarili in izpostavili, da je pomembno, da se namera v letnem poročilu PPF, da skupina ne želi vstopati v politiko, spoštuje, saj imajo s prevzemom pridobljeni mediji "eno od glavnih vlog v javni razpravi in ustvarjanju mnenj v svojih državah".

"Pomembno je, da lahko zaposleni delajo nemoteno. Redakcije morajo biti sposobne pokrivati ​​katerokoli temo, brez poskusov vplivanja in nasprotovanj, medij pa mora biti svoboden pri izvajanju svoje vloge psa čuvaja do odgovornih, ki so na oblasti, ne glede na stopnjo njihovega političnega ali poslovnega vpliva. Novinarji morajo imeti možnost spremljati zgodbo do konca, ne glede na to, kakšen bo izplen zgodbe in kdo je vanjo vpleten," so zapisali.

Izrazili so zaskrbljenost nad obsežnimi trgovinskimi posli PPF-ja s Kitajsko ter tveganjem, ki ga predstavlja navzkrižno lastništvo medijev.

"Žal smo v zadnjih letih priča številnim primerom, ko so podobni prevzemi v Evropi privedli do hitrih menjav urednikov zaradi političnih ali poslovnih interesov. Navidezna instrumentalizacija medijev za zasebne interese namesto za javno dobro močno škoduje dojemanju uredniške neodvisnosti in prispeva k manjšemu zaupanju javnosti v medije na splošno. Nujno je, da se takšne prakse zdaj ne ponovijo," so zapisali.

Najbogatejšega Čeha Petra Kellnerja so v DNS pozvali k pisni javni zavezi. Najbogatejšega Čeha Petra Kellnerja so v DNS pozvali k pisni javni zavezi. Foto: PPF Group Pozvali k javni pisni zavezi

Petra Kellnerja, sicer najbogatejšega Čeha, so nato pozvali, naj se kot lastnik skupine pisno javno zaveže, da bo podpiral vrednote, norme in zakonodajo, ki omogočajo svobodo medijev, da bo spoštoval uredniško neodvisnost vseh na novo pridobljenih televizijskih postaj ne glede na politični ali finančni pritisk.

S takšno zavezo "bi simbolično stopili na stran zaščite svobode medijev in manjši negotovosti, ki jo ta hip, v teh 30 televizijskih postajah, občutijo novinarji," so dejali podpisniki in dodali, da bodo organizacije še naprej pozorno spremljale situacijo.

Podpisniki poziva:

Organizacija Article 19

Evropski center za svobodo tiska in medijev (ECPMF)

Evropska zveza novinarjev (EFJ)

Mednarodni inštitut za tisk (IPI)

Transevropski observatorij za Balkan in Kavkaz (OBCT)

Novinarji brez meja (RSF)

Društvo novinarjev Slovenije (DNS)

Odziv PPF še isti dan

PPF je na dopis odgovorila še istega dne. Kot so zapisali, je PPF prevzel CME s ciljem nadaljnjega razvoja mreže komercialnih televizij. "Gledalcem želimo zagotavljati program najvišje kakovosti ..., neizpodbiten del tega pa so tudi neodvisne in objektivne novice," so izpostavili in dodali da verjamejo v svobodo, demokracijo, podjetništvo, profesionalnost in pluralizem mnenj.

Pismo PPF je dostopno na tej povezavi.

Pro plus Posel danes Bruselj dal zeleno luč za prevzem lastnika Pro Plusa
Češka investicijska skupina PPF Group v lasti najbogatejšega Čeha Petra Kellnerja je 13. oktobra zaključila prevzem sklada CME, ki je med drugim lastnik slovenske medijske družbe Pro Plus (POP TV, Kanal A, Brio, Kino, Voyo) ter televizijskih postaj na Češkem, Slovaškem, v Romuniji in Bolgariji.

PPF je lani ob najavi posla sporočil, da večjih sprememb v delovanju CME sklada ne načrtujejo in da je sporazum o prevzemu vreden 1,89 milijarde evrov. V PPF želijo nadgraditi uspešno delovanje na omenjenih trgih, so sporočili.

PPF je posel zaključil, potem ko je zeleno luč prižgala Evropska komisija. Kot so sporočili iz PPF, so delnice CME umaknili s trgovanja na borzah, imetniki delnic razreda A bodo za delnico prejeli 4,58 dolarja. STA

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

delitve: 48
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin