V Viteški dvorani Križank so odprli fotografsko razstavo, naslovljeno Slovenia in Us. Fotografije lipicancev je pripravila Alenka Slavinec.
Fotografska razstava je bila prvič predstavljena v Washingtonu. Po uspešnem gostovanju po ZDA se sedaj predstavlja tudi slovenskemu občinstvu.
"Konji imajo vse, kar imajo tudi Slovenci"
Po razmisleku, kaj bi najbolje predstavilo Slovenijo v tujini, točneje v ZDA, kamor so povabili Alenko Slavinec, se je ta odločila, da predstavi Slovenijo v fotografiji z živo dediščino. V Lipici je preživela deset kreativnih in delovnih dni z lipicanci. "Konji imajo vse, kar imajo tudi Slovenci."
Fotografije uokvirja lipov les
Pri projektu sodeluje tudi Srečko Vovk z oblikovanjem okvirjev. Avtorica svoje fotografije namreč okvirja v lipov les, kar razlaga še s samim simbolom slovenstva – lipovim listom. Okvir tako s svojo stilno zgodbo dopolnjuje identiteto in vsebino njenih fotografij.
20 let države, 20 fotografij
Fotografska razstava v sklopu dogajanja Festivala Ljubljana obeležuje 20 let samostojne Slovenije. Alenka Slavinec je dve desetletji opisala z dvajsetimi barvnimi fotografijami, v katerih je upodobila kraškega konja.
Lipicanci kot del nacionalne kulturne dediščine pripovedujejo zgodbo našega odraščanja. Zgodba oziroma vsebina je nazorno obrazložena tudi v podpisih fotografij, med katerimi je avtorica izpostavila glavne politične dogodke, ki so zaznamovali posamično leto v 20 letih samostojne Slovenije.
Konji imajo v fotografijah z avtorico stik, gledajo objektiv in sledijo Alenki, medtem ko se sprehaja za njimi po njihovem terenu. Avtorica se je tako prepustila samemu ustvarjanju v okolju, v katerem se pasejo lipicanci. Več dni je fotografirala po pašnikih in v hlevih. Vsebine ni prilagajala formi, šele na koncu je posneta dela izbrala, jih koncipirala z naslovi in izdala v publikaciji z naslovom razstave.
Živi spomenik v fotografskem opomniku
Fotografije so lirične, pripovedne, romantične, izrazne in dramatične. Lipicanci v idiličnem kraškem prostoru živijo svojo zgodbo že stoletja, prav tako kot tudi Slovenci. Avtorica je konje ujela v svojem vsakdanjem miljeju in kompozicijsko ustvarila del njihovega naravnega vsakdana.
Fotografije Alenke Slavinec delujejo čisto prav zaradi beline konj in neokrnjene krajne kraškega terena. Sam naslov razstave avtorica definira z več pomeni, med njimi Ljubezen v nas, ljubezen v Ameriki, Slovenija v nas in Slovenija v Ameriki.