SiolNET. Trendi Svet znanih
4

termometer

  • Messenger
  • Messenger

Oddaja, ki je "furala" brez zavor in zapor

4

termometer

Ko se Jonas preseli na komercialno televizijo, oddaja Brez zavor zaživi. Ime Domicelja prizadene, tožba pade, Brez zavor pa Brez za(p)or postane.

"Konec leta 1996 me je na POP TV povabil Petar Radovič. Ta je na 'komercialki' k življenju spravljal zabavni program, ki je bil takrat še v povojih. Rekel mi je, da išče nekega obetavnega, mladega voditelja, in ko je za mnenje vprašal svoje otroke, so ti s prstom pokazali name," svoj prestop v komercialne vode opiše Jonas Žnidaršič.

"Z oddajo nisem bil nikoli zadovoljen. Premalo denarja in premalo ekipe. Neprimerna dvorana, grozljivo slab zvok, poglejinzadeni plastikfantastik scenografija, nobene kostumografije v skečih, nobene prave komedijantske ekipe ter nobenega pravega uredništva," je le nekaj misli, ki jih je Jonas pred leti strnil na slavnem blogu. "Za nazaj vedno gledaš kritično. Z omejenimi sredstvi, omejenim denarjem in omejeno tehnologijo smo naredili, kar se je takrat sploh dalo narediti. Kljub temu sem malce jezen," nam pojasni blogovske kritike.

Kozmodrisk, Dabistal, modna policija

Med skeči, ki jih je občinstvu stregla oddaja Brez zapor, se je med večne zagotovo vpisal kozmodrisk, ne moremo pa niti mimo Dabistala, Putza, modne policije. Skeče za oddajo je večinoma pisal Jonas sam, velikokrat tudi v sodelovanju z Markom Pokornom in nekaterimi preostalimi avtorji. "Moje življenje je bilo takrat videti nekako tako, da sem ob večerih buljil v strop in si izmišljeval scene."

Spomnimo, da je Jonasu med oddajo družbo delala simpatična Helena Lovše, po mnenju mnogih povsem nepotreben okrasek. "Nikoli mi ni bila vsiljena, zelo mi je prišla prav in brez nje bi bila oddaja zagotovo slabša. Zdelo se mi je namreč, da nekoga potrebujem za pogovor," hudomušna natolcevanja komentira Jonas. Med gosti oddaje se najraje spomni Saša Hribarja in Magnifica.

Na vprašanje, ali se mu je po prestopu na komercialno televizijo kdaj finančno kolcalo po nacionalni televiziji, odgovori: "Honorarji so bili boljši že takrat in boljši so tudi danes. Denar slišiš že v imenu."

Domicelj toži, oddaja se preimenuje

Ker je ime oddaje Brez zavor zvenelo kot neki Domiceljev glasbeni komad, je pevec davnega leta 1997 sprožil sodni spor, sodišče pa je na njegov predlog izdalo začasno odredbo o prepovedi uporabe imena Brez zavor. Zaplet se je po sedmih letih končal v korist toženega podjetja, torej Pro plusa. Tomaž Domicelj nasprotno meni, da je moralni zmagovalec tožbe vseeno on, saj se je oddaja vendarle preimenovala. "Koncept oddaje se ni spremenil. Vse, kar smo naredili, je bilo to, da smo čez sporni 'v' nalepili 'p'. Iz celotne zadeve smo se seveda pridno delali norca, saj se za nekega komedijanta, kot sem jaz, to tudi spodobi," doda Jonas.

Konec Brez za(p)or, začetek Milijonarja

"Vodstvo POP TV-ja ima vedno svoje načrte. Format zabavno-pogovornega šova so imeli namen zamenjati z zabavnim kvizom. Sam tega nisem vedel in sem si v nekem trenutku mislil, madona, oddajo so mi ukinili. Kmalu sem spoznal, da pri Milijonarju računajo name." Za konec smo voditelja in igralca povprašali, kateri medijski časi so mu najbolj ugajali – obdobje Videošpona, Brez zavor ali Milijonarja: "Zagotovo Videošpon. Bolj ko je oddaja oddaljena, lepši so spomini. No, še vedno sem najbolj užival v vlogi spikerja na radiu Študent."

"Jonas ni bil prav nič težaven"

"Prva oddaja je bila na sporedu v četrtek, 17. aprila, leta 1997. V šestih sezonah smo posneli kar 106 oddaj, zadnja je bila na sporedu šestega januarja leta 2000. V tistem obdobju je prišel v Slovenijo format oddaje Lepo je biti milijonar, ki smo jo začeli predvajati dva meseca zatem," nam o začetku in koncu priljubljene pogovorne oddaje pove Samo Žerdin, producent oddaje Brez zapor. O Jonasu, ki se je na takratni prestol medijske zvezde povzpel z Videošponom, pove naslednje: "Jonas ni bil prav nič težaven in snemanje z njim je bilo vedno zabavno."

Kakorkoli, oddajo so najprej snemali v starem studiu Vibe v Stegnah, pozneje pa so se preselili v Studio 1 na POP TV. Če se dotaknemo scenografije, je bila ta v Vibi domena scenografa Dragutina Broza, na POP TV pa je scenografske vajeti prevzel Borut Košir. Jonasa je oblačila nekdanja mis Metka Albreht.

Na vprašanje, kaj bi naredili drugače, če bi oddajo snemali danes, Žerdin odgovori: "Zagotovo bi okrepili kreativno in idejno ekipo in s tem razbremenili Jonasa, ki je bil preobremenjen s tedenskim zagotavljanjem bogate vsebine in dobrih 'štosov'."

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

Delite na:
Delite na: Facebook Twitter Viber Pinterest Messenger E-mail Linkedin