Ponedeljek, 14. 9. 2015, 13.58
8 let, 6 mesecev
Soldati, ki so izvrševalci, in kuharice, ki vzdržujejo sistem
Krstna uprizoritev besedila sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije bo v sredo odprla novo sezono Mestnega gledališča ljubljanskega (MGL), ki jo letos zaznamuje velik delež novih besedil. Simona Semenič je igro sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije napisala po naročilu MGL, za besedilo pa je prejela Grumovo nagrado.
Kot je na današnji novinarski konferenci povedala direktorica MGL Barbara Hieng Samobor, gre za eno najdragocenejših besedil, kar jih je kdaj držala v rokah, saj jo navdušuje dejstvo, česa vsega se je avtorici v besedilu uspelo dotakniti in na kako diskreten način ji je to uspelo: "O razmerju med množico in posameznikom, oportunizmom in idealizmom, prilagodljivostjo in načelnostjo …"
Pisanje je namreč začela z že zamišljenim naslovom, pomembno je bilo, da so številke v naslovu 7, 4 in 3, a sprva je imela v mislih zgolj dve zgodovinski osebnosti z imenom Sofija, Nemko Sophio Magdaleno Scholl, članico odporniškega gibanja proti nacizmu, ki so jo usmrtili z giljotino, in Rusinjo Sofijo Lvovno Perovskajevo, revolucionarko, ki je bila zaradi političnega aktivizma obešena. Tretjo Sophio je našel Google. "Vtipkala sem 743 v Google in eden od zadetkov je bil, da je to eno od praštevil Marie Sophie Germaine. In tako sem dobila tretjo Sofijo. Če slediš matematiki, se vse poklopi."
Po njegovem mnenju gledališče ne more biti politično, lahko pa je družbeno angažirano, kar predstava z besedilom Simone Semenič zagotovo je. Razkriva namreč ustroj družbe oziroma sistema, ki mu okrutnosti, kakršna so bila javna obglavljenja, sploh ni treba več kazati. "Ko pridete na davčno upravo, vam bodo z nasmeškom na obrazu povedali za izvršbo."
Če so tri Sofije v besedilu torej tiste, ki štrlijo iz sistema, soldati tisti, ki izvajajo eksekucije, so glavne akterke, ki perpetuirajo stanje, kuharice. Kot je opozorila avtorica, takšna "porazdelitev" krivde nakazuje, da zadeve niso tako preproste: "Ne glede na to, kako seksističen je ta svet, velik del krivde nosi tudi ženska populacija, ki iz lenobe ali strahu vzdržuje takšno ureditev."
"Živimo v udobju in bojimo se ga izgubiti. Ampak življenje najde pot in verjamem, da se bo tudi to spremenilo, nisem tako črnogleda," je dodala avtorica.