Torek, 14. 4. 2015, 12.03
8 let, 7 mesecev
"Kako naj bom dobra, če pa je vse tako drago?"
Po besedah direktorice MGL Barbare Hieng Samobor zadnja premiera sezone na velikem odru predstavlja enega od vsebinskih vrhov sezone, glede sporočilnosti pa je zagotovo vrhunec. Dobri človek iz Sečuana je delo Bertolta Brechta, po besedah direktorice enega najbolj kolosalnih avtorjev v zgodovini gledališča in tudi edinega reformatorja, čigar opozicijske postavke zdržijo debato z Aristotelom. Režijo je prevzel makedonski režiser Aleksandar Popovski, ki si je želel režirati predstavo, ki bi govorila o izginjajočem pojmu človeške dobrote.
Dobri človek iz Sečuana je sicer eno od manj pogosto uprizorjenih Brechtovih del, ki pa zadnje čase zaradi tematiziranja kapitalizma postaja vedno bolj aktualno. V osrčje zgodbe je namreč postavljen izum poslovnosti, kljub tematiki pa gre po besedah Hieng Samoborjeve za nežno predstavo, najmanj sarkastično Brechtovo delo, ki so mu avtorji in avtorice tudi sami porezali nekaj sarkastičnih robov.
Popovski je predstavo doživljal kot pravljico, kot nekakšno Deklico z vžigalicami, kjer ves čas sneži, a imamo občutek, da je toplo, da bo vse dobro, hkrati pa se v njej dogajajo strašanske stvari. Po besedah dramaturginje Eve Mahkovic je pri Brechtu kot velikem reformatorju treba biti precej pozoren na formo, njegove že kanonizirane postopke pa je treba tudi aktualizirati. Priliki oziroma paraboli, ki je zelo formalno členjena, sta zato z režiserjem dodala narativni okvir in nekaj songov, in čeprav gre za očitno političnega avtorja in ostrega kritika kapitalizma, po njenem mnenju v tem delu ni ostre ločnice med kapitalizmom in komunizmom, saj avtor do obeh možnosti zavzema cinično distanco.
Kot je omenila Eva Mahkovic, je kljub političnosti avtorja v ospredju vprašanje posameznikove morale. Igralec Branko Jordan, sicer član ansambla SNG Drame, je izpostavil, da če že iščemo dobrega človeka, moramo najprej razmisliti, česa si sploh želimo ter kaj smo za to pripravljeni narediti, medtem ko je igralec Gaber Trseglav kot ključno izpostavil vprašanje, ki ga v predstavi izreče Šen Tu: "Kako naj bom dobra, če pa je vse tako drago?"