Nedelja, 30. 3. 2014, 17.36
8 let, 9 mesecev
Umrl je legendarni scenarist Lorenzo Semple, mlajši
Njegovo najbolj znano delo in obenem največji pečat, ki ga je pustil v popularni kulturi, je pisanje scenarijev za priljubljeno TV-serijo o Batmanu iz 60. let 20. stoletja, v kateri sta nastopila Adam West v vlogi Batmana in Burt Ward kot njegov zvesti pomočnik Robin. Nekajletna serija je vodila k celovečernemu filmu iz leta 1966 Batman: The Movie, ki še danes velja za enega od najbolj zabavnih in pristnih filmov o superjunaškem Temnem vitezu.
Svojo kariero je začel v 50. letih, ko je spisal več kratkih zgodb, ki so bile objavljene v The Saturday Evening Postu in reviji Collier’s Weekly, ter dva odrska komada, Tonight in Samarkand in The Golden Fleecing. Zadnjega je studio MGM leta 1961 v obliki komedije The Honeymoon Machine prelil na veliko platno. V njej je nastopil takrat zelo priljubljen igralec Steve McQueen.
Po selitvi v Hollywood je začel sodelovati z Williamom Dozierjem in prav njuno plodno sodelovanje je pripeljalo k ustvarjanju scenarijev za serijo o Batmanu. Sam je nekoč dejal: "Menim, da je Batman najboljša stvar, ki sem jo kdajkoli napisal. Vključno s temi velikimi hollywoodskimi filmi. Kot celota sta serija in film izpadla natančno tako, kot sem si ju zamislil. Ne bi mogel biti bolj navdušen."
Večji del 60. let je preživel na televiziji, kjer je poleg Batmana ustvarjal še seriji Burkov zakon (Burke's Law) in Zeleni sršen (The Green Hornet).
Njegov prvi postbatmanovski scenarij je bil za pozabljivo vohunsko avanturo Fathom iz leta 1967, v kateri sta nastopila Raquel Welch in Tony Franciosa.
Že leto zatem je spisal scenarij za kultni akcijski triler Lep strup (Pretty Poison). V njem Anthony Perkins igra moškega, ki ga zaradi zablod, da dela za agencijo CIA, zapro v umobolnico. V tem filmu je Semple izkazal talent po oblikovanju čustveno nestabilnih likov, ki so pahnjeni v absurdne situacije.
Po Lepem strupu sta sledili med kritiki ne prav dobro sprejeti drami Daddy’s Gone A Hunting in Poroka mladega borznega posrednika (The Marriage of a Young Stockbroker).
Resda Semple generalno ni bil dobro sprejet, je pa izkazal izjemen čut za like in nekoliko čudaško senzibilnost.
Semplovi največji profesionalni uspešnici sta poleg Metulja še filma The Parallax View in Trije dnevi kondorja (Three Days of the Condor).
Štiri leta pozneje je spisal scenarij za Flasha Gordona, še en kultni znanstveno-fantastični film iz 80. let 20. stoletja. Z glasbo legendarne skupine Queen in Howarda Blakea, barvito kolosalno scenografijo, "over-the-top" produkcijskim dizajnom in kostumografijo Danila Donatija in izbranim igralskim talentom tedanje hollywoodske smetane je film kvaziartistična ekstravaganca v pravem pomenu besede.
Semplov talent so uporabili tudi ustvarjalci Jamesa Bonda, saj so ga najeli za pisanje scenarija za film Nikoli ne reci nikoli (Never Say Never Again). V akciji iz leta 1983 je v vlogi britanskega tajnega agenta, ki ljubi lepe ženske, hitre avtomobile in pretresen, ne premešan martini, nastopil šarmantni Škot Sean Connery.
Po tem letu je bilo dela za Lorenza Sempla, mlajšega vse manj. Kljub temu je vse do smrti (umrl je le dan po dopolnjenem 91. letu) ostal pomemben del hollywoodskega filmskega kolesja, ali kot mentor mlajši generaciji scenaristov ali kot častni gost številnih filmskih srečanj.