Petek, 5. 10. 2012, 15.37
6 mesecev, 2 tedna
Ocenili smo: Pro Evolution Soccer 2013
Priznati moram, da sem ob prvem preigravanju novega Pro Eva mislil, da igram fenomenalno šestico v novi preobleki. To je do neke mere res, saj je PES 2013 daleč najboljši Konamijev nogomet do zdaj in dobra priprava na naslednje leto, ko nas zaradi naslednje generacije igralnih konzol po besedah Japoncev čaka popolnoma nov pogonski motor.
Pa vendar je letošnji PES konkretno drugačen od lanske inkarnacije – tempo igre je občutno padel, več je časa za organiziranje akcij in manj brezglavih drvenj v napad, za kar je zaslužnih več dejavnikov.
V prvi vrsti je to izboljšano vodenje žoge, ki je zdaj težja in morda malce počasnejša, obenem pa jo bolje obvladajo tudi igralci, ki imajo vrednosti ustreznih veščin (dribble accuracy, ball control, balance) nižje od 75. Učna krivulja je tu spet precej strma, saj je relativno lahko obvladati podajanje, precizno streljanje in izvajanje enajstmetrovk, precej težji pa so dvoboji ena na ena in izvajanje raznih trikov, pri katerih je treba poleg prstne koordinacije upoštevati tudi tajming in izurjenost tako napadalca kot branilca. Messi bo z "lesenim" Albiolom namreč opravil precej lažje kot s fanatičnim Ramosom.
Omenjal sem že strmo učno krivuljo – težavnost je po zaslugi ProActive AI pošteno poskočila in tudi staroste serije PES se lahko že pošteno namučijo ob tretji od šestih. Tako je, šestih. Prvič po Pro Evo 5 je največjim znalcem na voljo tudi težavnost, ki je bila poprej označena s šestimi zvezdicami, zdaj pa z nazivom Super Star. Če precenite svoje znanje, vam bosta kljub izbiri Barcelone pokadila tako BATE Borisov in CFR Cluj.
Fifa je lani pravo malo revolucijo povzročila z obrambnim sistemom Tactical Defending, ki je dal postavljanju zadnje linije povsem drugo dimenzijo. Pro Evo 2013 je zgledu sledil letos – tiščanje tipke za pressing je še vedno prisotno, a je poudarek predvsem na pokrivanju prostora in zapiranju podajalnih poti. Ker sodniki še vedno preveč radi posežejo po kartonih, je drseče štarte priporočljivo izvajati le, ko je igralec povsem prepričan v to, da bo zadel žogo in ne gležnja. Stoječi odvzemi žog so zdaj bolj gladki (igralci se ne teleportirajo več do nog nasprotnika) in bolj učinkoviti, predvsem pa manjkrat vodijo do prekinitev igre.
Ocena: 90
Zvrst: Simulacija nogometa Razvijalec: PES Productions Založnik: Konami Igrala: PC, xobx 360, PS3, Nintendo wii in 3DS, Sony PSP in Vita
Lestvica ocen
1-10 - Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 11-20 - Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 21-30 - Igram, ker sem mazohist. 31-40 - Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 41-50 - Igre bi se lotil samo v službenem času. 51-60 - Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 61-70 - Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 71-80 - Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 81-90 - Odlična igra z elementi klasike. 91-100 - Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje v vitrini.