Četrtek, 13. 11. 2014, 17.24
8 let, 7 mesecev
Marko Naberšnik: Vojna je vedno klavrn rezultat napak oblasti
"S producentom sva bila mnenja, da bi morava razviti zgodbo, ki bi opisala grozote vojne brez nazornih prikazov, velikih prizorov bitk in množičnega umiranja. Zato sva se odločila posneti morečo izkušnjo vojakov, ki obtičita v gorah Julijskih Alp," izhodišče zgodbe svojega novega filma Gozdovi so še vedno zeleni pripoveduje režiser Marko Naberšnik, ki se je v vlogi scenarista pojavil z Robertom Hoffererjem, avstrijskim kulturnim menedžerjem, podjetnikom ter filmskim in gledališkim producentom.
Hofferer pa je tudi glavni producent filmske intimne pripovedi o najbolj krvavi bitki prve svetovne vojne, ki je nastala v avstrijsko-slovenski produkciji. Slovenska producenta sta Aleš Pavlin in Andrej Štritof.
Vojak in hudo ranjen stotnik, medtem ko jima grozi naslednji val napadov italijanske vojske, branita topniško stražarsko mesto na pobočju Rombona, gore v Julijskih Alpah. Na višini 2200 metrov brez hrane, vode in navodil poveljstva branita strateško pomemben položaj. Njuna edina zveza z zunanjim svetom je vojaški telefon.
V toku filmske pripovedi se v eksistencialni preizkušnji pred gledalcem razkriva njuna intimna sedanjost, prežeta s strahom, nemočjo, cinizmom, osamljenostjo, otopelostjo, jezo in razočaranjem. V vojno situacijo vstopa tudi njuna preteklost, čas pred vojno. Govorita o stvareh, ki so pred vojno še imele smisel, zdaj ga nimajo več, del zgodbe oriše Marko Naberšnik.
Snemali so tudi ob trdnjavi Kluže, v Blejskem Vintgarju, na gradu Strmol in v ljubljanskem studiu Viba. Prizorišča so oblikovali po originalnih fotografijah iz tistega časa.
Avtentične v filmu pa niso le lokacije, temveč tudi določeni scenski material, originalni predmeti, izposojeni iz zasebnih zbirk, in izrazoslovje, ki ga uporabljajo, poiskali pa so ga v dnevnikih vojakov s Soške fronte. Za zgodovinsko doslednost so avtorji poskrbeli v sodelovanju z avstrijskimi in slovenskimi zgodovinarji ter muzealci.
"Avtentično v filmu pa ni le okolje, temveč tudi življenjske izkušnje sodelujočih, ki današnji čas doživljamo kot tranzicijo. In dejstvo, da to, kar se nam dogaja, še ni nujno najhujše, kar se nam lahko zgodi," še pojasnjuje Simon Šerbinek.
Avstrijski igralec Clemens Aap Lindenberg, ki igra generala, za svoj lik pravi, da "odlično uteleša cinizem in perverzno miselnost vsake vojne".
Na Liffu so ga prvič predvajali včeraj, 13. novembra, sledili bosta še projekciji 15. in 18. novembra, v Mariboru pa 20. novembra. V naše kinematografe prihaja 27. novembra.