Nedelja, 9. 11. 2014, 20.42
7 let, 1 mesec
World of Warcraft: Desetletje najhujše digitalne droge
World of Warcraft ali krajše WoW je pod okriljem praktično nezmotljivega (več o tem pozneje) razvijalca Blizzarda izšel 23. novembra 2004. WoW spada v zvrst internetnega igranja fantazijskih vlog, kar pomeni, da se igralci z lastnoročno ustvarjenim likom podajo na pustolovščino v domišljijski svet Azeroth, kjer opravljajo raznovrstne misije ter s čarovnijami in meči premagujejo pošasti in druge igralce, s čimer si nabirajo izkušnje in boljšo opremo. Čeprav je od izida igre World of Warcraft, katere podoba že kaže častitljivo starost, minilo skoraj deset let, je še vedno daleč najbolj priljubljena predstavnica zvrsti igranja domišljijskih vlog (ali MMORPG). Leta 2010, na vrhuncu obljudenosti Blizzardovih strežnikov, se je po Azerothu potikalo več kot 12 milijonov igralcev, ki so za odmerek digitalne zabave plačevali 15 dolarjev (pri nas je trenutno mogoče kupiti 60-dnevno prepustnico za 25 evrov) mesečno. Portal Polygon je na začetku leta sicer poročal, da si je svoj uporabniški profil v World of Warcraft od izida ustvarilo več kot sto milijonov igralcev.
Zaradi naročnine World of Warcraft velja tudi za največjega zaslužkarja v zgodovini iger – založniku Blizzardu je v zadnjih desetih letih v blagajno prinesla več kot 11 milijard ameriških dolarjev ali slabih devet milijard evrov.
Kar pet jih je že – prvi dodatek, The Burning Crusade, je izšel januarja 2007, najnovejši, Warlords of Draenor, pa bo igralcem na voljo v četrtek, 13. novembra. Vmes so se zvrstili še Wrath of the Lich King (2008), Cataclysm (2010) in Mists of Pandaria (2012).
World of Warcraft je sicer tudi podlaga za celovečerni fantazijski film WarCraft, ki nastaja pod taktirko studia Universal. Na platnih kinodvoran ga bomo sicer gledali šele marca 2016.
Veliko posameznikov se je pred resničnostjo namreč raje zateklo v virtualni svet, kjer so se prelevili v strahovite bojevnike ali čarovnike – iskali so spoštovanje in prepoznavnost, ki ju v resničnem življenju niso bili deležni. World of Warcraft je bil po ocenah številnih psihologov preprosto predober, posledice abstinence pa pri marsikaterem igralcu podobne kot pri odvajanju od mamil. Poglejte si spodnji videoposnetek najstnika, ki mu je mama zaradi zasvojenosti preklicala naročnino na World of Warcraft:
Ne le, da je Blizzardova igra razdrla številne zakone in uničila marsikatero obetavno poklicno kariero – zaradi WoW se je zgodilo tudi nekaj smrti otrok, za katere so starši zaradi igranja preprosto pozabili skrbeti več dni, celo tednov. Neki kitajski igralec World of Warcrafta je zaradi prošnje, naj zmanjša jakost zvoka, celo poskusil umoriti svojega sostanovalca.
Za vsak primer ima Blizzard sicer v ognju nekaj čisto novih želez, ki imajo potencial, da postanejo uspešnice. Po kar sedemnajstih letih je razvijalec prejšnji teden oznanil, da ustvarja novo franšizo. Overwatch bo Blizzardova prva akcijska strelska igra, v sicer zelo nasičeni zvrsti pa naj bi izstopala z edinstveno igralno mehaniko.
Ljubitelji Warcrafta, StarCrafta in Diabla sicer nestrpno čakajo tudi igro Heroes of the Storm, v kateri se bodo lahko prek spleta spopadli z najljubšimi liki iz omenjenih franšiz. Igra je v preizkusno fazo alfa vstopila marca letos, datum izida končne različice pa je še vedno zavit v meglo.