Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Četrtek,
9. 10. 2008,
12.31

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

Četrtek, 9. 10. 2008, 12.31

7 let, 1 mesec

Zgodba

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Šestdeset let po filmu Na svoji zemlji pa smo v slovenščino dobili tudi prvi celovit scenaristični priročnik.

Avtor: Robert McKee Prevod: Jure Potokar Založba: Umco Cena: 33,80 €

Sicer ne moremo reči, da je bila do sedaj na tem področju v našem jeziku povsem bela lisa. Pred leti je bila že prevedena sicer precej teoretična in praktično večinoma neuporabna knjiga Napisati scenarij Michela Chiona, v okviru Mazzinijeve knjige Danes na sporedu: dva priročnika in trije scenariji pa sta bila poleg njegovih treh scenarijev za celovečerne filme objavljena tudi kratka in kompaktna priročnika za pisanje scenarijev. Nekaj tovrstno obarvanih knjig je izšlo tudi v okviru scenarističnega društva Pokaži jezik, med njimi velja izpostaviti Scenaristovo vadnico in Mavrično znamenje, pisanja pa so se lahko zainteresirani učili tudi pri zborniku Šola kreativnega pisanja, ki je v začetku devetdesetih prinesel raznovrstno pisanje na temo pisnega ustvarjanja. A vendar gre pri Zgodbi za nekaj povsem drugega, saj je pred nami obsežno in poglobljeno delo ne samo o specifičnem žanru pisanja, kakršnega predstavlja filmski scenarij, temveč o principu zgodbe, te temeljne podstati katerikoli pripovedi. Knjiga nas torej popelje v drobovje strukture zgodbe, sicer s poudarkom na filmskem mediju, a z razkrivanjem zakonitosti, ki veljajo za vse tako literarne kot uprizoritvene umetnosti. Ob tem gradi tako na citatih iz Aristotelove Poetike kot nadrobno analizira filma, ki se ponašajo s filigransko izdelanimi karakterji, kakršna sta denimo Casablanca in Kitajska četrt. McKee je sicer bolj kot scenarist realiziranih celovečercev znan kot guru scenarističnih seminarjev, o kakovosti njegovih predavanj (in priročnika) pa nekaj pove tako dolg spisek filmov, ki so jih posneli njegovi slušatelji, kot tudi dejstvo, da gre za edini scenaristični priročnik, ki so ga prevedli tudi Francozi (kljub poudarjanju logične vzročno posledične forme scenarija iz klasičnega Hollywooda, McKee ne zavrača odprte, asociativne in nelinerarne, torej »evropske« strukture scenarija). Knjiga, po kateri v slovenski filmski scenaristiki ne bo nič več, kot je bilo.

Ne spreglejte