Ponedeljek, 22. 4. 2013, 7.26
8 let, 8 mesecev
Evald Flisar: Knjiga je najbolj ogrožena pridobitev civilizacije
Zgodovina je po ministrovih besedah dokazala, da je knjiga res lahko orožje, saj je moč pisane besede "sprožila številne revolucije, človeku odmerila mesto med živimi bitji na Zemlji, Zemlji pa odmerila mesto v vesolju". Danes je njena moč v vednosti, ki jo prinaša, vednost pa se napaja iz "večne zvedavosti in vedoželjnosti človeštva".
Opomnil je, da je kriza močno zarezala zlasti v tiste segmente kulturne produkcije, ki so odvisni tudi od delovanja trga. Za knjigo, ki ni samo javna dobrina, ampak se umešča tudi na trg, je po njegovih besedah potrebna usklajenost celotne verige. Sam verjame v preživitveno naravo slovenske knjige in v to, da je slovenska knjiga temelj slovenske kulture.
Izrazil je tudi prepričanje, da bo znal Aleš Novak, novi direktor Javne agencije za knjigo RS (JAK), ki je, kot je dejal, pred leti izvrstno zrežiral slovensko praizvedbo njegove drame Enajsti planet, ustrezno zrežirati tudi "tragikomedijo, ki jo poznamo pod imenom JAK". Flisar upa, da bo Novak vzpostavil red na področju razpisov, "saj je situacija tu nevzdržna".
Drugače bo knjigi na Slovenskem, kot meni Flisar, prej ali slej odzvonilo, tako kot utegne zaradi v pridobitništvo usmerjene duhovnosti odzvoniti Mladinski knjigi in njeni mreži. "Živimo v obdobju, ko za knjige ne najdemo več niti časa niti denarja. In če ga še najdemo, ga najdemo bistveno manj kot pred leti, čeprav nam je knjiga prav danes najbolj potrebna," je dejal Flisar, ki meni, da narod, ki se pogreza v barbarstvo, lahko reši samo še kultura. Odločilno orožje kulture pa je bila vedno ravno knjiga, in ta je morda pri nas najbolj ogrožena pridobitev civilizacije, je še dejal.
Nagrado za najboljšo kratko zgodbo je prejela Špela Vintar za Pro et contra. Avtorica v njej ponuja "s fotografsko natančnostjo zabeležene trenutke zdajšnjosti: odbleske vstajniške energije in hkrati niz povezanih intimnih portretov nekega življenja, dvojine, ki se ukvarja s svojimi velikimi odločitvami. Ostra zgodba, ki nezastrto govori o tistem, kar največkrat ni izrečeno naglas," je zapisano v utemeljitvi.