Sreda, 18. 1. 2012, 10.31
8 let, 8 mesecev
Lumen v Alkatrazu
Luminiscenca ali svetilnost je elektromagnetni pojav, ki ga digitalni mediji prevajajo iz stvarnosti v videoprojekcijo, jo zakodirajo v digitalne informacije in z različno frekvenco prevajajo gledalcu. V teh frekvenčnih fizikalnih mejah se nahaja naša zaznava svetlobe, ki jo interaktivna instalacija za risanje v povečani realnosti razširja v tretjo in četrto dimenzijo, in sicer v prostor in čas.
Avtorja projekta Dominik Mahnič in Matic Potočnik sta v digitalni dobi prestopila iz virtualnosti naprej v realnost, čeprav za to uporabljata digitalne inštrumente. LUMEN je namreč nadgradnja interaktivne instalacije Digitalni sprej, ki jo je Dominik Mahnič razvil kot prototip digitalnega sistema za risanje. Obiskovalec galerije tokrat ni le v vlogi gledalca ali v vlogi uporabnika umetnostnega dela, ampak je z uporabo njunega programa tudi sam ustvarjalec podobe s štirimi dimenzijami.
Funkcijo sledenja pri instalaciji LUMEN opravlja "shackana" igralniška senzorna naprava Kinect, ki jo je programer in soavtor Matic Potočnik povezal s programom, ki spada v polje fizičnega računanja. Kinect sestavlja interaktivni fizični sistem, ki povezuje in nadzira fizično gibanje s programsko opremo. Avtorja za konstrukcijo sistema uporabljata odprtokodne tehnologije, tudi sama koda projekta je odprta za nadaljnjo uporabo in prilagoditve potrebam uporabnikov.
Projekt ni primer virtualne realnosti. Gre za kolaž realnega prostora in intervencije, ki se izriše po volji subjekta. Delo združuje več likovnih prostorov; prostor samega telesa, prostor galerije, digitalni vmesniški prostor, psihološki prostor … Ida Hiršenfelder ob razstavni razlagi dodaja, da njuno orodje povzroča situacije v realnem prostoru, ki so posnetek virtualnega sveta in ne obratno. Ne gre le za aplikacijo, ki razširja določene dele realnosti, temveč za prilagojen vmesnik, ki je prvotno predstavljen v galerijskem kontekstu za uporabo slikarjem, njegova namembnost pa presega meje umetnosti, saj se potencialno lahko uporablja tudi v didaktične ali ljubiteljske namene.