Četrtek, 27. 9. 2012, 13.24
7 let, 12 mesecev
Tematizacija imperialne politike skozi straniščno školjko
V londonski galeriji Handel Street Project se s projektom Remains of The Empire predstavljata Sašo Sedlaček in Lada Cerar. Umetnika raziskujeta higienski infrastrukturni ostanek britanskega imperija, anglosaško straniščno školjko primerjata s francosko in nemško.
Imperialne sile so tlakovale pot industrializaciji v številnih državah po svetu, ob tem pa so poleg drugega vpeljevala tudi higienske standarde svojega okolja. V kolonizirana okolja so se vpisovala na politični, kulturni in družbeni ravni.
Ohranjeni imperialni tipi straniščnih školjk v postkolonialnih okoljih govorijo o politični zgodovini posameznega področja, medtem ko še vedno predstavljajo higienski standard. Kot na primer v srednji Evropi danes še vedno uporabljajo avstroogrske tračnice, princip španskega urbanizma pa je še vedno referenčen v Amerikah. Infrastrukturni elementi tako tiho pričajo o nekdanjih mejah med zgodovinskimi imperiji. In čeprav je britanski v zgodovinski bitki že premagal francoskega, je v sodobnem svetu še vedno najbolj razširjena francoska straniščna školjka, tematizacijo imperialnih politik utemeljujeta umetnika.
Ta projekt je vsebinsko nadaljevanje projekta Toilets/Made in India, ki sta ga Sašo Sedlaček in Lada Cerar zasnovala leta 2004. Takrat sta zapisala: "Na potovanjih so straniščne školjke podobno kot kontinentalni zajtrk poseben luksuz ali dobrina, ki je v dvajsetem stoletju postala standard civiliziranosti, in tip straniščne školjke je – ne samo v higienskem smislu, temveč tudi v nacionalnem – nezamenljiva ikona." Žižek je pisal o mnogoterih tipih stranišč in izpostavil nemško, francosko in anglosaško kot primere, kako se nacionalni karakterji kažejo v različnih tipih stranišč in odplakovanju fekalij.
Poleg projekta, ki skozi tabuizirano temo odkriva odmaknjene in potlačene politično-zgodovinske vsebine ter skozi humor in na mehko subverziven način problematizira v sodobnost odtisnjeno preteklo in sedanjo geopolitiko, pa se umetnika v Londonu predstavljata še z dvema projektoma.
Z demografskimi spremembami, ki smo jim priča danes, s staranjem evropske populacije, se v projektu The Future is Malevich’s Black Square ukvarja Lada Cerar.
V videu The Big Switch Off pa Sedlaček v razmerje postavlja koncept smeti in odpadka. Umetnik, ki skozi svoje delo kontinuirano problematizira politiko, etiko in estetko smeti in odpadkov, tako tematizira geopolitiko odpadkov. Odpadki Zahoda v tretjem svetu postanejo smeti, družbeno kritično prikazuje umetnik.