Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Matic Tomšič

Ponedeljek,
15. 6. 2015,
14.13

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Matic Tomšič

Ponedeljek, 15. 6. 2015, 14.13

7 let, 1 mesec

Zakaj je Fallout 4 kandidat za najboljšo igro leta 2015

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
Razvijalec Bethesda je pred sejmom zabavne elektronike E3 podrobneje predstavil prihajajoči Fallout 4, ki bo glede na videno ob jesenskem izidu postavil nove smernice razvoja sodobnih videoiger.

Za začetek malo ozadja. Osrednja tema serije Fallout je opustošenje, ki ga je za sabo pustil svetovni jedrski spopad, naloga igralca pa je (v grobem), da rešuje težave peščice preživelih prebivalcev in svojo puško predstavi mutiranim pošastim.

Fallout (1997) in Fallout 2 (1998) sta bili potezni strategiji, kar pomeni, da smo protagonista vodili z miško in se s sovražniki bojevali po sistemu "udarec meni, udarec tebi". Tretji del (Fallout 3, 2008) je nov razvijalec Bethesda zastavil kot akcijsko pustolovščino s pogledom iz tretje ali prve osebe, enako velja za četrto nadaljevanje Fallout: New Vegas (2010).

Fallout 4 je torej, čeprav nosi zaporedno številko štiri, pravzaprav peto polnopravno poglavje serije (če odmislimo vmesne ovinke, kot je bil Fallout Tactics), ki v skupnosti igralcev velja za eno od "velikih". Ta podatek načeloma ne vliva zaupanja v kakovost prihajajoče igre, saj smo vajeni ponavljanja, ki ga prinaša vlečenje serije v nedogled (Call of Duty, Assassin's Creed). A Fallout 4 ne bo le nadaljevanje, temveč povsem nova igra, sporoča Bethesda. Pomemben je tudi podatek, da ga razvijajo že dolgih šest let. Barvita apokalipsa Dogajanje v Fallout 4 bo umeščeno v podoben čas kot v trojki, kar pomeni približno dve stoletji po jedrskem holokavstu, ki so ga v univerzumu Fallouta leta 2077 povzročili pritiski rdečih gumbov. Znova bomo zapustili zaklonišče in se podali v raziskovanje poapokaliptične scenografije, ki pa bo tokrat glede na pokazane slike iz igre neprimerno bolj barvita kot v prejšnjih delih.

Manj turobno in razrito kot v predhodnikih bo tudi osrednje urbano prizorišče, ameriški Boston. Zgradbe bodo namreč videti, kot da se prebivalci aktivno trudijo za vsaj približno povrnitev mesta v stanje pred jedrsko katastrofo. Fallout 4 bo, kot je razvidno iz zgornjega videoposnetka, tudi prva igra v seriji, v kateri se bo pripoved začela tik pred padci prvih jedrskih bomb.

Radioaktivni peskovnik Peskovnik v igralskem žargonu pomeni svobodo odločanja, prilagodljivost različnim okusom in količino početja, ki je igralcu na voljo. Tipična primera sta serija Grand Theft Auto in Minecraft. Fallout 4 bo na tem področju naravnost blestel. Če igralcu ne bo do raziskovanja radioaktivne puščave in opravljanja osrednjih ali stranskih nalog, ki mu jih bodo zadali liki v igri, bo med drugim lahko:

– razdiral in gradil utrdbe ter jih prikapljal na električno omrežje (imel bo celo možnost, da postavi lastno naselbino s prebivalci), – zbiral odpadlo želelo in preostali material ter ga uporabil za nadgradnjo opreme (najdene žeblje bo lahko zapičil v svoj leseni kij in ga naredil nevarnejšega, na primer),

– ukazoval novemu živalskemu prijatelju, inteligentnemu nemškemu ovčarju (ko bomo pokazali na orodje ali orožje, ga bo pes zgrabil in prinesel, ko pa na sovražnika, ga bo napadel).

Bethesda želi, da gledamo dva zaslona Fallout 4 bo spremljala aplikacija za mobilne naprave, ki jo bomo lahko sinhronizirali z igro, nato pa na zaslonu pametnega telefona ali tablice med igranjem dostopali do opreme svojega lika in zamenjali orožje ali oklep. Igralci, ki bodo kupili zbirateljsko različico Fallouta 4, pa bodo prejeli kar resnično različico zapestnega računalnika iz igre Pip Boy, ki ga bo mogoče uporabljati na isti način kot omenjeno aplikacijo, le videti bo precej bolj "kul".

Ne spreglejte