Nedelja, 9. 2. 2014, 9.26
8 let, 10 mesecev
Virtualna vojna, ki se ne konča nikoli

Studio Wargaming, ki ima sedež na Cipru, je eden največjih razvijalcev iger na svetu, saj v številnih, po vsem svetu posejanih pisarnah zaposluje več kot 2200 programerjev in grafičnih oblikovalcev. Med igričarsko srenjo dolga leta po ustanovitvi podjetja (1998) niso dvigovali prahu, saj so izdali le dve solidni potezni vojaški strategiji, Massive Assault (2003) in Order of War (2009), ter nekaj dodatkov za oba naslova. Pravi preboj in prepoznavnost je Wargaming dosegel s spremembo poslovnega modela – kompleksne potezne strateške igre so zamenjali z razvojem večigralskih spletnih vojaških polsimulacij, ki so zasnovane na modelu freemium. To pomeni, da jih lahko brezplačno igra vsakdo, tisti, ki so pripravljeni odpreti denarnico, pa imajo prednost, saj so jim že od začetka na voljo dobrine, za katere se morajo zastonjkarji nagarati. Julija 2010 so se na testne strežnike tako priklopili prvi igralci angleške različice …
World of Tanks uporablja pametno povezovanje, kar pomeni, da se igralci s podobno količino izkušenj, igralnega časa in garažo vozil praviloma znajdejo v istih bitkah. Ker je na voljo več kot 500 tankov, ki so razvrščeni na lahke, srednje, težke, uničevalce in premično artilerijo, se tako ne dogaja, da bi se zelenec z majhnim sovjetskim BT-jem znašel pred topom silnega nemškega Tigra. Igralci si z uspešnim sodelovanjem v bitkah prislužijo izkušnje in igrino valuto (zlato), s katero lahko kupijo nove tanke in popravijo oziroma nadgradijo obstoječe. V prednosti so seveda tisti, ki v World of Tanks ne vlagajo le časa, temveč tudi denar, saj dostop do boljše opreme in modernejših oklepnih vozil pridobijo takoj. WoT si je še pred uradnim izidom v Evropi in ZDA (april 2011) prilastila Guinnessov rekord za največje število igralcev, ki so bili v igro prijavljeni istočasno – na ruskem strežniku se jih je trlo kar 91 tisoč (znamko je aprila 2012 ob prvi obletnici izida sicer za več kot trikrat presegel evropski strežnik WoT).
V World of Tanks se je do decembra lani prijavilo več kot 75 milijonov igralcev – izjemno opevani World of Warcraft je imel na vrhuncu priljubljenosti "zgolj" 12 milijonov naročnikov. Prihodki Wargaminga so v letih 2011, 2012 in 2013 samo od nakupov predmetov v igri pošteno presegli pol milijarde ameriških dolarjev, kar je bilo dovolj za razvoj in lansiranje …
Igralci lahko izbirajo (oziroma si jih prislužijo ali kupijo) med več kot sto kovinskimi ptiči nemških, sovjetskih, britanskih, japonskih in ameriških zračnih sil. V razvejanih tehnoloških drevesih je mogoče najti antične propelerske dvokrilce, bombnike in puščice na reaktivni pogon.
Na voljo so štiri nadzorne sheme (miška, tipkovnica, plošček, igralna palica), ki so presenetljivo dobro uravnotežene, a jasno je, da so zaradi natančnega analognega nadzora in simuliranja dejanskega pilotiranja v prednosti tisti z joysticki. Prvo zaprto testiranje World of Warplanes je Wargaming organiziral februarja 2012, igra pa je v končni obliki izšla novembra lani. WoW je najdražja letalska igra vseh časov, vložek pa se je beloruskemu razvijalcu pošteno obrestoval, saj je igralcev, ki pridno zapravljajo za propelerje in mitraljeze, že več kot 45 milijonov. Naslednji korak?