Torek, 11. 3. 2014, 19.37
8 let, 7 mesecev
Slavni fotografi pred objektivom
Richard Avedon, Henri Cartier-Bresson, Cindy Sherman, Annie Leibovitz in druga velika fotografska imena zadnjih 50 let, vse od legend ameriške fotografije do düsseldorfske šole, je pred objektivom ujel Abe Frajndlich. Mojstre tega vizualnega medija pa je tako postavil v vlogo, ki so jo iz neposredne izkušnje najmanj poznali. Nastala je serija portretov, za katero je avtor izjavil, da je pomembno, da so pred nami upodobitve posameznikov in posameznic, ki so se vedno skrivali na drugi strani fotoaparata. Pomembno pa zato, ker gre za avtorje in avtorice, ki so resnično spremenili percepcijo sveta.
Fotografije so postale tudi vsebina digitalne knjige Penelope’s Hungry Eyes. Vsakega izmed portretov spremlja avdioposnetek, v katerem Frajndlich podaja vpogled v ustvarjalčevo ali ustvarjalkino življenje in delo. Avtor portretov pa govori tudi o svojem odnosu s portretirancem ali portretiranko in njegovim ali njenim delom.
Slišal je, da z Annie ni lahko delati. Bilo je veliko zgodb o odnosu, ki ga je imela umetnica do asistentov, in to ne prav navdušujočih. Nič kaj drugačna ni bila niti fotografova izkušnja s težavno Annie.
Po opisu prvega srečanja in sodelovanja, objavljenem na spletni strani Feature Shoot, sodeč, ga Annie sprva ni jemala ravno resno, čeprav je njegovo delo poznala. Zamujala je, ko sta bila dogovorjena za fotografiranje. Ni kazala prav veliko zanimanja, nasprotno, bilo ji je odveč in ni sodelovala. Bila je muhasta, med enim izmed fotografiranj je iz svojega stanovanja celo vrgla ven njegovega asistenta.
Frajndlich je skoraj odnehal, a na koncu sta le posnela serijo fotografij, ena se je znašla na naslovnici Frankfurter Allgemeine, preostale še na šestih straneh v notrajnosti. Kakorkoli ni bilo lahko, se spominja fotograf, ki je Annie opisal kot moškega, ujetega v žensko telo. "Do vsega je imela pristop mača. A bila je neverjetna fotografinja. Podoba golega Johna Lennona, ovitega okoli oblečenega telesa Yoko Ono, je eden izmed ikoničnih portretov 20. stoletja," je zapisal Frajndlich.