Sobota, 30. 8. 2014, 16.21
8 let, 7 mesecev
Kako lahko med čakanjem na trgu postanemo protagonisti v mislih drugega
Verjetno se vam je že zgodilo ali se vam to med vožnjo z avtobusom, vlakom ali čakanjem na določenem kraju v urbanem okolju pogosto dogaja, da si, medtem ko opazujete ljudi okoli sebe, odgovarjate na vprašanja: kdo je ta oseba nasproti mene, kakšno življenje ima, kaj počne, kdo so njeni sorodniki in prijatelji, kakšno solato ima najraje, katere so tiste knjige, ki jih ne bo pozabila … Ob srečevanju mimoidočih v mestih si zamišljamo njihove življenjske zgodbe, te pravzaprav izumljamo, le da ostajajo nevidne, zaprte v posameznikove domišljijske in mentalne teritorije.
To pa je drugače pri projektu Sometimes I think, I can see you avtorja Mariana Pensottija in asistenta režije Gabriela Zayata, javni intervenciji, ki se je kot del festivalskega programa Mladi levi zgodila tudi v Ljubljani na Prešernovem trgu. V okviru projekta, ki se je pred štirimi leti začel v Berlinu, izvajali pa so ga že v Bruslju, Rotterdamu, Varšavi, Palermu in Buenos Airesu (ponavadi na železniških postajah zaradi števila ljudi in čakanja), so v Ljubljani štiri pisatelje in pisateljice, Gabrielo Babnik, Noaha Charneyja, Dijano Matković in Gorana Vojnovića, povabili k spremljanju dogajanja na Prešernovem trgu.
Tako se je nič hudega sluteč mladi moški v beli majici in s sončnimi očali, ki je sedel na stopnicah Prešernovega spomenika, znašel v komentarjih Dijane Matković.
Opazila je njegov pogled, namenjen harmonikarju, ki je nasproti njega igral na inštrument. Iz tega je nastal kratek zapis o njegovih nikoli uresničenih sanjah o igranju harmonike.
Medtem ko se jim je pridružila še četrta prijateljica, so med čakanjem navdušeno ugotovile, da je o njih pisatelj ravnokar zapisal "kratko zgodbo". Nič drugače ni bilo niti v primeru zapisov Gabriele Babnik in Noaha Charneyja, ko so ljudje, beroč besede na ekranu, ugotovili, da so bili za nastajajoče zamišljanje izhodišče prav oni sami ali pa oseba, ki jo vidijo na levi.
Z umetniško gesto je bila tako prekinjena tudi rutina posameznikovega življenja. "S tem projektom se za trenutek vpletemo v življenja ljudi in tako vsaj za kratek čas prekinemo ustaljene poti, načine obnašanja in odzivanja v javnem prostoru, v tem primeru na osrednjem ljubljanskem trgu," še pravi Zayat. Dodaja, da se zaveda, da s svojo gesto sicer ne spreminjajo posameznikovega življenja, njegovih želja in stališč, pa vendar vsaj za trenutek zamajejo ustaljeni potek dneva mimoidočih. "Ta drobna motnja v poteku vsakdanjika pa je to, kar mi je pri projektu najbolj všeč," razmišlja asistent režije projekta.