Ponedeljek, 9. 11. 2015, 12.27
8 let, 8 mesecev
Call of Duty Black Ops III: Ko vojak postane orožje
Call of Duty. Dolgometražna igričarska franšiza, ki je svoj pohod začela že davnega leta 2003. Že davno je presegla okvire igrice in postala popkulturni fenomen, referenca v televizijskih serijah, filmih in stripih. Vsako leto podira tako prodajne kakor tudi proračunske rekorde. Kljub svoji popularnosti pa ima vsaj toliko nasprotnikov kot oboževalcev.
Mnogi ji očitajo ponavljanje prežvečenega recepta, odsotnost globine, predvsem pa molzenje denarja uporabnikov. A kljub očitkom praktično vsako leto prejme pohvalne recenzije in si najde mesto v igralni konzoli vsakega navdušenca nad digitalno akcijo. Morda res ni med najbolj izvirnimi, a razvijalcem gre priznati, da znajo poskrbeti za spektakel, ki te med hladnimi meseci drži prikovanega pred zaslonom, vse dokler se ne odvrti zaključna špica.
Dotakne se namreč številnih perečih tem, ki danes v svetu dvigajo prah. Z vprašanji o pravici do zasebnosti, avtonomiji umetne inteligence in kje je meja med strojem in človekom, poskušajo avtorji igri dati globino, kakršne ni imela nikoli doslej. Pohvalno, a če vsebino primerjamo s filmi in knjigami, ki obravnavajo podobno tematiko, scenarij na koncu vseeno izpade manj inteligenten in provokativen.
Nadaljevanje, ki sledi, pa vas bo pustilo odprtih ust. Igra namreč zavije v zelo skrivnostne smeri in na koncu se boste upravičeno vprašali, ali ste res odigrali partijo Call of Dutyja ali pomotoma zašli v Alicino Čudežno deželo. Ne želimo razkriti preveč, ampak čaka vas ogromno nepričakovanih preobratov, zgodba pa nosi močno opozorilo o morebitni negativni prihodnosti človeštva, če se bo tehnološki napredek še naprej izrabljal v vojaške namene.
Čeprav igralna mehanika ostaja zvesta prejšnjim delom v seriji in vsebuje veliko že videnega, to spretno skrije z novim obširnejšim dizajnom prizorišč in občutkom večje svobode med akcijo. S tem ponudi tudi več možnosti za ponovno preigravanje, saj lahko k spopadom pristopite na različne načine, hkrati pa tako ne boste nikoli dobili občutka, da se igra ponavlja ali vleče.
Poleg nove preobleke in obrazov, ki so jih posodili Jeff Goldblum, Ron Pearlman in Heather Graham, pa se nekoliko spremeni tudi igralna mehanika. Podobno kot nas učijo postapokaliptični zombijevski filmi, sta namreč tudi tu za preživetje potrebna izjemna usklajenost in sodelovanje. Če se teh načel ne držimo, kmalu končamo kot obrok zombijevske družine. Vse skupaj močno spominja na odlično igro Left 4 Dead, le da so mrtveci tukaj dosti bolj nevarni.
Za razliko od lanskoletnega Advanced Warfara, ki se je igral kot na ekstaziju, je izkušnja tokrat počasnejša in precej bolj strateško usmerjena. Posledično bodo tudi stari mački potrebovali nekaj dlje, da ujamejo ritem. V sedmih različnih načinih se lahko za zdaj vojskujete na dvanajstih zemljevidih, večigralska bojišča pa so raznolika, dobro uravnotežena in premišljeno sestavljena, predvsem pa primerna za vse tipe igralcev (da "kemper", tebe gledamo).
Škoda le, da si razvijalci niso upali stopiti še malce dlje iz svojih okvirjev, da bi naredili nekoliko manj premočrtno igro. Vseeno, dolgčas ne bo nikomur. Zagotovljeno.
Zvrst: prvoosebna strelska akcija Razvijalec: Treyarch Založnik: Activision Igralne platforme: PC, Playstation 4, Xbox One
Lestvica ocen 0-1 - Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 1-2 - Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 2-3 - Igram, ker sem mazohist. 3-4 - Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 4-5 - Igre bi se lotil samo v službenem času. 5-6 - Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 6-7 - Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 7-8 - Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 8-9 - Odlična igra z elementi klasike. 9-10 - Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje v vitrini.