Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Petek,
20. 8. 2010,
8.24

Osveženo pred

8 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Petek, 20. 8. 2010, 8.24

8 let, 8 mesecev

TOP 10 iger na prostem

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Čas počitnic in pohajkovanja naokrog se s približevanjem šolskega leta počasi končuje, ne pa tudi čas za obisk sorodnikov ali prijateljev in druženja na prostem.

Zakaj ne bi konca poletja in začetka jeseni preživeli zunaj, v dobri družbi, pa naj bo to na pikniku, izletu, sprehodu ali s posedanjem na terasi? Verjetno se še spomnite, kako zabavne so bile otroške igre na prostem in kako hudo je bilo, ko so nas starši zvečer poklicali domov in se nam je zdelo, kot da za igre vedno zmanjka časa. TOP 10 iger na prostem vam ponuja nekaj idej, kako prijetno preživeti čas z otroki, sorodniki in prijatelji ali pa vas le ponese v čas mladosti, ko je bila igra še obvezen del vsakdanjika. Zanje potrebujete le nekaj prostora, malo rekvizitov in veliko dobre volje, verjetno pa se boste hitro spomnili tudi svojih različic predstavljenih iger. 1. Zemljo krast Pripomočki: palica ali žoga, kreda. Priprava:Na tla narišemo krog in ga razdelimo na toliko enakih delov, kot je igralcev. Vsak od igralcev na svojo zemljo zapiše poljubno ime države. Pravila igre: Vsak igralec se postavi na svoj del kroga (zemlje), eden od igralcev pa dobi palico ali žogo in zavpije ime ene od držav, palico pa vrže na zemlje klicane države. Vsi razen igralca klicane države stečejo iz kroga, klicani igralec pa pobere palčko, zavpije "stop" in z njo poskuša zadeti enega od soigralcev. Če ga zadane, mu lahko "krade zemljo" tako, da s kredo zariše del njegove zemlje (kolikor doseže s kredo, pri tem pa mora z nogami ostati na svojem ozemlju), ki jo podpiše z imenom svoje države. Če igralec zgreši tistega, ki ga je ciljal s palico, se vlogi zamenjata. Palico nato meče tisti, ki ga je zadela. Zmaga igralec z največ ozemlja.

2. Med dvema ognjema

Pripomočki: žoga, označeno igrišče. Priprava: Oblikujemo dve ekipi z enakim številom igralcev in v obeh določimo odposlanca, ki se razporedita na začetek in konec igrišča.

Pravila igre: V najpreprostejši obliki je namen vsake ekipe, da s podajanjem in ciljanjem nasprotnika z žogo izloči vse člane nasprotnikove ekipe. V prvem delu si odposlanec in njegova ekipa trikrat izmenjata žogo, ki se je nasprotna ekipa ne sme dotakniti, nato pa začne s ciljanjem nasprotnikov. Ko zadane katerega od njih, se ta odpravi na zunanjo stran k svojemu odposlancu in mu pomaga ciljati člane nasprotne ekipe. Nazadnje, ko so izločeni vsi člani ene ekipe, se v polje odpravi še odposlanec, ki ima tri življenja. Zmaga ekipa, ki ga z zadetki žoge izloči iz igre.

3. Gumitvist

Pripomočki: daljša vrvica ali elastika, ki jo na koncih zvežemo skupaj. Priprava: Dva ali več igralcev stopi na notranjo stran elastike in jo napne okoli svojih gležnjev.

Pravila igre:Iger z elastiko je veliko (navadna, ljubljanska, limonca, trikotnik, karo …), skupna lastnost vseh pa je, da igralec poskuša določeno kombinacijo skokov čim bolj pravilno izvesti na različnih težavnostnih stopnjah (zviševanje elastike od gležnjev do podpazduhe ali spreminjanje širine napetih vrvic – oženje s stojo z nogo ob nogi ali z elastiko okrog ene noge, tresenje elastike ipd.). Če vam je ušlo iz spomina, smo za igro Usa sonožno skakali in med tem govorili: usa, usa, usa, sa, pipi, duga, čara, pa.

4. Kdo se boji črnega moža Pripomočki: igrišče s črtama na začetku in koncu. Priprava: Določimo, kdo bo črni mož, ki se postavi za črto na eno stran igrišča, ostali pa na drugo.

