Neža Mrevlje

Torek,
11. 3. 2014,
19.37

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

fotografija

Torek, 11. 3. 2014, 19.37

8 let, 7 mesecev

Slavni fotografi pred objektivom

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Abe Frajndlich je tri desetletja upodabljal velike fotografe. Mojstre, ki so bili vešči dela za objektivom in ne pojavljanja pred njim. Nastala je digitalna knjiga Penelope's Hungry Eyes.

Richard Avedon, Henri Cartier-Bresson, Cindy Sherman, Annie Leibovitz in druga velika fotografska imena zadnjih 50 let, vse od legend ameriške fotografije do düsseldorfske šole, je pred objektivom ujel Abe Frajndlich. Mojstre tega vizualnega medija pa je tako postavil v vlogo, ki so jo iz neposredne izkušnje najmanj poznali. Nastala je serija portretov, za katero je avtor izjavil, da je pomembno, da so pred nami upodobitve posameznikov in posameznic, ki so se vedno skrivali na drugi strani fotoaparata. Pomembno pa zato, ker gre za avtorje in avtorice, ki so resnično spremenili percepcijo sveta.

Fotografije so postale tudi vsebina digitalne knjige Penelope’s Hungry Eyes. Vsakega izmed portretov spremlja avdioposnetek, v katerem Frajndlich podaja vpogled v ustvarjalčevo ali ustvarjalkino življenje in delo. Avtor portretov pa govori tudi o svojem odnosu s portretirancem ali portretiranko in njegovim ali njenim delom.

Velike dame fotografije Abe Frajndlich je upodabljanje fotografskih legend začel leta 1988, ko je dobil naročilo revije Life, in sicer da naj naredi serijo portretov z naslovom Velike dame fotografije. Projekt se je kmalu razširil, fotografinjam je dodal še mojstre, enkratno naročilo pa tako nadgradil skorajda v življenjski projekt.

Annie Leibovitz je bila še posebej težavna "Kaj želiš od mene," je bilo vprašanje Annie Leibovitz, ko sta se s Frajndlichom nekoč dogovarjala za fotografiranje. Odgovoril ji je: "Annie, si v istem poklicu kot jaz. Želim točno to, kar pričakuješ od svojih portretirancev – čas, neskončno sodelovanje in to, da se bova pri tem zabavala. Igraj se."

Slišal je, da z Annie ni lahko delati. Bilo je veliko zgodb o odnosu, ki ga je imela umetnica do asistentov, in to ne prav navdušujočih. Nič kaj drugačna ni bila niti fotografova izkušnja s težavno Annie.

Po opisu prvega srečanja in sodelovanja, objavljenem na spletni strani Feature Shoot, sodeč, ga Annie sprva ni jemala ravno resno, čeprav je njegovo delo poznala. Zamujala je, ko sta bila dogovorjena za fotografiranje. Ni kazala prav veliko zanimanja, nasprotno, bilo ji je odveč in ni sodelovala. Bila je muhasta, med enim izmed fotografiranj je iz svojega stanovanja celo vrgla ven njegovega asistenta.

Frajndlich je skoraj odnehal, a na koncu sta le posnela serijo fotografij, ena se je znašla na naslovnici Frankfurter Allgemeine, preostale še na šestih straneh v notrajnosti. Kakorkoli ni bilo lahko, se spominja fotograf, ki je Annie opisal kot moškega, ujetega v žensko telo. "Do vsega je imela pristop mača. A bila je neverjetna fotografinja. Podoba golega Johna Lennona, ovitega okoli oblečenega telesa Yoko Ono, je eden izmed ikoničnih portretov 20. stoletja," je zapisal Frajndlich.