Četrtek,

8 let

Z mercedesom ML na Stari vrh

Thermometer Blue Green 3
Za prvi poti je bil mercedes-benz ML povsem primeren, saj se je kot za šalo vzpenjal po ozki gorski cesti.

Stari vrh med Poljansko in Selško dolino je priznano smučišče, ki je tudi v nezimskih letnih časih vredno obiska. Večina motoriziranih gostov se gor nad 1000 metrov nadmorske višine povzpne po asfaltni cesti iz smeri Škofje Loke, nakar v Bukovici zavijejo levo proti Luši in naprej proti Zaprevalu. Mi pa smo si rajši izbrali terensko smer po področjih, kjer asfalt zamenjajo kolovozi.

Opis poti

Naš izlet zastavimo v Zalem logu, od koder se usmerimo proti Škofji Loki, a že po dveh kilometrih zavijemo desno, tam kjer piše Martinj Vrh. Ozka asfaltna cesta se takoj prične vzpenjati, pri tem pa sledimo turistične oznake za Blegoš in Koprivnik. Le-te so nam v pomoč do sedmega kilometra, ko zapeljemo naravnost namesto na desno, kamor sicer kaže zelena tabla. Čez 1,3 kilometra smo pred domačijo Birk, kjer se prične makadam. Dvesto metrov naprej poiščemo razpotje, izberemo smer na desno proti stari vojaški cesti. Čez osemsto metrov moramo v križišču zaviti za skoraj stoosemdeset stopinj desno, po nadaljnjih dveh kilometrih in pol pa se znajdemo v križišču petih cest pri lovski koči. Zopet sledi obrat za stoosemdeset stopinj, to pot na levo in po dveh kilometrih smo spet na asfaltu. Čez kilometer in pol znova križišče petih cest, izberemo smer Javorje, Poljane. Manj kot kilometer naprej pridemo do table Murave in kmalu smo pred križiščem s prednostno cesto, kjer zavijemo levo. Sledimo glavni cesti in po dveh kilometrih smo še zadnjič v križišču petih cest, skrajno leva pa nas po osemstometrskem vzponu pripelje do koče na Starem vrhu.

Oris poti

Zali log je vas, ki se stiska med Ratitovcem in Blegošem na dobrih petsto metrih nadmorske višine. Skozi Selško dolino pelje lepa in slikovita cesta, ki ponuja mnogo zanimivih odcepov, na primer proti Sorici in Davči, mi pa smo se odločili za Martinj vrh. To je področje, kjer so kmetije posejane na več sto metrih nadmorske višine, cesta ki jih povezuje pa nudi razgled v dolino in proti Ratitovcu. Stara vojaška cesta se kmalu za domačijo Birk povzpne preko 1100 metrov visoko, pri tem pa zaradi gozda niti ne opazimo, kdaj se pot prevesi proti Poljanski dolini. Pri lovski koči sledi spremeba našega prvotnega načrta. Nameravali smo namreč na Blegoš, pa so cesto "preverižili" in opremili s transparentom, da se naprej spodobi peš. "Če ne na Blegoš, pa na Stari vrh", smo rekli in se usmerili proti zahodu mimo Četene ravni in Zaprevala. Na tem slikovitem in razgibanem področju so domačini med prvimi pri nas pričeli s kmečkim turizmom.

Primerno za ...

Za prvi, asfaltni del naše poti skozi področje Martinj vrha, je bil mercedes-benz ML povsem primeren glede svoje moči, saj se je kot za šalo vzpenjal po ozki gorski cesti. Da ozka cesta in širok avto ne gresta vedno skupaj, se je izkazalo med sicer redkimi srečanji, kjer je bilo treba terenca všasih stisniti kam na rob. Zato pa se je takoj odkupil z zanesljivim speljevanjem v klanec. Samodejni menjalnik in "hillholder" skupaj sta pač zakon. Svoje odlike je pokazal na stari vojaški cesti, kjer smo ga privzdignili in vključili "off road" program. Tudi zadnji vzpon do koče na Starem vrhu je opravil "za ta malo malco".

Blegoš

Na križišču petih cest pri lovski koči pustimo vozilo in se razgledamo po zemljevidu. Koprivnik je približno 1400 metrov visoko, se pravi tristo metrov višje. Najbolj se seveda ponuja Blegoš (1562 m), malo nižje pod njim je planinska koča. Blegoš je eno od najlepših razgledišč pri nas, kar mu omogoča posebna lega. Kljub ne prav pretirani nadmorski višini se ga namreč vidi od povsod, torej velja tudi obratno.

Davča

Davča je razgibano, skoraj bi rekli divje področje zahodno od Blegoša. Dovlj je prepredeno s cestami, še več pa je tiste prave odmaknjene samote, kjer lahko uživamo v neokrnjeni naravi. Potok Davča tvori tudi slapove, pritoki pa nudijo obilo raziskovalnih možnosti tistim, ki hočejo v naravi doživeti kaj več, morda tudi srečanje s kakšno gozdno mrcino.

Stari vrh

1217 metrov visoki Stari vrh gleda iz gozda nad Zaprevalom in Četeno Ravnijo. Tu je znan smučarski center, ki ima tudi v ostalih mesecih kaj za ponudit. Nekaj časa so s sedeženico prevažali navzgor gorske kolesarje, pa tudi tekmovanja v tej zvrsti so se tu odvijala. Ta hip se to menda ne dogaja, se pa da početi kaj drugega, saj je teren primeren za pohodništvo, za lažje sprehode ali pa lenarjenje in uživanje v lepem razgledu. Pa tudi kaj okusnega za pod zob se dobi v koči.

Lubnik

Za obisk Lubnika je podobno kot pri Davči treba vzeti zemljevid v roke. Od Starega vrha moramo poiskati smer vzhod, ampak tako, da nas pot ne pripelje niti levo v Selško dolino niti desno v Poljansko dolino. Če nam uspe, bomo po kakšnih desetih kilometrih prišli do izhodišča, od koder se je treba podati proti vrhu peš. Tudi na Lubniku se bomo lahko podprli v planinskem domu in se razgledali po širši okolici, saj se ta vrh z značilno kočo prav na vrhu vidi iz celotne Ljubljanske kotline.