Pravila igre: Črni mož vpraša: "Kdo se boji črnega moža?" Igralci odgovorijo: "Nihče!" Črni mož: "Kaj pa če pride? " Igralci: "Mu pa uidemo!" Črni mož se požene proti otrokom, ki mu poskušajo uiti tako, da čim hitreje in brez njegovega dotika pridejo na drugo stran igrišča. Kogar črni mož ujame, mu pomaga loviti ostale igralce. Tisti, ki se mu najdlje izogiba, v naslednji igri igra črnega moža.

5. Ristanc ali tančula

Pripomočki: kreda, kamenček. Priprava: Na tla narišemo kvadrate v obliki letala (najprej dva enojna, en dvojni, en enojni, en dvojni in na vrhu še en v obliki polkroga) in vanje napišemo številke od ena do sedem.

Pravila igre: Kamenček vržemo v prvi kvadratek in skačemo po oštevilčenih kvadratih po eni v enojnih in dveh nogah v dvojnih kvadratih. V polkrogu na vrhu tančule se lahko spočijemo in se na enak način vrnemo na izhodišče, vmes pa poberemo svoj kamenček. Tako nadaljujemo po naslednjih številkah. Če kamenčka ne vržemo v pravi kvadrat ali se med skakanjem prevrnemo ali v enojnem kvadratu stopimo na tla tudi z drugo nogo, je na vrsti drug igralec. Zmaga igralec, ki uspešno zaključi s sedmico.

6. Skrivalnice Pripomočki: prostor za skrivanje. Priprava: Eden izmed igralcev je iskalec, drugi iskanci.

Pravila igre: Iskalec miži in šteje do dogovorjenega števila, medtem se ostali skrijejo. Ko iskalec konča s štetjem, začne iskati igralce in ko katerega zagleda, teče do mesta, kjer je mižal, udari po njem in ga "pofočka" z vzklikom: "En, dva, tri – ime igralca, ki ga je našel." Če se preveč oddalji od mesta, se lahko pofočka drug igralec in s tem mora iskalec igro z mižanjem ponoviti. Če mu uspe pofočkati vse igralce, naslednji miži prvi, ki ga je pofočkal.

7. Ravbarji in žandarji

Pripomočki: prostor za skrivanje in lovljenje, prostor za "zapor". Priprava:Med igralci določimo dva žandarja. Pravila igre: Žandarja počakata, da se ravbarji skrijejo, nato jih iščeta. Ko zagledata ravbarja, ga poskušata uloviti in privesti v zapor. Ravbar se iz zapora lahko reši tako, da drugega ravbarja iz zapora udari po roki in zbeži. Igre je konec, ko žandarja ujameta vse ravbarje.

8. Slepe miši Pripomočki: prostor za lovljenje. Priprava:Določimo igralca – "slepo miš", ki mu zavežemo oči in ga postavimo na sredino igrišča. Pravila igre: Ostali igralci se toliko odmaknejo od slepe miši, da jih ta ne doseže. Slepa miš čim pogosteje sprašuje: "Miške, kje ste?" Igralci se oglašajo z glasnim: "Tukaj," in poskušajo ubežati slepi miši. Pri igri je treba paziti, da teren ni preveč razgiban in da ni nevarnih predmetov, v katere bi se igralec, ki je slepa miš, lahko zaletel.

9. Okamenele babe

Pripomočki: prostor za lovljenje. Priprava: Določimo tistega, ki bo lovil.

Pravila igre: Igralci se razpršijo, lovilec pa jih poskuša ujeti. Kogar ujame (se ga dotakne), postane okamenel (postavi se v razkorak in se ne sme premikati). Reši ga lahko drug igralec tako, da se mu splazi med nogami. Igra se zaključi, ko so vsi igralci okameneli, tj. ko lovilec ujame vse igralce. Da je igra bolj zanimiva, lahko določimo več lovilcev.

10. Gospodična, koliko je ura Pripomočki: večji prostor, podlaga ni pomembna. Priprava: Na tla narišemo črto, za katero se postavijo igralci, gospodična pa nekaj metrov od igralcev okrog sebe nariše krog.

Pravila igre: Eden od igralcev vpraša: "Gospodična, koliko je ura?" Gospodična odgovarja s številkami in smerjo gibanja, na primer: "Enega velikega nazaj in tri male naprej." Igralci se glede na odgovore gospodične pomikajo naprej in nazaj za različno dolge korake. Igralec, ki se prvi dotakne gospodične, v naslednji igri postane gospodična.

Ne spreglejte