Nedelja, 24. 5. 2015, 19.09
8 let, 10 mesecev
Petke kot del obvezne opreme
Zvenelo je kot potegavščina, a ni bila – v Cannesu so obiskovalko ene od filmskih projekcij na poti do dvorane kar štirikrat ustavili, ker njena svečana oprava ni zajemala tudi visokih petk. Da je vse skupaj še bolj bizarno, je morala Valeria Richter, filmska producentka in scenaristka, kar štirikrat razložiti, da ima del stopala amputiran in zato petke zanjo sploh ne pridejo v poštev. Ampak po razlagi je sploh ne bi smeli spraševati.
Čeprav je direktor festivala Thierry Frémaux zanikal, da bi bile visoke petke na rdeči preprogi obvezne in obljubil, da se bo pogovoril z osebjem, pa dogodek na letošnjem Cannesu ni bil osamljen, saj so zaradi "neprimerne" obutve z rdeče preproge pospremili tudi družbo gospa v srednjih letih. Ta neprimerna obutev niso bili gojzarji ali crocsi, ampak preproste balerinke, okrašene s svetlečimi kamenčki. Na srečo sta Isabella Rossellini in Ines de la Fressange, dve od mnogih opaznejših povabljenk na rdeči preprogi, preveč prepoznavni, da bi lahko kdorkoli pisnil čez njune sandale – z ravnim podplatom.
Kljub več filmom z zgodbami o ženskah, ki so tudi sicer trenutno v vzponu, pa je žensk, ki delajo na drugi strani kamere, še vedno izjemno malo, na kar je na okrogli mizi na temo enakopravnosti spolov opozorila tudi Salma Hayek. Igralka je bila zelo neposredna in ostra in verjetno si je direktor festivala kar oddahnil, da se je srečanje odvilo še pred incidentom s petkami. Tako najbolj citiran komentar glede afere s salonarji ostaja tisti od Emily Blunt, ki je vsakršno debato o tem, ali bi morale biti visoke petke v 21. stoletju obvezne ali ne, označila za pravo razočaranje.
Poglejte si kdaj kakšen bližnji posnetek zvezdniških stopal, stlačenih v čevlje z visoko peto, in mi povejte, ali sta "vizualno podaljšanje noge" in "zapeljiva hoja" vaša prva misel. Zapeljiva je tudi sproščenost in udobje v lastni koži, prav nič pa ni bolj udobno kot zavedanje, da boš po koncu večera še čutil svoje prste na nogah. Nič čudnega, da sem si pri zgodbi o morski deklici najbolj zapomnila tisti del, ko je zaljubljena reva žrtvovala svoj rep za noge, a s kaznijo, da vsak korak občuti, kot bi stopila na noževe konice. Verjetno je bila to metafora za res visoke petke.
Štos seveda ni v tem, da bi morali ukiniti visoke pete, gre za to, da bi morala biti izbira elegantnega obuvala, pa če gre za 14-centimetrske petke ali sandale z ravnim podplatom, prepuščena vsaki posameznici. A od žensk (predvsem v zabavni industriji) se pričakuje, da bodo pripravljene na ure sedenja pri vizažistih, frizerjih in dneve stanja v petkah, ker je to pač merilo elegance za ženske. Morda pa je čas, da Carrie Bradshaw spleza dol s svojih vrtoglavo visokih čeveljcev, če ji tako ustreza.