Matej Podgoršek COVER1

Nanos

Četrtek, 31. 5. 2012, 10.33

7 let, 12 mesecev

Sonce in burja, to je vzpon na Nanos

Matej Podgoršek COVER1

Thermometer Blue 2
Topla prisojna pobočja, na vrhu pa pogosto burja. To je planota Nanos. Je ena najbolj priljubljenih pomladnih pohodniških tur. V besedi in sliki vam vzpon predlagamo tudi Sportalovci.

Sportalov drugi namig za pohodno turo je kraška planota Nanos, točneje Vojkova koča na Nanosu in bližnja razgledna točka Pleša, ki jo iz doline prepoznate po televizijskem oddajniku. Gre za eno najbolj priljubljenih pomladnih tur, saj se na prisojnih pobočjih temperature hitro dvignejo. Pozor le na burjo, vendarle ta pogosto vleče navzdol proti Vipavski dolini, tako da v nahrbtniku ne sme manjkati vetrovka. Poti na Nanos je več, najbolj priljubljeni sta t. i. strma in položna pot iz Razdrtega. Mi vam predlagamo slednjo, saj je primerna za vso družino.

Iz Ljubljane imate do izhodišča približno 40 minut. Avtocesto zapustite na Razdrtem. Skozi vas Razdrto zapeljete v smeri za Veliko Ubeljsko. Pred nadvozom prek avtoceste je veliko parkirišče za pohodnike.

Pot začnete prek nadvoza, na drugi strani pa zavijete levo in sledite oznakam za Vojkovo kočo. Prek travnikov vas prvi del poti vodi do vznožja Nanosa. Na razpotju za strmo in položno pot zavijete levo na položno. Ta se v smeri zahoda zložno vzpenja skozi gozd prečno na planoto. Po kakšnih 40 minutah se pot zoži, ponekod je nekoliko strmejša, nekaj več previdnosti je potrebno ob prečenju melišč. Ko ste enkrat nad gozdno mejo, se vam ves čas odpirajo razgledi na Vipavsko dolino in Kras. Ko je za vami ura in 15 minut hoje, se pot obrne - malo nad cerkvico Sv. Hieronima zavijete proti vzhodu. Zadnje pol ure se vzpenjate po grebenu Nanosa.

Pri koči in na Pleši ste v uri in 45, 50 minutah. Če ste v povprečni kondiciji. Na tablah in v vodičih sicer piše, da tura traja dve uri in 20, 30 minut. Ko se naužijete razgledov (proti postojnski kotlini, Snežniku, Krasu in na Vipavsko dolino) in poskrbite za okrepčilo, se po isti poti vrnete v dolino.