Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Petek,
30. 1. 2009,
8.43

Osveženo pred

8 let

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Petek, 30. 1. 2009, 8.43

8 let

Razstava skulpto-slik Andreja Pavliča v Novem mestu

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1
Dolenjski muzej v Novem mestu drevi ob 18. uri v razstavišču Jakčevega doma odpira razstavo ljubljanskega slikarja Andreja Pavliča - Naprej v preteklost.

Umetnik se tokrat predstavlja s skulpto-slikami, ki zaznamujejo njegovo ustvarjanje zadnjih let, je povedala kustosinja Jasna Kocuvan.

Sodobno likovno ustvarjanje Po besedah umetnostne zgodovinarke in kustosinje novomeškega Jakčevega doma, podobe akademskega slikarja Andreja Pavliča, ki nastajajo kot duh preteklosti in arhaičnosti, v sebi nosijo tehnično raznolike postopke in načine, značilne za sodobno likovno ustvarjanje.

Prepletanje sedanjosti, preteklosti in prihodnosti Njegovo ustvarjanje Kocuvanova v srži ocenjuje za zelo samosvojo in odmaknjeno od najsodobnejših umetnostnih tokov. Likovno prepletanje časovnih komponent, sedanjosti, preteklosti in prihodnosti je eden od pomembnih delov celotne Pavličeve umetnosti, preteklost in sedanjost pa se v njegovih delih postavljata v isto vrsto in tako opozarjata na živo navzočnost minulosti.

Kot navaja Kocuvanova, se po umetnikovih besedah v njegovem slikarstvu sedanjost opira na preteklost, iz nje raste prihodnost, s tem pa kot ustvarjalec sliki dopušča, da ga sama vodi oziroma pelje naprej v preteklost.

Oljne slike na platnu, nadgrajene s tehniko kolaža Za najznačilnejša dela Pavličevega opusa Kocuvanova označuje njegove oljne slike na platnu, nadgrajene s tehniko kolaža, ki jih v zadnjih letih ustvarja v ciklusu Palimpsest. Figuralika je praviloma vedno nosilec pripovednega dogajanja, opazovalci pa imajo občutek, kot da prisostvujejo gledališkemu prizoru.

Polne plastične in urbano slovesne figure se prikažejo kot zgodovinska bitja, ki v trenutku, ko opazovalec z njimi miselno spregovori, pričnejo s pripovedjo življenjske zgodbe, zgodbe prednikov, ki je, kot meni kustosinja, postala stalna spremljava Pavličeve umetnosti.

V tej dominantno vlogo odigrajo oblikovno čiste in jasne figure, upodobljene s filigransko dovršenimi podrobnostmi, ki z nošo in držo spominjajo na znane like umetnostnozgodovinske zakladnice, v njih pa je možno prepoznati portrete iz zakladnice antičnih spomenikov, renesančnih in starih holandskih mojstrov.

Povezovanje slikarskih in kiparskih elementov V podobah okamnelih obličij opazovalec nemalokrat prepozna variacije enega lika, ženske ali moške figure, ki se z drobnimi spremembami pojavljajo skozi slikovni niz. Poleg slik v oljni tehniki je Pavlič v zadnjih letih ustvarjal t.im. skulpto-slike. V njih povezuje slikarske in kiparske elemente.

Andrej Pavlič (1957) je na Akademiji za likovno umetnost diplomiral iz slikarstva. Član Društva slovenskih likovnih umetnikov je od leta 1982, zdaj je samostojni likovni ustvarjalec. Študijsko se je izpopolnjeval v Parizu. Imel je 65 samostojnih razstav, sodeloval je še na več kot 130 skupinskih razstavah doma in na tujem. Razstava v Jakčevem domu bo na ogled do 5. aprila.

Ne spreglejte